Kezdőoldal » Egészség » Mentális egészség » Egy Dyscalculia vizsgálat...

Egy Dyscalculia vizsgálat hogyan folyik le? Milyen lépésekből áll, hogyan állapítják meg a betegséget?

Figyelt kérdés
2009. máj. 12. 23:10
1 2
 11/17 A kérdező kommentje:
ha érdekli a dolog és ezzel foglalkozik, esetleg beszélhetünk
2009. máj. 13. 09:38
 12/17 anonim ***** válasza:

Nos, én ettől óva inteném.

Nem tudom hol és kinél akarja kezdeni a "megkenést", de szerintem egy ilyen vállalkozásnak nem lehet jó vége.

Attól eltekintve, hogy ez morálisan milyen üzenetet hordoz most ne beszéljünk, mert erről lehetne vitatkozni oldalakon át.

A diszkalkulia megállapítása nem egy emberen múlik, hanem pszichológus, gyógypedagógus is megvizsgálja a gyereket, többször is. Mi több még kontrollra is vissza fogják hívni hogy biztos-e a diagnózis. Egy ilyen vizsgálat annyi embert érint, annyi helyen iktatják könyvelik és beszélik át, hogy ekkora szakmai blamát -ami megjegyzem még büntetőjogi felelősséggel is fenyeget- épeszű ember nem vállal be pénzért. A gyerek anyagát többen megnézik, nem lehet elmutyizni, hogy "Géza nyugi én megnéztem a gyerek diszkalkuliás." Ez nem így működik. Óriási pofára esés lesz a vége ha ezzel próbálkozik.

De a maga lánya, az ő élete. Szerintem célszerűbb lenne a kislányát szigorral rászorítani arra hogy tisztességesen készüljön fel a pótvizsgára -megjegyzem ez az az út ami éppen hogy szülői erőfeszítést kíván -mint belevágni egy ilyen butaságba. De maga tudja, de ez most borítékolom: több kárt okoz mint hasznot és teljesen tönkre fogja vágni a lánya érettségijét, akit akár ki is zárhatnak, eltilthatnak emiatt.

2009. máj. 13. 15:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 A kérdező kommentje:

Értem, de a problémái fennállnak, félünk mégsem kapunk rá papírt. Kimondható-e a dyscalculia abban az esetben, ha a gyerek már korábban képtelen volt az IQ tesztekben az aránypáros és ki mennyivel idősebbes (mekkora a hal feje, illetve hány éves géza öccse, nyilván ismeri, ha pszichológus), illetve képtelen, nem tudja megoldani a bonyolultabb sorozatos példákat sem. A gyerek nem fogyatékos, 124-126 os IQ-számmal teljesít úgy is, hogy tudja, hogy ezekre a feladatokra, csak tippelt választ ad. Lányomnak emellett problémái vannak a mértékegységek hirtelen átváltásával, a helyiértékrendszerekkel és a tizedesvesszőkkel. Órákat tököl mire egy törtet más formába alakít. Viszont a motorikus matematikai műveleteket képes elvégezni, ennek is köszönhetjük, hogy eljutott egyáltalán a 2. osztályig. Tehát ami motorikus, logikus és elemekre épül számára átlátható, megoldható, felismeri a behelyettesítéseket, a képleteket, de amikor jön egy ilyen feladat pl: ha óránkénti 50 kilóméteres sebességgel távolodik egymástól két autó egy v alakú úton és a távbeszélőjükkel, csak 10 kilóméteren keresztül tudják tartani a kapcsolatot, hány percig képesek beszélni egymással? Lányom ebben a feladatban képes volt kiszámolni a távolodás sebességét, de problémát okoz neki az arányok és mértékegységek átváltása, ez valahogy úgy néz ki, mint amikor gondolatsokkot kap az agya, hogy most a sebességet kell leosztani a perccel, vagy a percet kell leosztani hatvannal, hogy megkapjam az órát, és akkor óra per sebesség az x és ebből jön ki , hogy hány perc? vagy sebesség per óra? vagy váltsam át méter per szekundumra, és osszam, vagy inkább szorozzam fel hatvannal? És mindig ilyeneken akad le. A nevetségesen egyszerűeken. Próbáltuk, próbálta begyakorolni, nem megy. A sorozatokat még nem vették komolyabban (majd negyedikben) de találkoztak már velük, mert gimnáziumba jár, és itt mindent előre átvesznek. És már most problémát okoz, nem látja a logikát, egyszerűen nem úgy lát egy sorozatot, mint egy szinusz hullámot, amiben el tudja helyezni a számokat, és látja, hogy hol van a kibillenés, vagy a hullám melyik tarajára illik, melyik szám, és milye vonalban halad a hullám. Mint lányom, én sem értettem ezeket, valószínüleg genetikai. Én nem tartom fogyatékosságnak a problémát a számokkal. Egyszerűen nem ilyen a gondolkozása, ő inkább hasznos lehetőségeket mérlegel, mint én is, amikor döntés előtt áll, mintsem a klasszikus módszereket zongorázza végig. Így születnek a legújabb felfedezések. Máig tisztán emlékszek, hogy lányom több bonyolult feladatot megoldott az iskolában dolgozat alatt, hogy nem úgy csinálta meg a feladatot (és több részeredmény, és a végeredmény is kijött neki), ahogy az klasszikus módszerrel adva van, sajátos módszerrel számolta ki, de mindent leírt, nem lesett társairól, a feladatot végignézve egyértelmű, hogy a részfeladatok összefüggőek. A 10 pontos feladatból a tanár mégis 3-at adott. Kettőt a részeredményre és egyet a végeredményre.


KÉRDEM ÉN !!!


Ha kijött neki a pontos megoldás ! És nem kapott rá maximális pontot, mi a matematika? Másolás... nem több mint utánzás, másolás. Nincs benne saját gondolkozás, kreatívitás, vagy felismerés. Előre begyakorolt, már-már rutinszerű motorikus másolás. Na ez az amire sem én, sem a lányunk nem vagyunk képesek.

2009. máj. 13. 15:42
 14/17 A kérdező kommentje:
ne lepődjön meg az összevisszaságon, olykor középiskolát, máshol gimnáziumot, olykor érettségit, máskor 2. osztályt írok. Egyszerűen szerettem volna inkognítóban tartani lányomat, mert most sem tudhatom kinek írok. De nem lehet mindenre egyszerre figyelni.
2009. máj. 13. 15:47
 15/17 anonim ***** válasza:

Nos, azt értem hogy el van keseredve és minden követ megmozgatna hogy ezt a problémát valahogy megoldja. De kérem a kenőpénzt felejtse el, ez a legrosszabb amit tehet.

Higgyje el a tanárok, pszichológusok is emberből vannak, ha a gyeremeke kapcsán vázolt probléma valós, nem légből kapott, hanem megalapozott, akkor ők maguk fogják javasolni a felmentést.

Azok a dolgok, amelyeket leírt, valóban a matematika gondolkodás részképesség zavarára utalnak. Pontosan tisztában vagyok vele hogy a diszkalkulia nem feltétlenül jár együtt értelmi fogyatékossággal, nekem nem kell ezt bizonygatnia.

Én a következőt tudom javasolni: hívja fel az otthonában a területileg illetékes városi vagy megyei Nevelési Tanácsadót. Az lenne a legszerencsésebb ha ezzel a problémával már jártak volna ott korábban, mert így a nevelési tanácsadó előkaparja majd a lányáról örzött anyagokat, ami az önök igazát fogja alátámasztani.

Kérjen időpontot, mondja el ezt a problémát amit nekem is leírt, őszintén mondja el acélját is: szeretné ha a gyermekét felmentenék a matematika osztályzása alól, az említett okok miatt. Kérje, hogy szeretné ha a gyermekét megvizsgálnák, mert úgy látja felmentés hiányában nem fogja tudni a középiskolás követelményeket teljesíteni.

A Nevelési Tanácsadó ezért van, erre találták ki hogy segítsék az ilyen tanuklókat,senkit sem kell lefizetnie, örömmel fognak segíteni.

A nevelési tanácsadó meg fogja vizsgálni pedagógiai és pszichológiai szempontból a lányát hogy a probléma valós-e ha úgy látják hogy igen,a nevelési tanácsadó is adhat felmentést, de az iskolák -főleg középszinten ha az érettségi a tét- valószínű hogy a nevelési tanácsadó papírját nem fogják elégségesnek találni az érettségi alóli mentesítéshez, ezért a Nevelési Tanácsadó kérheti a Szakértői Bizottságot (ami egy nagyobb jogkörrel rendelkező hivatal) hogy ők is mondják ki róla a diagnőzist.

De ez időbe kerül. Ha most lép, októberre valószínűleg ez keresztülmegy a hivatali bürokrácián.

2009. máj. 13. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 A kérdező kommentje:
a tét augusztus.. ha a lányom nem megy át a pótvizsgán, évet ismétel.
2009. máj. 13. 20:56
 17/17 anonim válasza:
100%
Én nem régiben mentem el anyáékkal a Nevelési Tanácsadóhoz...Másodszorra Június 9.-én kell majd vissza menünk. Buktam félévkor, és most is.. valószínűleg ha nem találnak problémát megyek pótvizsgázni ( 9. osztályos vagyok szakközép iskolás). Állandóan csak egyesek a dolgozataim (10 egyesem van és 2 2esem ebben az évben). Elismerem ritkán gyakoroltam, kevés alkalommal ültem le úgy, gyakorolni, hogy azt nagyon begyakoroljam... Na de itt a problémám amit senki sem fog fel! Gyakoroljál kis lányom gyakoroljál... DE HOGY GYAKOROLJAK HA NEM TUDOM AZT, HOGY HOGY KELL GYAKOROLNI? Nem tudom hogy érthető vagyok e... A barátnőm többször lemagyarázta nekem, meg is értettem ment órán.Haza mentem még ott is..A dolgozatot megírom.Haza megyek, mondom magamba, még azt is mondhattam volna mert olyan jónak éreztem hogy ötös lesz, mert nagyon jónak éreztem, hiszen minden kijött ugy csináltam ahogy azt a barátnőm magyarázta. Kikaptuk a dolgozatot... 2-es lett. Ez nagyon kiakasztott és sok ilyet dolgozat volt. Megírtam, értettem (amennyire) és 1-es lett. Elismerem, a bukásom részben lustaság is. De órán figyelek, figyelek és semmit, semmit nem fogok fel abból amit mond nekem a tanár! Soha.. Az osztály háromnegyede tiszta okos. Oda megyek hozzájuk segítségért, ők nem tudják, ők nem! Van amelyik segített néha, mint a barátnőm is. Soha nem értem meg, soha nem fogom fel a tananyagot. 8. ba sőt, mindig egy stabil 3-as voltam! Bár az általános iskola az más.. volt h 3.jára javítózni (csak a legjobb javított jegyet írta be a tanár). Annyira elvagyok keseredve.. tudom h az enyém is.. de tudom hogy én nem fogom fel a matekot, és ezt nem értik meg azt hiszik hogy csak lusta vagyok leülni gyakorolni, de úgy nem tudok gyakorolni hogy ne tudom hogy kell.Sokszor neten is utána néztem. Semmi olyan leírás nem volt h h kell megcsinálni...vagy csak én voltam béna. De annyira elvagyok keseredve! :'( :( fájdalmat okozok magamnak, és anyáéknak legfőképpen! :(
2011. máj. 24. 13:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!