Adott egy elektromos kerékpár 36v12ah akksival, hogy is van ez???
Van egy kis bicajom amit átalakitattam elektromossá! Egy kis kar lenyomásával 18km/h sebességgel megy a kerékpár úgy hogy egyaltalán nem tekerem. Szép meg jo de van itt valami amit nem ertek... fel van rakva egy kijelzo ami mutatja mennyivel megyek es számmal mutatja az akkumulator allapotat... Ha maximum fel van toltve akkor 40,6 szamot mutat de és itt jon a kerdesek:
Hányon kellene hogy legyen ez a szám ha teljessen le akarnam meriteni??? Ugye arra lettem volna kivancsi hogy teljessen feltoltve mennyi km megy le de a mester azt mondta hogy nem szabad hogy az akksi 36 ala essen mert az nem jo az akkumulatornak mert az a kijelzon valojaban 36v mutat... én 35nel meg mindig hajtottam es volt meg benne kakao, majd felhivott a mester hogy meg csak veletlenul se hasznaljam ugy h a kijelzo 35 ala esik mert akkora mar annyira lemerul az akkumulator hogy a tolto ami 2A tolt nem fogja latni az akkumulatort es nem fogja tudni feltolteni! Letezik ez?
Én 35.1 nel folraktam tolteni es a toltő toltott! Ilyen erovel ha a mobil teljessen lemerul azt se lehetne tolteni mert a tolto nem latja az akkumulatort mert ures... a mester nem mondott itt egy kicsit butasagot?
Szoval nem ertem... letezik ez h ha 35v ala esik az akksi allapota a tolto nem tudja foltolteni? Es mikor lenne teljessen üres az akksi 34nel?
Valaszokat elore is koszi
Li-ion akku, vagy savas?
10 soros tagból álló Li-ion akkunál 42 V a végfeszültség és BMS védelemmel van ellátva, ami azt jelenti, hogy lekapcsolja az egész akkut, ha bármelyik tag 2,5 V alá esik. De utána rá tudsz tölteni.
Nem tudod kinyírni.
Az egyes tagok nem pont egyszerre merülnek, új akkunál még nagyjából igen.
3 V körül még terhelhető a cella, azaz ad le áramot, ezalatt hamar letörik a feszültség és 2,5 V-nál jön az automatikus lekapcsolás.
Ideális esetben 30 V és 25 V-ról lenne szó, ha mind pont egyformán merülne.
Ami a lényeg, hogy Li-ion akkuhoz muszáj BMS áramkört használni, így nem tudod túlmeríteni és túltölteni sem.
Más a helyzet persze, ha nem jó már az akku (valamelyik tag hamarabb összeesik 2,5 V alá), akkor letilt.
Igen az akksi uj!
Szoval ha jol ertelmezem en fullig lemerithetem akkor is fol fogom tudni tolteni?.
Tudom nem jo lemeriteni es teljessen foltoltve tarolgatni hosszabb ideig (vagy uressen hagyni hosszabb hetekig, honapokig) csak kivancsisagbol erdekelt hogy teljessen foltoltve hany km tud megtenni 1 fokban... csak hat megijedtem attol hogy ha teljessen lemeritem mi van ha nem fogom tudni foltolteni...
Még egy kerdes:
Tud ez az egesz rendszer mukodni BMS vedelem nelkul mukodni???
BMS nélkül tudna, de akkor semmi nem védi meg az akkut, illetve celláit a túltöltéstől, túlmerítéstől, túláramtól, túlmelegedéstől.
Sokan persze azt hiszik, a BMS helyettesítheti a töltésszabályzót, de ez ordas butaság.
Normális esetben nem a BMS állítja le a töltést, hanem a töltő. A töltő hibája esetén lép közbe a BMS-áramkör.
Sőt, ha valaki csak a BMS adta védelemre támaszkodik, nem is tud 100 % töltést betenni az akkuba, mert a töltés CV szakaszát meghiúsítja a BMS. Túl hamar felszalad a kapocsfeszültség (amit a töltőnek kellene korlátozni), BMS lekapcsol, holott az akku még nincs tele.
Ezek a BMS modulok olyan megoldásúak, ha letilt, töltés hatására ismét aktiválódik, nem kell tenni semmi mást. Ha jók a cellák.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!