Az autó gyári vezetékei bírni fogják a magasabb volt terhelést?
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy az autómban a gyári xenon trafó tönkrement, és gyári helyett utólagos de jó minőségű xenon szetett vásároltam bele.
A probléma hogy a régi csatlakozó teljesen más az izzóhoz, mint az új "univerzális" trafóé.
Adatok is hozzá ilyen gumis tömítést, aminek ki kéne fúrni a lámpatestet és ott behúzni a vezetéket. Hát ezt annyira nem szeretném, szóval fel is tenném a kérdésem.
A xenon trafó ugye az autó 12V-ját erősíti fel, kezdetben 23.000V-ra, majd idővel ez beáll 85V körüli értékre.
Az izzó teljesítménye 35W.
Arra gondoltam, hogy az autó gyári vezetékein vinném be az új csatlakozót, kérdés hogy a gyári vezeték keresztmetszete elég-e hozzá? Ugye ami itt fontos az az áramerősség.
Izzó teljesítménye: 35W
Trafó indításakor: 23.000V a feszültsége.
Itt az áramerősség: 0,0015A (elég kicsi :D)
Időközben ez a magas feszültség lemegy 85V-ra, akkor az áramerősség: 0,412A
Ugye a xenon izzónak a csatlakozója elég jól szigetelt, a 85V miatt? Tehát egy sima vezeték is képes elvezetni ezt, egy gyári kisebb keresztmetszetű(nem sokkal kisebb) ?
Vagy az érintés védelem miatt van picit masszívabb és jobban szigetelt vezetéke a xenon izzóknak?
Ha a gyári (más) 12V-os (helyzetjelző, index, refi) vezetékek mellett az egyik vezetéken 85V fog szaladgálni problémát okozhat?
Autóvillamosságis már fúrná is rá a lyukat a lámpatestre, ami több százezer Ft-os tétel, így én ezt inkább ha lehet elkerülném.
Remélem lesz itt megfelelő szaki aki ért hozzá :D
"Ha a gyári (más) 12V-os (helyzetjelző, index, refi) vezetékek mellett az egyik vezetéken 85V fog szaladgálni problémát okozhat?"
Az nem, de a 23 kV az igen. Simán át fog húzni a szigetelésen keresztül a mellette lévő drótra vagy a kasztnira ez a feszültség. Az árammal nem lesz baj, ahogy kiszámoltad az jóval alacsonyabb lesz mint normál esetben, tehát a keresztmetszet az megfelelő lesz hozzá.
"Simán át fog húzni"
Eddig is bement ennyi, és azon akarja bevinni az újból is, miért húzna át, ha eddig nem húzott át?
Igaz, félre értettem a kérdést. Azt hittem, hogy halogént akar Xenon-osítani.
Így viszont nem sok értelme van a kérdésnek. Minden marad a régi, legalábbis a vezeték szempontjából. A feszültségek és az áramok is ugyan azok lesznek, tehát a kábel is jó lesz.
Vagy én értettem félre, mert a vastagbetűsben meg magasabb volt szerepel. :D
Hiába, kérdezni tudni kell. :D
Bocsánat, nem voltam teljesen egyértelmű. :D
Az a helyzet, hogy gyárilag a trafó bevan építve a lámpatestbe, vagyis 12v megy be, de utána az be a trafóba és onnan az izzóba. sajnos a kialakítása elég egyedi és a régi trafó helyére nem megy be az új, így azt kénytelen vagyok kívül elhelyezni és onnan bevinni az izzóhoz az áramot.
Igen, amit az első hozzászóló említett az kimaradt a kérdésemből. Tehát akkor a vezeték cserés. Nem gond, mert a csatlakozóba nem nehéz kicserélni.
Akkor a következő lenne az elképzelés.
A gyári, 12V-os vezetéket kihúzom a csatiból és onnan elviszem a trafóig, a trafótól pedig egy erősebben szigetelt/árnyékolt vezetéken viszem a kis 23KV feszültséget be a csatiba, majd onnan szintén egy erősebben szigetelt vezetéken viszem az égőig.
És ha már a pluszt kicseréltem ilyenre, a test kábelt is illene, vagy azt már elbírja a gyári minőségű is?
Ez így megoldás lenne? Vagy tényleg fúrjam ki 2 szál vezeték miatt?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!