Kezdőoldal » Egyéb kérdések » Egyéb kérdések » Hogyan tudnánk hirdetni az...

Hogyan tudnánk hirdetni az iskolánkat? Waldorf iskola és óvoda

Figyelt kérdés
Szeretnénk, hogy több ember ismerje meg, és jöjjön el az ovinkba, és iskolánkba.Már nagyon sok mindennel próbálkoztunk(programok szervezése, bazárok, plakátok nyílt napok). Hogyan tudnánk felkelteni az emberek érdeklődését?

2013. márc. 26. 20:31
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:

"akik ide járatják a gyerekeiket, nem ilyen "rosszabb fajták" "


Ja, "rosszabb fajta", aki azt akarja, hogy 10 évesen a gyerek már tudjon írni-olvasni, tényleg, szörnyű szülő lehet.

2013. máj. 6. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 A kérdező kommentje:
Ne fordítsd ki a szavaimat légyszíves...de igen, valahogy benne van a szavaidban: "azt akarják, hogy a gyerekük.." tojjunk az egyéni fejlettségi szintekre, verjük a gyerek fejébe az írást meg az olvasást határidőre, nem számít melyik gyereknek hogy fog menni, ha nem megy neki, akkor dislexiás, és kész.
2013. máj. 7. 08:10
 13/18 anonim ***** válasza:

(A 9. hozzászóló vagyok megint.)


Azért különösen érdekes, hogy „vadhajtásnak, kívülállóságnak” érzik az emberek általában az alternatív pedagógiákat, mert egyébként is megfigyelhető egy „klikkesedés” az oktatásban.

Azzal, hogy szabad az iskolaválasztás, nálunk pl. teljesen jól körülhatárolható „szubkultúrák” szállták meg az egyes sulikat: van a törekvők/hajtósok csoportja, akik „versenyistállóba” adják a gyereket, vannak a pusztán pénzorientáltak, akik olyan suliba tömörülnek, amelyben fotocellás a vécéajtó is (nem vicc), vannak a dzsipes középosztálybeliek, akik egy harmadik iskolába viszik a lurkót… és most sima, önkormányzati sulikról beszéltem.

Ahogy én ezek közül egyik csopotba sem kívánok tartozni, úgy mások pedig az alternatív módszereket követőket tartják „furának” – a kérdés csak az, vajon miért furább, ha valaki gyerekközpontú, éleményjellegű oktatást adó, odafigyelő pedagógust kíván a gyerekének, és nem egy autokratikus alakot.


Szerintem sokkal nagyobb toleranciára lenne szükség a társadalomban, mert ennyi embernek nem lehet másképp együtt élnie. Csak hát, ha jobban belegondolok, a toleranciára csak az alternatív módszerek nevelnek, a többi célja az agynélküli szabálykövetés, egyformán vigyázzban ülő gyerekek kitermelése, akikből majd agynélkül szabálykövető (vagy fifikásan az ismert szabályokat megszegő) felnőtteket nevelhetnek.


Ilyen alapállásból nehéz elérni, hogy mindenki megértse, örülni kell annak, hogy mindenkinek van szabad választása a hozzá és a gyerekéhez legközelebb álló intézménybe járatni a gyerekét.


Mondom mindezt úgy, hogy én nem Waldorfba írattam a gyerekem, mert számomra „túl alternatív” a dolog – pedig az alapelvek nagyon jók, a gyerekekhez való hozzáállás remek szerintem. (Egyébként én is megkerestem a hozzánk gondolatilag a legközelebb álló intézményt, ahová hozzánk hasonlók íratják a gyereküket.)

2013. máj. 7. 10:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:
40%

Kedves Kérdező!


Akkor itt vagyok én, aki hiteles forrásból merítem a tapasztalataimat. Barátnőm ugyanis Waldorfos, tehát "belső infókról" tudok beszélni. Sőt, magam is utánanéztem dolgoknak, mert érdekelt. Hiszen pár hónappal ezelőttig nekem is csak a pletykák jutottak, "nem tanulnak semmit", "nincs fegyelem", stb.


Kezdjük ezzel az antropozófiával. Minek ideológiát, ezsmerendszert gyártani egy nevelési módszer köré? Nem lenne elég annyi, hogy ez az alternatív módszer a gyereket egyéni képességei szerint fejleszti, és jobban odafigyelnmek rá és slussz? Ehelyett kitalált fejlődési szakaszokról és egyéb (számomra) nagyobb és nagyobb hülyeségekről olvastam az antropozófiával kapcsolatban, aminek két mondatban össze lehet foglalni a lényegét: "Egy Waldorf iskolában a gyermeket szeretetteli légkörben igyekszünk nevelni. Képességeit pedig hozzá mérten fejlesztjük, elvárásainkat a gyermekhez mérten, egyénileg alakítjuk ki." Ennyi. Ezzel a sok csillivilli filozofálással, ami Steiner fejéből pattant ki csak a szerényebb észbeli képességekkel bíró szülőket lehet jobb belátásra bírni. Ez volt a véleményem az elméletről.


Lássuk a gyakorlatban mit gondolok!

Igazából kevés jót...

Eleve 5 évig tart egy Waldorf gimi. Miért is? Azért, mert 4 évig tanulgatnak a saját rendjük és tempójuk szerint, aztán rájönnek, hogy csak meg kellene valahogy írni az érettségit is, na akkor itt van nesztek egy plusz év, az alatt csak érettségi tárgyakkal foglalkozunk, jó lesz így.

Felmerül a kérdés, hogy ennyi erővel 1 évig is tarthatna a gimi, mert az előző 4 év tök haszontalan az érettségi szempontjából. Jó persze, az epochák során tanulnak közismereti tárgyakat. De a plusz egy évvel maga a Waldorf rendszer is elismeri, hogy az bizony közel sem elég az érettségi színvonalas megírásához.

Egy példa a "csípőből leérettségiznek" mondatodhoz. A következő párbeszéd zajlott le barátnőm osztályában egyszer:

Lány 1: Tanárnő, most akkor léteztek a dinoszauruszok, vagy az csak valami mese?

Lány 2: Jaj, de buta vagy, persze, hogy léteztek, az Ősrobbanásban pusztultak ki.

Tanárnő: Nos igen, sokféle elmélet kering, nem lehetünk semmiben sem biztosak.

El sem hittem, amikor először hallottam ezt. Nem a lányok válaszán vagyok jobban kiakadva, mert buta emberek természetesen mindenhol vannak. De a tanár azért kijavíthatta volna Lány 2-t, hogy az Ősrobbanás a világegyetem keletkezését megmagyarázó egyik elmélet része...az őshüllőkre pedig szerintem egyik elég tényszerű bizonyíték a rengeteg fosszília, amit megtaláltak.

Ugyanez a biológiatanár pedig máskor képes volt azt állítani, hogy szerinte az ember már szimbiózisban él a Föld bolygóval, és az ember nélkül a Föld is elpusztulna, elnéptelenedne.

Tessék??!! A Föld vígan meglenne nélkülünk, emberek nélkül. Nem hiszem el, hogy ezt egy egyetemet végzett biológiatanár képes kétségbe vonni.


Más dolog, fegyelem:

Akár óra közepén hazamennek a diákok. Felveszi a cuccát és elmegy, mert ő unatkozik/fáradt/nincs kedve dolgozatot írni. Ez egy dolog, mert gimiben mi is próbálkoztunk ilyenekkel, csak nem hagyták:) De hogy a tanár mosolyogva kíván neki jó pihenést, attól már majd' leestem a székről.

Azt vettem észre, hogy a tanárok versenyeznek, hogy ki jobb haverja a diákoknak. Ez a Waldorfosság "mérője". Részemről inkább a h*lyeség mérőszámának nevezném. Nem az Életre nevelnek. Mert máshol ez nem így működik, ha besz*rnak a Waldorfos tanárok, akkor sem. Eltöltött 18 évet egy burokban, aztán jön egy felsőoktatási intézmény, ott jönnek ám a nagy sírás-rívások, hogy ez most micsoda, eddig nem így bántak velünk. Persze, hogy nem. Gyakorlat közben ha kimész a teremből, mert neked nincs kedved tovább pl a laborban dolgozni, úgy kivág a tanár, mint macskát kakálni...


Harmadik dolog, ami nem tetszik, pont ez a burokban nevelés. A Waldorfosok azt gondolják, hogy ez a módszer az egyedüli és üdvözítő az iskolák között. Pedig ez nem igaz! Nem jó minden gyereknek - legalább ugyanannyi gyereknek káros a Waldorf módszer, mint amennyinek káros az állami. De ha ezt szóvá mered tenni, akármennyire kultúráltan teszed, minden Waldorfos "ugrik". Mert te rosszat mertél szólni az ő kis burokban nevelésére. Engem nem zavar, hogy ha valaki szidja az állami rendszert, van annak hibája tengernyi, teljesen igaz. De a Waldorfnak LEGALÁBB ugyanennyi hibája van, de az a Waldorfosok szerint "nem létezik".


Utolsó sorban pedig drága. Nem csak a tandíj miatt. Az a sok ingyenmunka, amit a szülőknek kell végezniük, sok. Két teljes állásban dolgozó szülőnek igenis teher. Mert hétvégén nem művigyorral és bájcsevejjel szeretne osztálytermet festeni, hanem mondjuk neadjisten pihenni, dögleni otthon. Nyilván a jobb módú családoknál, ahol pl anyuka háztartásbeli, ezzel semmi gond nincsen. De az "átlagember" ezt nem tudja vállalni.

2013. máj. 30. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim válasza:

Jesszus utolsó. Ez valami kataszrófa.


Waldorfban tanítok, ha rámakarod fogni, hogy elvakult vagyok legyen...


Nálam nem állnak fel a gyerekek és mennek el óra közepén, egyszerűen nem tehetik meg, miért is tehetnék?! Miért ne lenne fegyelem????


" De a plusz egy évvel maga a Waldorf rendszer is elismeri, hogy az bizony közel sem elég az érettségi színvonalas megírásához."


Mi az a waldorf rendszer? Én nem ismerem el, akkor nem vagyok a tagja?


"Azt vettem észre, hogy a tanárok versenyeznek, hogy ki jobb haverja a diákoknak."


Észre vetted? Hogyan? Egy barátnőd waldorfos. Már bocsáss meg. Nem is vagy része ennek az egésznek.


"A Waldorfosok azt gondolják, hogy ez a módszer az egyedüli és üdvözítő az iskolák között."


Én pedagógusként nem gondolom ezt. Több gyereknek tanácsoltam már személy szerint más iskolát és nem vettem fel az osztályomba. Nemmindenkinek való a waldorf.


"Az a sok ingyenmunka, amit a szülőknek kell végezniük, sok. Két teljes állásban dolgozó szülőnek igenis teher. Mert hétvégén nem művigyorral és bájcsevejjel szeretne osztálytermet festeni, hanem mondjuk neadjisten pihenni, dögleni otthon. Nyilván a jobb módú családoknál, ahol pl anyuka háztartásbeli, ezzel semmi gond nincsen. De az "átlagember" ezt nem tudja vállalni."


Ezt senki nem várja el, mindenki annyira van jelen, amennyire tud és szeretne. És ha szeretne, miért gond, ha csinálja? Van olyan is,akinek van rá ideje, de nem társasági lény és inkább kimarad belőle, ez sem gond.


"Eleve 5 évig tart egy Waldorf gimi. Miért is?"


Miért ne? Egy nyelvtagozatos gimi miért tart 5 évig? Mert ennyi kell az anyag elsajátításához. Bárcsak ne kellene a hülye állami érettségi, aminek mellékesen semmi értelme, akkor nem kellene plusz egy év.


Az antropozófiáról nem kezdek neked papolni, minek is. Vagy valaki befogadja, vagy nem. Évekig olvasunk, tanulunk róla mi is, sőt, tanuljuk és tapasztaljuk egész életünk során.


Engem nem zavarna a véleményed, ha nem írnál hülyeségeket. Az meg egyenesen nevetséges, hogy szerinted te magad hiteles forrás vagy. Sajnálom,ki kell ábrándítsalak. Nem vagy az. Nem vagy része a "rendszernek", nem vagy tagja, nem tapasztalod nap mint nap. Így hitelessé sem válhatsz.

Véleményt formálni egy olyan dologról, tovább megyek ítélkezni, amit csak hallomásból ismersz, nem látván az egészet, nem hogy balgaság, gusztustalan.


Amit írtál kikérem magamnak!

2013. máj. 30. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:

Látod, itt a probléma, már ugrasz:D


Sok időt töltöttem barátnőm közösségével, a fegyelem hiányát magam is tapasztaltam. Megkértek egy szívességre (egy koreográfia betanítása), elvállaltam, mert szeretek táncot tanítani. Elkezdjük az első órát, erre az egyik elkezd szendvicset enni. Mondom neki, hogy a Jóisten megáldja, ne most kezdjen már bele - hiszen előtte LÁTTAM, ahogy negyed óráig kint röhögcsélt/beszélgetett a folyosón. Nagy duzzogva elpakolta a szendvicsét. Folytatom, haladunk. Közben egy másik lány már ötödjére van kinn telefonálni. Természetesen a csengőhang mindig beleüvöltött a mondandómba vagy a zenébe, mindenkit kizökkentett, ráadásul a lány nem ám a terem szélén, hanem úgy ahogy van a legrövidebb úton a párok között vágott át mindig a kijárathoz. Legközelebb amikor kiment, mikor visszafelé jött odamentem hozzá, és megkérdeztem, hogy valami magánéleti vagy családi problémája van-e? Azt mondta nem. Akkor mondom légy olyan jó, és némítsd le azt a telefont és rakd ki a zsebedből, mert nem szeretném, ha még egyszer miattad kellene elölről kezdeni az egészet. Megint ő volt megsértődve.

Még volt egy-két ilyen (De most ezt miért kell így csinálni? - kérdezte valaki. Hogyhogy miért? Ő akar megtanulni táncolni, nem? Akkor meg ne kérdezgesse, hogy miért balra kell fordulni, így van a figura és kész:D Én is csak azt tudom átadni, amit nekem tanítottak:D) A végén a tanár jött oda hozzám, hogy náluk az ilyen fegyelmezés nem szokás, legyek szíves visszavenni. Mondom miből? Ebből vegyek vissza? Na ekkor mondtam, hogy én akkor be is fejezném a tanítást. Jófejek, aranyosak azok az emberek az osztályban, de képtelenség velük elérni akármit is.


Másik: hülye állami érettségi? Mégis akkor mi alapján vegyék fel az egyetemek a diákokat? Ki tud szebben mosolyogni? Vagy legyenek hallgatóihely-osztó díványok? Vagy mire gondolsz?


Utolsó bekezdésed pedig teljességgel ambivalens: Waldorf eszme szerint legyünk nyíltak, befogadók. Erre te itt elkezdesz "nem is vagy a része" és hasonló dolgokat mondani. Vagy ez ilyen kettős mérce? Ami már egyszer belül van azzal legyünk elfogadó, de a külvilág az egy sz*r, és igazából csak egy szükséges rossz? Én kell, hogy kiábrándítsalak téged: a Waldorf a buborék, élni pedig rajta kívül kell, ez a szomorú igazság...

2013. máj. 30. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:

A waldorfos tanítótól kérdeznék.

Azt írod, van, akinek nem való ez az oktatási módszer. Ti a felvételinél a gyereket, vagy a családot ítélitek meg? Van olyan, hogy egy család nagyon szeretné odajáratni a gyerekét, egyetért az elvekkel, de látjátok a gyereket, és azt mondjátok, neki nem való? Vagy csak családokat „utasítotok el”, nem egyes gyerekeket?


A másik, amire kíváncsi vagyok, hogy hogyan működik a közös tevékenységben (óvoda/iskola takarítása pl.) való részvétel, illetve a „mindenki annyit fizet, amennyit tud” hozzájárulás? Tudom, hogy talán túl anyagiasan hangzik, de lehet olyan, aki mondjuk nem is fizet a gyereke után semmit (vagy igen keveset), és még csak nem is segít, amikor kellene? Ennyire toleránsak lennének a többiek?

2013. máj. 31. 11:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 A kérdező kommentje:

Utolsónak:

Nálunk a takarítás hetente változik, minden hétre van egy család, aki elviszi a mosnivalót, meg kicsit rendbehozza az ovit (amit mi naponta kitakarítunk meg felmosunk, stb).

A hozzájárulás pedig igen, aki amennyit tud. Van egy díj, ami havi 21.000 Ft az oviban, van, aki tudja fizetni, van aki nem tud ennyit, ő másban "dolgozza le", bejön segíteni, amikor kell, hoz más anyagot, pl gyümölcsöt, építésnél fa anyagot, stb, vagy csak jön talicskázni.... ilyesmik. Van, aki nem fizet semmit, és nem nem szűkmarkúságból, csak nem tud előteremteni ennyi pénzt. A Waldorfnak van egy ilyen alapelve is, hogy a pénz ne legyen akadálya annak, hogy a gyermek részesülhessen ebből a pedagógiából.

2013. máj. 31. 17:37
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!