Kezdőoldal » Egyéb kérdések » Egyéb kérdések » Megtagadták a kiszolgálást...

Megtagadták a kiszolgálást egy boltban. Mit tehetek?

Figyelt kérdés

Egy boltban jártam, ahol az eladótól (aki a tulaj is egyben) kértem valamit. Nem neve, cikkszáma, mittudomén mi alapján kértem, hanem csak a nekem fontos paraméterei alapján, mert sok gyártó még több produktuma felel meg nekem és természetesen arról fogalmam se lehet, hogy ott mi akad raktáron.


Az eladó szokásához híven nekem esett, hogy nem tudom, mit akarok és azt mondta, hogy fizessem ki azt az egy dolgot, amit már előzőleg kértem és nagy undorodva kidobott elém egy tálcára. Mintha a gatyájából rángatott volna elő.


Minden más kérést mereven elutasított és ragaszkodott ahhoz, hogy fizessek a vásárlás befejezése nélkül. Természetesen ott hagytam - még jó, hogy nem veszek ilyen alaktól semmit.


Mivel a hangnem már nem ismeretlen tőle megkérdeztem, hogy most akkor engem kidob? Azt úgy látszik, nem merte mondani, hogy igen, mert megállás nélkül azt hajtogatta, hogy nem tudom, mit akarok - de persze azt nem mondta, hogy "nem".


Ha ez nem kidobás egy boltból, akkor mi?


Mindez annak ellenére, hogy minden alkalommal, mikor ott jártam, tisztelettel bántam vele. Nem úgy ő velem.


Ma betelt a pohár, ezért kérdezek itt:

Mit lehet tenni, hogy el ne felejtsen?


Pénzéhes ember lévén azt gyanítom, hogy egy esetleges bírság boldoggá tenné.



2012. dec. 18. 12:06
1 2
 1/13 2xSü ***** válasza:
69%

> fizessem ki azt az egy dolgot, amit már előzőleg kértem


Van egy olyan érzésem, hogy a történetből kimaradt pár „jelenet”…


Ha tényleg kértél előzőleg valamit, de nem voltál pontos, az bolt beszerezte, te meg „meggondolod magad”, és mást kérsz, ráadásul a „szokásához híven”-ből arra lehet következtetni, hogy nem először történt meg ez a dolog, ezért gyanítom, hogy más is van a történtek mögött.


Ha leírod, hogy pontosan mi történt, egészen pontosan milyen terméket kértél előzőleg, milyen szavakkal, akkor bizonyára meg lehet állapítani, hogy ki hibázott, ha hibázott egyáltalán.

2012. dec. 18. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:

"azt az egy dolgot": nincs itt kimaradt jelenet.

Ha nem világos:

bememtem

lista a fejemben, így soroltam: kérem a) tételt, aztán egy olyat, ami megfelel b)-nek...

jön az áradat, hogy mit képzelek én


Semmiféle előzetes megrendelés, ráadásul semmi nagyon spéci, külön megrendelést kívánó dolog, SŐT: b) olyan, hogy azt nagyon sokféle gyártó állítja elő és az sem különös, hogy több modell is megfelel nekem.


Nem, a fószer nem először viselkedik így. Megalázó, ahogy beszél/viselkedik velem és elegem lett belőle. A környéken régebben volt egy másik ilyen bolt is, oda jártam, de a tulaja beteg lett és bezárta.

2012. dec. 18. 12:36
 3/13 2xSü ***** válasza:
100%
Még mindig nem derült ki, hogy mit kértél és mit kaptál.
2012. dec. 18. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 A kérdező kommentje:
Már nem is fog. Lényegtelen. Nem szexlapot, hintalóvakarót vagy tömegpusztító fegyvert. Alkatrészre lett volna szükségem, hogy szerszámot készíthessek magamnak. Egy alkatrész (ennyit - szó szerint - dobott elém) nem elég. Nem kellett hozzá segítség sem. A következő darabnak megadtam az összes lényeges paraméterét, amit meg sem volt hajlandó érteni (mielőtt kérdeznéd: rendes műszaki paraméterek, amik amúgy az összes ilyen alkatrész adatlapján szerepelnek).
2012. dec. 18. 12:51
 5/13 2xSü ***** válasza:
100%

Még mindig nem derült ki, hogy pontosan mit kértél.


Lehet, hogy ismerethiány miatt valóban hülyeséget kértél. Tudod, mint Móricka a viccben: „Jó napot, rózsaszín párduc van? – Igen, tessék, itt van. – Más színben nincs?”


Pl. ha Philips csavarhúzót kértél, és erre letett eléd egy csavarhúzót, te meg olyat kérsz, aminek hatszögletű a vége, akkor tényleg hülyeséget kértél. Az eladó reakciója így érthető, bár nem éppen jogos.


Pont ezért írtam, hogy a tisztán látáshoz erre az információra szükség lenne, mert így nem lehet teljes képet kialakítani a történekről, így állást sem lehet foglalni az ügyben.


(De legalább annyi kiderült, hogy a termék át nem vételével nem károsítottad az eladót, így jogodban áll elállni a vételtől.)


Mivel az eladó a tulaj is egyben, a panaszkönyv elkérése nem igazán erős tényező. A fogyasztóvédelem esetleg járható út lehet. Az is kérdés, hogy te mennyire voltál udvarias, barátságos. Ez nem derül ki a leírásból, és természetesen nem is fogod leírni, viszont ez egy olyan szempont, amit érdemes megvizsgálni. Persze lehet, hogy udvariasan köszöntél, használtad a „legyen szíves” kifejezést. Nem tudhatom, csak próbálom kitalálni, hogy miért olyan volt az eladó reakciója amilyen. Ok nélkül nem szokott egy bolttulajdonos így viselkedni.

2012. dec. 18. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 A kérdező kommentje:

>Még mindig nem derült ki, hogy pontosan mit kértél.


Nem kell neki kiderülnie.


>Lehet, hogy ismerethiány miatt valóban hülyeséget kértél.


Elhiheted, hogy NEM, de miért kell erre folyton visszatérni?


>Pont ezért írtam, hogy a tisztán látáshoz erre az információra szükség lenne, mert így nem lehet teljes képet kialakítani a történekről, így állást sem lehet foglalni az ügyben.


Nem kell több. Elég annyi, hogy kértem valamit a tulajdonságai alapján (nem gyártó és modell, mert még egyszer: sok gyártó, mégtöbb modell és fogalmam sincs, hogy mi lehet nála raktáron).


>(De legalább annyi kiderült, hogy a termék át nem vételével nem károsítottad az eladót, így jogodban áll elállni a vételtől.)


Miből gondoltad, hogy nem fizettem érte és elhoztam? Az azért lopás, ami nem ugyanaz, mint parasztul beszélni valakivel.


>Mivel az eladó a tulaj is egyben, a panaszkönyv elkérése nem igazán erős tényező.


Panaszkönyvnek híre hamva sincs, bár azt neki is tartania kellene, de szerintem a fogyasztóvédelem magasról tenne rá, ha bejelenteném náluk.


>A fogyasztóvédelem esetleg járható út lehet.

Gondoltam rá, de a "téged nem szolgállak ki" amellett, hogy konkrétan nem hangzott el, talán meg sem ér egy bejelentést.


>Az is kérdés, hogy te mennyire voltál udvarias, barátságos. Ez nem derül ki a leírásból, és természetesen nem is fogod leírni, viszont ez egy olyan szempont, amit érdemes megvizsgálni. Persze lehet, hogy udvariasan köszöntél, használtad a „legyen szíves” kifejezést. Nem tudhatom, csak próbálom kitalálni, hogy miért olyan volt az eladó reakciója amilyen.


Mivel viszonylag ritkán (=soha) filmezem a vásárlásaimat, nem tudom (=nem is akarom) bebizonyítani, hogy kifogást nem találhatnál egyetlen beszélgetésünkben sem, mármint az én részemről, mert ő aztán az úri modor "mintapéldája". Elhiszed, nem hiszed: nem vagyok rá hatással és nem is kérdés.


>Ok nélkül nem szokott egy bolttulajdonos így viselkedni.


Tudja fene! Sokfelé jártam már és néha azért belefutok hozzá hasonlókba. Elsőre azt mondom magamnak "rossz napja van", másodikra "talán nem tetszik az ábrázatom", sokadikra "utálja a képem".


Akárhogy is, az eladó van a vevőért és még véletlenül sem fordítva. Biztos, hogy akad dolguk kellemetlen vevőkkel, de én igyekszem mindenkivel úgy bánni, ahogy azt elvárnám másoktól. Erre ezt kapom.

2012. dec. 18. 13:34
 7/13 anonim ***** válasza:
50%
A legjobb ötlet,amit erre tudok javasolni,hogy menj vissza az üzletbe és vedd fel a telefonoddal,hogy milyen szép hangon beszél,majd mutasd meg a felvétel a fogyasztóvédelemnek,vagy csinálj egy kis negatív reklámot a boltnak.Vagy csak közöld az eladóval,miután felvetted,hogy eleged van belőle,hogy így beszél veled és ha nem fogja vissza magát,nem tesz vele jót a boltjának.
2012. dec. 18. 13:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:

>A legjobb ötlet,amit erre tudok javasolni,hogy menj vissza az üzletbe és vedd fel a telefonoddal,hogy milyen szép hangon beszél,majd mutasd meg a felvétel a fogyasztóvédelemnek,vagy csinálj egy kis negatív reklámot a boltnak.Vagy csak közöld az eladóval,miután felvetted,hogy eleged van belőle,hogy így beszél veled és ha nem fogja vissza magát,nem tesz vele jót a boltjának.


Köszönöm. Gondoltam hasonlóra, de ez nem közterület, hogy a beleegyezése nélkül filmezhetném. Biztos megütném a bokám, ha besasszéznék valamilyen hivatalba vele vagy közzétenném.

2012. dec. 18. 13:53
 9/13 anonim ***** válasza:
Hát,ha videót csinálsz,akkor igen,de,ha csak hangfelvételt?
2012. dec. 18. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 2xSü ***** válasza:
100%

> Nem kell neki kiderülnie.


Természetesen nem kell kiderülnie, de így meg nehéz mit mondani.


> Panaszkönyvnek híre hamva sincs, bár azt neki is tartania kellene, de szerintem a fogyasztóvédelem magasról tenne rá, ha bejelenteném náluk.


Bár nem derült ki, milyen boltról van szó, de Vásárlók könyvének lennie kell. Jó látható helyen kell lennie, tollal ellátva. Ha ilyen nincs, az szabálytalan. Ha a bejegyzési óhajodat valaki befolyásolni akarja, vagy meg akarja akadályozni, akkor az is szabálysértés. A fogyasztóvédelem nem tesz rá magasról. Ha bejelented, ki fogják vizsgálni az ügyet.


A vásárlók könyve persze egy dolog, ha az üzletvezető és az eladó ugyanaz. Ha más személyekről van szó, akkor az eladó „berezelhet”, hogy a főnök mit fog szólni egy ilyen bejegyzésre, így abban az esetben kicsit erősebb a dolog. De a vásárlók könyvét két évre visszamenőleg ellenőrizhetik, az oda tett panaszokra írásban kell tájékoztatást adni.


> Miből gondoltad, hogy nem fizettem érte és elhoztam?


Nem erre gondoltam, hanem ha olyan jellegű terméket árul a bolt, amit nem lehet másnak eladni. Mondjuk ha csokitortát kértél felirattal, és ezt valamilyen ok miatt nem veszed át, akkor azt másnak már bajos lenne eladni. Vagy ha rád szabott öltönyt olyan színvilággal, amit más nem venne meg. (A kérdésből ez 100%-ig nem volt egyértelmű.) Ebben az esetben akkor is megkárosítod az eladót, ha nem hozod el a terméket. (Az, hogy alkatrészről van szó, csak később derült ki.)


> Gondoltam rá, de a "téged nem szolgállak ki" amellett, hogy konkrétan nem hangzott el, talán meg sem ér egy bejelentést.


Sok kicsi sokra megy. Ha nem is a te ügyedben születik elmarasztalás, büntetés, alapja lehet más ügyek elbírásánál is a te panaszod.


> Akárhogy is, az eladó van a vevőért és még véletlenül sem fordítva.


Nem, ez így rossz hozzáállás. A vásárlás adáscsere. Mindkét fél azonos rangú, ugyanazok a illemszabályok várhatók el mindkét féltől. Sokan reklamálnak, hogy bunkó az eladó, pincér, benzinkutas, holott ők maguk sem adták meg a kellő tiszteletet. Most nem rólad van szó, de láttam olyat, hogy valaki odaszólt a pincérnek, hogy „Hé, te! Hozzál már két sört!”, aztán csodálkozott, hogy miért mondta a pincér, hogy „Nesze, itt van.”. Persze nem célszerű egy pincérnek így eljárnia, de végül is érthető, ha így jár el.


> Biztos, hogy akad dolguk kellemetlen vevőkkel, de én igyekszem mindenkivel úgy bánni, ahogy azt elvárnám másoktól. Erre ezt kapom.


Ha ez tényleg így van, akkor a legjobb büntetés, amit tehetsz, hogy nem vásárolsz nála. Ha másokkal is ilyen és ők is ezt teszik, akkor idővel lehúzhatja a rolót.

2012. dec. 18. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!