Az Azeri "zöld elektromos energia" szállításának mi a műszaki megoldása?





#7: "nemhogy idehaza építenénk napelemparkokat.."
Ez Európai Uniós projekt, nem kifejezetten magyar:
"Vagy fejleszteni a hazai villamoshalozatot, mert mar napelemeket sem lehet bekotni."
Azért nem lehet bekötni, mert centralizált az energiaszolgáltatási rendszer, nincsenek tározós erőművek (Bős-Nagymaros - tetszenek emlékezni, kik fúrták meg?), az akkumulátorparkok meg éppenséggel nem feltétlenül egy környezetbarát megoldás
"Es egyebkent nalunk is szokott fujni a szel"
Csak nem rentábilis - lásd a széltérképet:
a németek ezzel szívták meg.





"Nem tudom értelmezni a válaszod."
Én a kérdésed említett részét nem tudtam.
Milyen/melyik távvezetéken alkalmaztak valaha szupravezetőt?
Jelen gyakorlatunk szerint tudod milyen anyagban és körülmények között jön létre a szupravezetés?





"Marad valami a kanóc végén?"
Ne aggódj, a mobiltöltőd működni fog.
A mérnökök arra vannak kitalálva hogy megoldják helyetted, nem kell hogy álmatlan éjszakákat okozzon neked a dolog. Sőt, megkockáztatom hogy téged meg sem fognak róla kérdezni hogy mi a véleményed.















#17: itt HVDC hálózatnál:
3,5 %-ról értekeznek 100 km-en, 800 kV-nál és 6400 MW teljesítménynél (összehasonlításképpen: ugyanilyen távolságú, ugyanilyen feszültségű, fele teljesítményű, váltóáramú hálózatnál 6,5%-os a veszteség)





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!