Aszinkron motor fék üzeme?
Frekvencia váltó után van egy egyszerű aszinkron villanymotor.
A frekvenciaváltón van egy úgynevezett fék ellenállás, ami ugye arra szolgál, hogy amikor a motor lendületből forog, akkor visszatermel energiát. Ezt el kell fűtenie.
Viszont nem értem, hogy a forgórészben csak akkor indukálódik feszültség ha az állórész kap feszültséget. De mivel ha lendületből forog a motor, akkor nem is indukálódik az állórészben feszültség amit vissza lehetne termelni a fék ellenállásra.
Szinkron motornál rendben van ez a dolog de aszinkronnál számomra homályos.
A fék üzem (regeneratív üzemmód) frekvenciaváltós hajtásnál úgy zajlik leggyakrabban, hogy a frekvenciaváltó lassítja a motort (lefutó rámpát hajt végre). Azaz csökkenti a motorfrekvenciát, ami a motor fordulatszámát csökkenésre kényszeríti.
Ha ez a kényszer akadályba ütközik, mert a terhelés hajtani kezdi a motort (pl. lendület miatt) akkor a motor elkezd visszatermelni.
Ilyenkor nem feszültségmentes a motor, mivel a frekvenciaváltó küldi bele az áramot ami a rámpa szerint alakul.
A másik eset amikor a hajtás emel valamit. Lefele mozgáskor a terhelés szintén hajtani fogja a motort de ekkor sem fesz mentes, mert a frekvenciaváltó a kívánt sebességgel akarja forgatni.
Ha egy hajtáson az álló motort elkezded forgatni miközben a frekiváltó nem akarja hajtani a motort, akkor nem fog fékezni, nem lesz visszatermelt energia.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!