Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Háromfázisú villanymotornál a...

Háromfázisú villanymotornál a nulla a védőföld is egyben? Vagyis a motor testére megy a nulla vezeték?

Figyelt kérdés
2022. márc. 8. 14:35
 1/9 anonim ***** válasza:
Nem egészen.
2022. márc. 8. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
2022. márc. 8. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

Nem ! Felejtsd is el mert életveszélyes játék. a nullavezető az nullavezető a védővezető az védővezető és nem összekeverendő. Motor testre a PE vezetőt kell kötni ami az elosztó PE pontjára csatlakozik. Egyes ipari környezetben előfordulhat PEN vezető (közös nulla-védő) de ez esetben egy alátámasztó(segéd) földelés szukséges a motorhoz.

A motor kábelének bekötésekor erre figyelni kell mert a legtöbb 3 fázisú motorhoz nem kell nullavezető így a 4 eres kábelben a 3 fázis mellett a PE veető kell hogy legyen a 4., ha pedig 5 eres kábel van akkor abból a nulla nem használatos.

2022. márc. 8. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:

Köszönöm. Nagyjából ok.

Tehát akkor ha négy vezetékem van akkor a három fázis az ok.

A motor testre, körfűrész vázra a nulla megy ugye? És ez esetben a három fázisú dugalj földelésére nem megy semmi.

2022. márc. 8. 20:03
 5/9 A kérdező kommentje:

Elnézést, butaságomat erőltetem. Fáradt vagyok....

Viszont nálam tényleg így van. Ami fontos lehet,h mágneskapcsolón mennek keresztül a vezetékek. Viszont a dugalj földelés érintkezője üres.

2022. márc. 8. 21:06
 6/9 anonim ***** válasza:
100%
Ahogy már írtam motor testre (vagy bármire) nem mehet nulla ! Ha nem így van azonnal javítani kell mert életveszélyes. A dugalj földelésére és földeléséről kell menni a vezetéknek. Szerintem ne gondolkozz és kisérletezz tovább hanem szólj egy villanyszerelőnek aki vélhetően ért is hozzá és megcsinálja.
2022. márc. 9. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%

"Viszont nálam tényleg így van."

Viszont nem így kellene lennie.

Lehet hogy csak nem színhelyes, és nem a megfelelő érintkezőre van kötve.

Pl. ha a motornak nem kell nulla, de a kábelben nem volt z/s szinezésű ér, a kéket használták a védővezetőnek.

Sajnos nem tudjuk hogy nálad pontosan mi a helyzet.

Normál esetben a védett testre a z/s megy, a megfelelő csatlakozó póluson át a megfelelő elágazásról, ami a villamos elosztó azon pontjával van összeköttetésbe, ami a földelővel van egyesítve. Ezzel ugyan össze van kötve az üzemi nulla is, de amiben ezek eltérnek, az hogy a nullán folyik áram üzemszerűen, a védővezetőn pedig nem folyhat.

Keress egy villanyszerelőt aki megnézi neked.

2022. márc. 10. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%
Remélem csak trollkodásból írtad ki ezt a kérdést. Ha nem és komolyan villanymotort akarsz bekötni ilyen szakértelemmel, azt javaslom inkább ne tedd hanem keress inkább egy hozzáértő villanyszerelőt aki párezerért megcsinálja neked.
2022. márc. 12. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
72%
Ja és ugye túlterhelés ellen is védeni kellene a motor, kismegszakítóval, de menjünk bele, mert ez már tényleg magas, még sok villanyszerelőnek is.
2022. márc. 12. 13:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!