Bicikli LED-es világítás, irányjelző "építés". Hol kezdjem?
Sziasztok!
A minap láttam két különböző videót, ahol a srácok "tuningolták" fel a saját bringájukat világítási szempontból. ( [link] + https://www.youtube.com/watch?v=Kilp9PSJP4c )
Ez nekem is nagyon megtetszett, ezért szeretnék én is építeni egy ilyet. Nem tökéletesen ezeknek a modelljére, hisz változtatnék benne pár helyen, de az alap ötlet ilyesmi.
Elképzelésem (2 linket csatolok, ha az egyik nem működne):
Az akkumulátor után lenne egy Main Switch, amit ha lekapcsolok, akkor semmi nem működik, mintha nem lenne akku.
Könnyen tölthető akkumulátor, úgy értem, hogy csak csatlakoztatom a hálózathoz, mint egy telefont/laptopot.
Az irányjelző 3 állású kapcsoló. Jobbra, balra, kikapcs.
A világításhoz lenne 1 kapcsoló, amivel fel/le lehet kapcsolni, plusz (csak) az első lámpához menne még egy potméter, amivel szabályozható a fényereje, hisz ha mindig maximumon menne, az vakítaná a forgalomban résztvevőket, így csak akkor tekerném fel, ha arra szükség lenne.
Plusz ha nagyon "fullozni" szeretném, akkor egy dinamó a kerékhez, ami tekerés közben töltené az akkumulátort. (Bár úgy olvastam, hogy a dinamó generátor, így nem egyenáram jön róla). - Persze ez már csak egy túlgondolt verzió.
A kérdésem az, hogy miket kell ehhez vegyek? Megépíteni meg tudnám, de abban sajnos nem vagyok otthon, hogy milyen specifikációjú eszközök kellenek ehhez.
Értem én: Akkumulátor, tartozékok a töltéshez, index relé, első LED.
Úgy tudom, hogy 12V-ról kellene üzemeltetni, de az ampert már nem vágom.
Kérlek titeket, a "Ha nem tudod, inkább hagyd"-ot hanyagoljuk.
Köszi szépen, hogy elolvastad! :)
Kerékpáron szabálytalan az irényjelző, úgyhogy csak otthon az asztalon építsd meg a cuccot.
Nem kell 12 volton működnie, elég a 3-5V tartományban működnie. Így gyakorlatilag egy powerbankkal működtetni lehet amit le is tudsz akasztani róla és telefon töltővel feltölteni.
"Kerékpáron szabálytalan az irényjelző"
Semmi nem tiltja. És ha mellé még karjelzést is alkalmaz, akkor nincs aki belekössön.
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről
Én ez alapján pontoztalak le.
Ugyanakkor a józan ész is azt diktálja, hogy a fenti szabályokat be kell tartani. Ugyanis mind ugyanazokat a szabályokat tanuljuk, azokban pedig a kerékpáros indexet és féklámpát (ezt is sokan mókolnak a járgányaikra) nem oktatják. Tehát veszélyhelyzetet okoz vele az önjelölt villamosmérnök-kerékpáros, mert amíg az autós azt nézegeti, hogy mi a lónak az akámicsodája villog ott, addig 3 másik kerékpárost, gyalogost elüt.
A járműveket azokkal a lámpákkal, fényvisszaverőkkel kell felszerelni ami a fenti rendeletben van, nem többel, nem kevesebbel.
Mondhatni, meg én is gyerek vagyok, 16 éves.
Mindig tetszett az irányjelző, és a középiskolában vettük az alapokat, így meg tudnám építeni.
Az akkuval lennék bajban csak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!