Kezdőoldal » Egyéb kérdések » Egyéb kérdések » A termék kézbesítése a pénzvis...

A termék kézbesítése a pénzvisszatérítés után?

Figyelt kérdés

Sziaszok!

Jóval karácsony előtt rendeltem egy terméket, de nem érkezett meg szentestéig, így karácsony után pénzvisszatérítést kértem. Nemrég megkaptam, hogy a csomagom megérkezett, és átvehetem, de a pénzem már visszautalták.

Ilyenkor jogos az átvétel? Kinek a hibája, ha átveszem és megtartom? Az eladó megígérte karcsony előtt, hogy a szentestéig történő kézbesítés megtörténik, de januárban érkezett meg a termék. Az "okozott eszmei kár"-t semmilyen módon nem voltak hajlandóak kártéríteni.

Lehet ebből bármi bajom?



2022. jan. 10. 12:59
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%
Ha megtartod, abból lehet.
2022. jan. 10. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:
És ha átveszem, mennyi időt várjak azzal, hogy valóban megtartsam/ továbbértékesítsem?
2022. jan. 10. 13:20
 3/13 anonim ***** válasza:
100%

Nem érted a lényeget!

Nem tarthatod meg, és nem is értékesítheted tovább! Mivel nem a Tiéd!

2022. jan. 10. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
100%

Ha nem akarsz balhét, akkor sürgősen vedd fel velük a kapcsolatot.

értékétől függően lehet, lenyelik a békát, de az is, hogy rendőrségen feljelentenek.

A legsimább, ha elállsz a vásárlástól. Átvételtől 14 nap áll rendelkezésre, hogy ezt jelezd. És attól a naptól számítva 14 napon belül kell visszakerülnie hozzájuk. A költsége viszont ennek a tiéd.

Vita nem lehet. Van néhány termékkör, aminél nincs semmi ilyen lehetőség, illetve nem lehet használt.

Az egyes cégek korlátlanul kibővíthetik a lehetőségeket a vevő javára.

Másik lehetőség, hogy hibás teljesítésre hivatkozol. Macerásabb.

Az eszmei károdat bíróságon, polgári perben tudod érvényesíteni. Vagy megítélik, vagy nem.

2022. jan. 10. 13:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 A kérdező kommentje:

És miért én tehetek arról, hogy mind a webáruház, mind pedig a futárszolgálat nem képes 2 hét alatt

1)a garantált szállítási időt tartani, ennek nem teljesítése esetén kártérítést fizetni,

2) tájékoztatni a futárszolgálatot, hogy ha valóban elküldték a terméket, azt már ne kézbesítsék


Valóban érdekel a téma, még ha nem is tartom meg a csomagot. Számomra etikátlan az, hogy kártérítés neélkül megtehet ilyet egy vállalat.

2022. jan. 10. 13:51
 6/13 anonim ***** válasza:
100%

Senki nem mondta, hogy tehetsz róla, de ha megtartod a terméket, a visszaküldött pénzt is, az lopás (lehet, a jogi meghatározása nem pontosan ez).

A másik felet is meg kellene ismerni, hogy mi a hivatalos vállalások, mi hangzott el szóban, mit írtak.

Arra nem nagyon kötelezhető egy kereskedő sem, hogy azt a csalódást, hogy nem tudod átadni az ajándékot, jelentősebb mértékben anyagilag enyhítsék. Ilyenkor ami elő szokott fordulni, hogy kapsz kupont, kedvezményt, küldenek valami kisebb értékű terméket ajándékként, hasonlók.

Neved át a csomagot. Visszamegy hozzájuk, és kész.

Az okáról már tudnak.

2022. jan. 10. 14:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
100%
Ha november végén rendelsz bármit is, az már nem fog garantáltan megérkezni karácsonyra, mert akkor jelentősen több a rendelés, a webshopoknak is gondot okoz feldolgozni, meg a futárcégeknek is kiszállítani. Ilyenkor az a megoldás, hogy elmész egy boltba és ott veszed meg, már ha van. Ez van, emberek dolgoznak ott is, a kapacitásaik végesek. Amúgy nem veheted át, el kell utasítani a csomag átvételét, akkor visszakerül a feladóhoz. Mivel elálltál a vásárlástól, visszakaptad a pénzed is, így kötelességed visszaküldeni a terméket, a nem átvétel a legegyszerűbb módja ennek, az neked nem kerül semmibe. Ha átveszed, ugrálhatsz vele, vagy feladhatod újra, ami idő és pénz is neked.
2022. jan. 10. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
100%

Fordított esetben te vernéd a leghangosabban az asztalt, hogy fizettél, de a termék nincs sehol, és téged micsoda kár ért. Fordított esetben amikor te károsítod meg az eladót, az már oké, és hogy lehetne ingyen megszerezni.

Ne cigánykodj: vagy fizesd ki, vagy ne vedd át. Az eszmei kár okozta sérülés feldolgozásához egy pszichológust ajánlok.

2022. jan. 10. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 A kérdező kommentje:

Valóban egyet tudok érteni az előttem elhangzott dolgokkal, azonban akkor is azt gondolom, még mindig, hogy ők bakiztak, ezt a cégnek be kell nyelni mint kártérítés másnem. Mert hogy én azt is felajánlottam nekik, hogy ők mint cég rendeljék meg máshonnan, és a különbözetet ők nyelik be, mint kártérítés, és kész. Ezt az ügyfélszolgálaton is teljesen nyugodt, egyáltalán nem támadó, sokkal inkább mint kompromisszumot kereső személy/ vásárló mondtam el nekik. Azt mondta, megkérdezi. Erre a válasz az volt, hogy ez nem lehetséges. Amire én azt mondtam, hogy nem hiszem el, hogy ez nem lehetséges, mert van ennek biztosan könyvelési módja. Mire az ügyfélszolgálatos azt mondta jól látom, valóban, csak nem akarják ezt kifizetni. Azt a kérdést is feltettem, hogy ha a raktárban egy ott dolgozó személy hibájából sérül egy termék, azt az alkalmazottnak kell kifizetni? Természetesen nem, ezt Ők is alátámasztották.


Az előttem válaszolónak annyit szeretnék mondani, hogy nem, fordított esetben nem ez történne. Ha valóban fontos lenne nekem egy vásárló, és a rólam kialakított kép, akkor elsősorban olyan szolgáltatást hirdetnék, amit valóban meg is tudok tartani ( a honlapon az volt írva, ha xx.xx előtt adja le rendelését, azt karácsonyig megkapja). Ezért mindent is megtennék annak érdekében, hogy a vásárló elégedetten távozzon. És igen, erre egy vállalatnak gondolnia kell, több mint 100 millió forintos nettó éves árbevételt könyvelt el a cég az elmúlt évben.


A pszichológus telefonszámát szívesen fogadom, az esetleges károk feldolgozására :)

2022. jan. 10. 15:30
 10/13 anonim ***** válasza:
Fordulj békéltető testülethez
2022. jan. 10. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!