Elállási jog gyakorlásához kell az eredeti csomagolás?
rendeltem egy ipad ceruzát. ezt küldeném vissza, a dobozán belül (külső borítás) volt benne egy műanyag tartóban. a tartó megvan sértetlenül, a külső doboz olyan paraszt módon volt csomagolva hogy elszakadt, kidobtam.
illetve az egyik póthegy (1 a ceruzán volt és 2 pót) nem működött, ez is ment a kukába. szóval 2 kérdésem van: vissza kell vegyék az eredeti csomagolás nélkül is? mert emailben azt írták az eredetiben kérik vissza.
illetve ha egy hegy hiányzik azt lehet hogy max levonják a visszautalt árból? tehát a ceruza olyan mint az új, a 2 hegy is, csak nincs meg a 3.
köszönöm!!
""Követelheti-e az eladó elállásunk esetén, hogy a terméket az eredeti csomagolásban és az eredeti okmányokkal (számlával) együtt küldjük vissza?""
Igen.
De ez nem azt jelenti hogy nem élhet a vásárló az elállás jogával.
Pl. egy televízió esetén ha nincs meg a csomagolás, hogyan fogják eladni a következő vásárlónak? Szatyorban?
A 14 napos kipróbálás a kipróbálásról szól. Az ezen túlmenő használat jogosan járhat értékcsökkenéssel.
Mint a kérdező esetében, aki kidobta a tartozékot.
Lényegtelen hogy szerinte nem volt jó.
Az látszik az irományodból.
Nyugodj meg, Magyarországon is így működik. Több terméket visszavittem már, a legdrágább egy mobil volt 2015-ben. Persze hibátlanul, minden tartozékkal együtt és vásároltam is értékcsökkentett termékeket, olcsóbban.
A bolttól és terméktől függnek ezek az apróságok, hogy kell az eredeti doboz vagy nem? Azt sem tudjuk honnan rendelted?
Ha nem akarsz találgatásokat, miért hívod fel a boltot és érdeklődsz?
Én pár hónapja egy hangfalat néztem ki magamnak és megkérdeztem a boltot, mi van, ha nem tetszik a hangja és élnék az elállási jogommal. Azt mondta, hogy rendben van, de nagyon alaposan átnézik és ha bármit is találnak rajta, azt keményen levonják és csak személyesen visszajuttatva veszik vissza. Mivel vidéki vagyok és a fővárosban van a bolt így hagytam az egészet. Igaz nem olcsó termékről volt szó, és meg hallgattam egy üzletben is, de ott elég silány körülmények voltak és otthon más az akusztika meg minden eszköz, így nem vágtam bele. Szóval az adott bolttól függ, de legalább minden tartozéka meglegyen, lehetőleg sértetlenül, szerintem🙂…
", az asszony kivágja mert nem fér el a 30nm lakásban, erre visszaküldenéd. ilyenkor mi van?"
Amíg vissza nem veszik, addig a te tulajdonod. Ezért fontos ha azt szeretnéd hogy annyit kapj vissza mint amennyit fizettél, akkor tenned kell érte. Ha te kaptál volna újságpapírba csomagolt terméket, hiányos tartozékokkal, neked sem tetszene.
Webáruházban dolgozom. Rengeteg téves információt kaptál. Sok webáruház jogellenesen ragaszkodik az eredeti csomagoláshoz. A törvény nem követeli meg.
Írha valaki a 14 napos kipróbálást. Rossz megfogalmazás.
A termék nem lehet használt a kipróbáláson túlmenően.
Pl. egy bakancsot felvehetsz, bekötheted rendesen, és tehetsz pár lépést benne a szobában. Egy kéktúra után már nem állhatsz el a vásárlástól.
Az úgymenet az, hogy miután visszaért a termék, átvizsgálják. Hiányzik-e tartozék? Sérülések? Használatra utaló jelek?
Ez után döntenek.
A gyakorlat nem egységes arra nézvést, mit tesznek sérült, hiányos esetben.
Amennyiben minden rendben, akkor a szállítasi kölcséget kivéve visszakapod az árát.
A visszakúldést neked kell fizetned.
"A törvény nem követeli meg."
De a vállalkozás igen. A kettő nem üti egymást, ezért ebből gyakran ered félreértés.
Ha az ASZF tartalmazza a kitételt, amit a vásárló elfogadott a vásárlással, akkor nem megkerülhető.
#17 Aha, tehát a terméket gyári állapotában kell visszaküldenem, de a dobozát szétszaggathatom, eléghetem, le is darálhatom a fejem tetején és utána darabokban visszaküldhetem egy szatyorba hányva a terméket, mert kötelesek átvenni és visszaadni a pénzt. Mesélj még.
Megsúgom: Kevered a garanciális ügyintézésre való visszaküldéssel. Azt a jogszabályt erre az esetre alkották meg, mert sok üzlet elutasította a garanciát, mondván, hogy a dobozában kell visszaküldeni. Ezt szabályozták be, hogy ilyen üzleti szabályzatot ne lehessen alkalmazni, mert tisztességtelen.
A jogszabály nem mellesleg csak azt írja elő, hogy kibontott csomagolású terméket nem lehet már teljes áron eladni. Hogy ezzel ki hogyan trükközik (bemutató darabnak titulálják, stb.) az már nincsen szabályozva.
Sajnos a bolti alkalmazottak sincsenek mindig tisztában.
Mikor visszaakartam vinni a telefont anno 2015-ben, bementem egy T-Pontba és megkérdeztem egy ügyintézőt, hova kell visszajuttatnom a webshopon rendelt mobilt, 14 napon belül.? A srác kinevetett, mikor mondtam neki, mit akarok, hülyének nézett. De nem hagytam annyiban a dolgot, szólt a főnökének és az mondta, természetesen van lehetőségem rá, csak egy másik T-Pontba kellett visszavinnem minden tartozékokkal, dobozában, ott átnézte egy ügyintéző és rendben volt minden.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!