Ha valakit belelönek a vízbe (folyó, pocsolya, bármi) és elázik a telefonja (tönkremegy), akkor azt ugyanúgy nem érdekli a szolgáltató aki a garanciát adta mintha más, garancián túli problémával menne be a fogyasztó?
Ez nem a telefon gyártójának a hibája.
A vízbelökött személy polgári peres eljárásban követelheti az őt ért kár összegét a vízbelökő féltől.
Ugyanígy, ha veszel egy vadonatúj autót, majd 1 óra múlva valaki nekitolat és rommá törik, akkor sem fogja a márkaszervíz garanciában újjáépíteni az autód, hanem a vétkes fél biztosítója fizeti a javítás árát. Ez ugyanilyen helyzet.
Nem. Egész egyszerűen azért, mert nem a forgalmazó dolga. A garancia meg nem erről szól. A garancia - ahogy a neve is jelenti - annyit tesz, hogy a gyártó/forgalmazó garantálja, hogy jó terméket adott. Nem azt, hogy bármit csinálsz vele, majd rohannak, hogy újra cseréljék az eszközt, hanem azt, hogy mentes a gyártási hibáktól. Ebből adódóan garanciálisan csak azokat a hibákat javítják, ami az esetleges nem megfelelő gyártásból adódik. Miért? Mert ez az ő felelősségük. Arra, hogy ki hogyan használja, nincs ráhatásuk, ezért nem is vállalnak érte felelősséget.
Ha valaki másnak a hibájából megy tönkre valamid, arra pedig a bíróságon kaphatsz jogorvoslatot. Kártérítési pernek hívják a folyamatot, és a polgári törvénykönyv az irányadó ezekben az ügyekben. Ha tényleg azért ment tönkre a telefonod, mert valaki belelökött a pocsolyába, akkor indítasz egy kártérítési pert, és ha bebizonyosodik, hogy így történt, akkor kötelezik rá, hogy megfizesse az okozott kárt. Mert ez már az ő felelőssége, és nem a telefongyártóé.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!