12 V-os Li-akkupakkból nem lehet sehogy kivenni 4-5 A-t?
Azt írja még a 20 ezer mAh-snál is, h 1 A, max 2 a kimenő.
és nekem kellene kb 4-5. látom, eleve a vékony kábel már akadály, de vki esetleg szedte már ezt szét, és tudja h meg lehet oldani komolyabb teljesítmény-kivétellel is?
1,
2,
ez meglepett. csak mindig arról beszélünk h ennyi hely kell neki meg amannyi és már csak amiatt is képtelenség a 20 A, és így most akkor nem értem, vajon mi fér el benne.
de elhiszem én, csak akkor azt nem értem, h szinte negyed áron megkapom, miért nem mindenki ezt viszi a szokásos kék zsugorzsákos helyett vagy tehát ahol láthatjuk a méretből is már h az hányszor 3-as egységből áll.
nem igazán látni jól a képen h milyen kimenete van, de ha ez tényleg 20 ezres és 12 V és még a szabvány DC kimenete is megvan, hát rögtön rendelek kettőt.
Itt van egyébként az egyik gyakran idézett hazai teszt:
A trükkhöz az is hozzátartozik, hogy a melegedés miatt korlátozott az indítási idő, vagy várni kell, míg kihűl.
köszi szépenj, csak még mindig nagy káosznak tűnik, egyszerűen nem értem, az eladók is miért nem írják le egyértelműen, korrekten a paramétereket.
1, itt a videoban 6000 mAh-s aksiról beszél (LiPo), legtöbb helyen meg azt látom h 20000 mAh ...
2, nem derül ki, h csipszes csatlakozás és az USB-aljzaton kívül mi van még rajta.
pl az a DC 5,5*2,1 szabvány aljzat csak töltésre van, vagy kifele is adja az ármaot, azaz lehet 12 V-os aksiként használni, ahogy azokat, amiket eddig beidéztem
3, oké az az én hiányosságom h nem értem még a 6 ezret se, nemhogy a 20-at, hogy férnek el benne a cellák, de rendben, akkor vhogy megoldották.
(az meg csak egy saját tapasztalat, h nekem volt tapasztalatom nem egyszer bikázással, alig pár hete pont nekem volt szükségem rá, mert egy amúgy tök új aksit leszívott a csomtartó lámpa, nem vettem észtre h úgy maradt ... na és lényeg h jött két autó is, a kis mini aksis Suzukiról ugyanúgy nem tudtuk beindítani nagy gázröccsel se, utána meg egy kb 80 Ah-s aksiról se ment. az lett a vége h bizony el kellett vontatni a garázsig és ott 3 napig töltöttem automata töltővel. azóta jó, tehát tényleg csak egy egyszeri hülyeség volt. na de lényeg h ez nem változtat azon h nem értem a dolgot, ha a 80 Ah-s aksi nem volt képes bebikázni, háááááát, szóhoz se jutok akkor ... de oké, hiszek én, csak egyszerűen nem értem)
Egy biztos: ha végre kideríteném h tényleg 20 vagy 6 ezres-e és az a DC aljzat mire is képes, azaz jó-e nekem ledlámpa üzemeltetésére, akkor a legjobb választás az ára miatt.
már többedszer olvasom, tehát 3 db cella .. OK, ez így rendben akkor, bár annak igen jó minőségnek kell lennie sztem. így se értem, mert ha csak arra gondolok h nekünk bikázásnál olyan tűz forró lett a kábel, h már azért hagytuk abba, féltem h leégeti a szigetelést, és pedig nem a tescos gagyi, hanem kifejezetten minőségi, jó vastag bikakábel (de rendben, az én bajom eddig :D )
na de olvasom h kamerát tölteni stb stb:
mégis mivel? hogyan fog ez kiadni pl 8,4 V-ot, csak mert nekem van pár kamerám, de mindegyik annyival működik, a sima USB 5 V nem elég.
+ "A gumifedél alatt van a bikakábel csatlakozója, középen a nagy fényerejű LED, mellette az USB csatlakozó a kütyüknek, jobb szélen a töltő csatlakozója"
legalább végre tisztán látok ebben, csak az marad kérdésnek, h akkor a legszélső "a töltő csatlakozója" vajon a szabvány DC 5,5*2,1 és nem csak tölteni lehet azon keresztül, hanem kivenni is lehet az aksiból onnan 12 V-ot?
Ha a mellékelt adapterben van a töltésszabályzó (ami helykihasználás szempontjából is kedvezőbb lenne), akkor előfordulhat éppen, hogy a DC-csatlakozó az akku direkt kivezetése, esetleg valamilyen biztosítékkal védve zárlat ellen.
Amelyik kamera kétcellás, azaz 8,4 V a végfeszültség, azokhoz olyan adapter szokott lenni, ami tartalmazza a 8,4 V-on korlátozott töltésszabályzót, megfelelő áramkorlát mellett (CC/CV szabályzó).
Ilyen kamerára töltésszabályzó nélkül nem is szabad kötni semmit.
Tehát ez alapvető különbség a "mobiltöltőkhöz" képest, ami nem is töltő, csak fix 5V tápegység (CV), miközben a töltésszabályzó a telefonban van.
Amikor viszont az adapterben van a szabályzó is (CC/CV), az joggal nevezhető komplett töltőnek.
értem, köszi, így már tiszta!
akkor tényleg lehet éppenséggel jó is akár, csak a tényleges kapacitás a jó kérdés (mivel egy az egyben ekkora méretre láttam már 15 és 20 ezret is írva)
Mindamellett nem 100 %, mert van egy szivargyújtós kábel is hozzá, onnan is lehet tölteni.
Ha viszont az a kábel, illetve dugója nem tartalmaz töltésszabályzót, akkor az akkunál kell lennie.
Az adapteren lehetne látni, mert ha 12,6 V van feltüntetve, a töltőket szokták így jelölni. Ha nagyobb feszültség, akkor azt még csökkenteni kell és külön van a szabályzó.
na igen, de szal akkor túl sok a kérdés, és sajnos alig van némi komolyabb infó az oldalakon.
bár elég merész húzás lenne sztem magát a pakkot védelem nélkül hagyni, nem? azért ha meg nem a saját szivargyújtótját teszi rá, hanem másikat, máris gond van, és simán megeshet.
szóval ... ez is akkor olyan h szét kellene szedni h mindent tudjunk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!