[A kérdést feltevő szövege:]
Kínai webshopokból vásárolt termékek nyomkövetés értesítéseinek a humora.
Vásárlás kínai webshopokból 2024-ben.
A csomagok megérkeztek (kivéve azon áruk, amik nem voltak raktáron), a tartalmuk stimmelt.
//
Kiírás: Ha a szárazföldi szállítást választom a légi helyett, akkor kapok az árból pár százalék kedvezményt.
-> Több későbbi megrendelésnél sem jelent meg a fentebbi választási lehetőség.
//
Kiírás: Több, mint 3 napja nincsenek
nyomkövetési frissítések.
//
Kiírás: Az új nyomkövetési frissítés a vámkezelés miatt még nem áll rendelkezésre.
//
Kiírás: Megérkezett a tranzitrepülőtérre.
2 nappal később:
Kiírás: Megérkezett a tranzitrepülőtérre.
-> Tehát kétszer is megérkezett.
//
Kiírás: Megérkezett a célországba,
logisztikai központ.
Kb. másfél óra múlva:
Kiírás: Megérkezett a célországba,
logisztikai központ.
-> Tehát kétszer is megérkezett.
//
Egy megrendelés után kiírás:
2 csomagra felosztva.
-> Ezeket nem ugyanarra a repülőre tették fel, másfél nap különbséggel érkeztek meg a célország repülőterére.
//
Kiírás: A korlátozott számú csatlakozó járat miatt a szállítási idő hosszabb lesz, de a csomag időben meg fog érkezni.
//
Kiírás: Légy türelmes a vámkezelés során, mivel az gyakran hosszú időt vesz igénybe.
-> Kínából hamar elküldték a repülőt, és a csomagot a futár is hamar kihozta, a kettő közti vámkezelés húzódott el, a csomag
1 napot késett a max. határidőhöz képest, ezért a webshop kb. 1 SD kártya ára kompenzációt csinált.
Az kicsit fura, hogy nem Kínában tehetnek a késésről, de mégis fizetnek egy kevés jóváírást.
//
Kiírás: A csomagot szárazföldön szállítják, ami általában 40 napot vesz igénybe.
Kb. 1 hét elteltével:
Kiírás: A csomagot szárazföldön szállítják, ami általában 45 napot vesz igénybe.
-> Valószínűleg minden vonat érkezését nyilvántartják és átlagolják, és ezt az időt közlik.
-> Az ,,elhagyta az állomást" és a ,,megérkezett a célállomásra" időpontjai közt 28 nap telt el.
//
Szárazföldi szállítás, vonattal.
Kiírás: A nemzetközi szállítás eléri az EU határát 8 nap múlva.
Minden nap elteltével csökkent a kiírt szám eggyel, majd ezután:
Kiírás: ...5 nap múlva.
1 nappal később:
megérkezett az EU határához.
-> Tehát a hátralévő 5 napos utat 1 nap alatt tette meg.
A vonat bizonyára eddig hegynek ment fel,
utána pedig lejtőn jött le.
//
Szárazföldi szállítás, vonattal.
Kiírás: A vonat a Litván Köztársaságban van.
Leggyorsabb kiszállítás 1 munkanapon belül. (A kiírás keddi napon volt.)
-> Ez tényleg gyors lenne. Onnan Magyarországra hoznák, itt elvámolnák, és
onnan házhoz hoznák már másnap, szerdán.
Másnap kiírás:
Szállítás: 22-33 munkanap.
//
A futárcég e-mail-ja megérkezett de. 11 órakor, és közli, hogy:
a mai nap történik a kiszállítás de. 9 óra és du. 5 óra közt.
-> Mivel ekkor még nem jött meg, ezért nyilvánvaló, hogy a de. 9-11 óra időszakot kizárhatjuk.
//
Ugyanaz a webshop az egymás utáni rendelésekhez más-más futárcéget választ ki. Ezek (a házhozszállításhoz) csak e-mail-t küldtek a kézbesítés időpontjára, kivéve az egyiket, amelyik (a csomagautomatához) SMS-t is küldött.
//
A kiírások angolul voltak, később, amikor a csomag már Magyarországon belül volt, akkor magyarul voltak, még később megint angolul tudatta a közlendőjét.
//
A termékeket erős műanyag zacskóba rakják, amin címke is van pár adattal.
A címkéken: a 20000 Ft.-os megrendelés értékének 50000 Ft. volt írva, a 15000 Ft.-os megrendelés értékének 1000 Ft. volt írva.
1000 Ft.-ért nem is lehet vásárolni, mert kisebb, mint a vásárláshoz szükséges minimális összeg.
//
A csomagok többségét házhoz hozták, de két csomagot csomagautómatába tettek.
Nem a méreten múlik, mert amiket házhoz hoztak, azok közül több másik is befért volna a csomagautómata rekeszébe.
//
Kiírás: A megvásárolt áruk nincsenek raktáron.
-> Ezek szerint olyan termékeket is meg lehet venni, amik majd csak később lesznek.
-> 2 hónap elteltével e-mail érkezett:
A megrendelést törölték, a pénzt visszafizetik, és kompenzáció is lesz a következő vásárlásnál.
//
Az értesítésekkel kapcsolatban megismételhető egy mondás:
nagyobb itt a fejetlenség, mint a tyúkoknál aratás idején.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!