Sör-rétes kérdése:
A 2. Világháború idején melyek voltak a legjobb vadászgépek mind külön nemzeteknél és úgy összességébe?
Figyelt kérdés
pl arra gondolok,hogy tudomásom szerint angoloknál a Spitfire volt a legjobb,de lehet tévedek...és úgy összességébe mi volt a legjobb?2013. ápr. 20. 19:10
1/9 Szentpetery Zsolt válasza:
Nemet oldal:messerschmitt me 262,es a komet,volt egy lokhajtasos nagyobb gep is nem tudom a tipussat.
volt az angoloknak is valami lokhajtasos.Es a nemetek a haboru vegen elkuldtek a 262 es terveket a jappanoknak egy tengeralattjaron,de ugy hirlik nem ert oda elsulyesztettek.Volt egy nibiru es egy viril program de igazan nem tudni,h mi volt pontosan.(Nemet felnek)
2/9 anonim válasza:
a nèmet messerschmit 262 volt az elsõ sugàrhajtàsu vadàszgèp, illetve nagyon jò volt mèg az amerikai p51 Mustang illetve a ligtning
3/9 A kérdező kommentje:
Az első sugárhajtású vadászgépet nem az angolok csinálták meg Meteor névre hallgatva?
2013. ápr. 21. 10:14
4/9 anonim válasza:
te a gloster meteorra gondolsz, de nem, hanem a me 262 es
de mèg nagyon jò a bf 109 es
5/9 Jookoo válasza:
Összesítve a Bf-109 a legjobb(nem leggyorsabb,nem legfordulékonyabb,nem legvédettebb,de olyan mint a tankoknál a Panther vagy a T-34,mivel a legnagyobb példányszámban gyártott vadászgép a történelemben, a világháború előtt állt szolgálatba,de még jóval utána is használatban volt és méltó ellenfele volt bármely más későbbi légcsavaros gépnek is,ráadásul a világ legnagyobb ászai repülték a típust.)Ezenkívül a németeknél a Fw-190 is rettentő hatékony vadász volt,nem véletlenül kapta a mészáros madár becenevet a szövetségesektől.Angoloknál a Spitfire ami lényegében egyenértékű a Bf-109-el,viszont kevesebb készült belőle jóval, a Hurricane szintén fontos repülőgép volt,hiszen a közhiedelemmel ellentétben Anglia egét főként Hurricane-ek védték nem pedig Spifire típusú vadászok.Az már csak érdekesség,hogy az Angliai csata idején a legtöbb brit ász a Hurricane-re esküdött,így egyáltalán nem jelenthető ki,hogy aSpitfire annyival jobb lett volna.Amerikaiaknál a P-47, P-38,F4U,F6F(A Mustang bár jó gép volt, nagyon engedetlen,innen ered a Mustang[vadló]név és a kor vadászgépeihez képest meglepően sérülékeny,ráadásul fegyverzete gyengébb volt a P-47-esénél).Japánoknál a Zero a legnépszerűbb azonban közel sem a legjobb,hiszen a Ki-84 volt az a típus ami a legjobb amerikai vadászgépeket is felülmúlta bizonyos szempontokból,ráadásul páncélozott volt ellentétben sok japán repülőgéppel.A Szovjeteknél a La-7 és a Jak-9 a két legjobb(a Jak sorozat nagyjából a Bf-109-nek és a Spitfire-nek felel meg,míg a La-7 a FW-190-hez hasonlít inkább teljesítményben és külső megjelenésben).Olaszoknál a Macchi Mc.205 a Reggiane Re-2005 és a Fiat G.55 voltak az igazán hatékony,de későn érkező típusok.Frenciaország legjobbja egyértelműen a Dewoitine D.520 volt,ami,ha másképp alakul a történelem a Bf-109 és a Spitfire méltó vetélytársa lehetett volna, továbbá a Bloch MB.150-es sorozat is kitűnő repülőgép volt,ami ha továbbfejlesztik időben bármely korabeli típusnak méltó ellenfele lehetett volna.
6/9 anonim válasza:
szemèlyes kedvencem az xp47 h a leggyorsabb lègcsavaros
7/9 Jookoo válasza:
Az XP-47 lényegében a P-47 prototípusainak gyűjtőneve,volt H,J és még sok más változata,továbbá a leggyorsabb légcsavaros cím sem ezt a repülőgépet illeti meg,hiszen a legnagyobb sebességet elérő légcsavaros repülőgép címe egy német gépet illetett,ez a rekord pedig valamikor 1950-60 körül dőlt meg.Egyébként a nagy sebességű XP-47J bár ezen a területen szinte világelső volt,komoly gondot okozott az, hogy az ilyen szélsőséges teljesítményű gépek sosem voltak megbízhatóak,ráadásul elhibázott konstrukció volt,mivel eredeti feladatát(a Me-262 méltó ellenfelének tervezték)nem tudta volna ellátni, hiszen átlagsebessége elmaradt a sugárhajtású Me-262 a korhoz képest magas értékétől,ez amúgy általában is elmondható a világháborús amerikai gépekről,hogy a nyers adatok alapján hibátlan konstrukcióknak látszanak, élesben viszont kiderülnek hibáik.Véleményem szerint egyébként egy 1944-es 1945-ös szabványos P-47-es jobb vadászgép mint a kísérleti XP-47J,mivel mint a LaGG-3 és La-5 esetében látható,egy új típusú motor egy repülőgép alapvető milyenségén is változtathat(A LaGG-3 egy makrancos középszerű nehezen vezethető repülőgép volt,a La-5 egy sebes és jól manőverezhető vadászgép,de a motoron kívül a két gép szinte azonos volt.Ugyanez a helyzet a P-47 esetében is:A P-47 egy megbízható strapabíró repülőgép volt megfelelő sebességgel,az XP-47J egy nagy sebességű szélsőséges elfogóvadászgép volt,amit ha szolgálatba állítanak valószínűleg gyakori motorszervizelést igényelt volna, ráadásul a nagy mértékben növelt sebesség nem lett volna jó hatással a sárkányszerkezetre sem(Ez gondot jelentett a Bf-109 K illetve a Griffon motoros Spitfire gépeknél is amiket nem lehetett meredek zuhanásba vinni huzamosabb ideig,hiszen erős motorjuk,áramvonalas,könnyű sárkányuk miatt könnyen károsodtak,ha például 800 km/órás zuhanásból húzták föl a gépet a pilóták.)
8/9 anonim válasza:
Az első sugárhajtású vadászgépet (ha jól tudom) a német Heinkel iroda tervezte és építette meg.
9/9 anonim válasza:
Heinkel He 178 csak simán repülőgép volt, nem volt rajta fegyver. De valóban az első sugárhajtású repülőgép.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!