Mennyi idő mulva köteles az áruház cserélni a készüléket ha szervizben van?
"Mikor kérhetem a készülék cseréjét?"
Ha a szervíz kiadja a csere utalványt.
Viszont
"A fogyasztó számára fontos tudni, hogy érdemes a 15 napos határidő túllépését külön írásbeli panaszban jelezni, és adott esetben (termékenként változó, 7-15 napos ) póthatáridőt tűzni. Amennyiben a póthatáridő eredménytelenül telik el, még akkor is megalapozott lehet a fogyasztó elállása, ha egyébként a vállalkozás eleget tett a törekvési kötelezettségének (pl. megrendelte a pótalkatrészt, de az hetek óta nem érkezett meg)."
Minden üzlet,mindig a szervizre,vagy annak lassúságára hivatkozik.Ezt azért teszik mert tudják,hogy a vásárló nincsen tisztában azzal a ténnyel,hogy "Ő"-mint vásárló-nincsen közvetlen kapcsolatban a szervizzel.
Ebből adódóan:
A garancia/jótállás/szerviz időszakban,a jogszabály szerint törekedni kell arra, hogy 15 napon belül megtörténjen a javítás. Ha jelentősen(nem adnak pontos időpontot ismételt 15 napon belüli tartamban, a termék visszajuttatására a vásárlóhoz,) elhúzódik a javítás ideje, a vásárló kezdeményezheti a termék cseréjét a vásárlás helyén(!!!), csere lehetőség hiányában kérheti vissza a vételárat.
A vásárló kérheti a termék cseréjét
-ugyanazon termékre,
-vételár figyelembevételével,azonos tudású termékre.
A vevő a vásárlás helyével van "szerződött" viszonyban,amire vonatkozik a fogyasztóvédelmi szabályozás.
Az üzlet,ezek után hogyan,és miképpen egyezik meg a szervizzel-vagy bármivel-az nem tartozik a vásárlóra. :)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!