Egy 2002-es évjáratú autóban szabályozható a generátor töltőfeszültsége? Vannak itt autóvillamosságiak?
Ford Focusban "inteligens" töltés van, ami azt jelenti, hogy változtatja a feszültséget, az akksi "állapotához" igazítva. Ez elméletben jól hangzik, a gyakorlatban elég szar.....
Szóval arra gondoltam Arduino Nano PWM kimennettel fixálnám a feszültséget 14.0 voltra. A generátoron van egy 3 pines csatlakozó az egyik nagy áramú, 12v vezeték, a másik kettő viszont adat vezeték. Elméletileg az egyik vezérli a regulátort, 5v kisáramú pwmmel. Ez valóban így van?? Csinált már valaki hasonlót?
Pont ilyet nem csináltam, de épp elég dologgal kísérleteztem, hogy ne buzeráljam a gyári dolgokat.
Szóval én lebeszélnélek, de a te döntésed, hogy szeretsz-e szívni. Az nem olyan vicces, amikor a Margit-Híd közepén megy el a tölrésed, és még el tudsz gurulni a parlamentig.
Ez nem akkuállapot kérdése, nem is nagyon lehet kontrollálni.
Egyes autók alkalmaznak olyan trükköt, hogy indítás után emelt feszültséggel igyekszik visszatölteni az akkut, a túl rövid utak okozta esetleges túlmerülés elkerülésére.
Majd egy idő lejjebb engedi a feszültséget.
A generátorfeszültséggel olyan túl sokat nem is nagyon lehet játszani, hiszen a fogyasztók is megsínylenék, meg az akkunak is van egy tűréshatára.
A második válaszolónak küldöm ezt az oldalt. Bár angol nyelvű, de a böngésző le tudja fordítani magyarra. Vannak képek is.
Az enyémben is ilyen van.
2 nap múlva kezdődik a nyári leállásom, majd belekezdek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!