Egy Dyscalculia vizsgálat hogyan folyik le? Milyen lépésekből áll, hogyan állapítják meg a betegséget?
Nos, én ettől óva inteném.
Nem tudom hol és kinél akarja kezdeni a "megkenést", de szerintem egy ilyen vállalkozásnak nem lehet jó vége.
Attól eltekintve, hogy ez morálisan milyen üzenetet hordoz most ne beszéljünk, mert erről lehetne vitatkozni oldalakon át.
A diszkalkulia megállapítása nem egy emberen múlik, hanem pszichológus, gyógypedagógus is megvizsgálja a gyereket, többször is. Mi több még kontrollra is vissza fogják hívni hogy biztos-e a diagnózis. Egy ilyen vizsgálat annyi embert érint, annyi helyen iktatják könyvelik és beszélik át, hogy ekkora szakmai blamát -ami megjegyzem még büntetőjogi felelősséggel is fenyeget- épeszű ember nem vállal be pénzért. A gyerek anyagát többen megnézik, nem lehet elmutyizni, hogy "Géza nyugi én megnéztem a gyerek diszkalkuliás." Ez nem így működik. Óriási pofára esés lesz a vége ha ezzel próbálkozik.
De a maga lánya, az ő élete. Szerintem célszerűbb lenne a kislányát szigorral rászorítani arra hogy tisztességesen készüljön fel a pótvizsgára -megjegyzem ez az az út ami éppen hogy szülői erőfeszítést kíván -mint belevágni egy ilyen butaságba. De maga tudja, de ez most borítékolom: több kárt okoz mint hasznot és teljesen tönkre fogja vágni a lánya érettségijét, akit akár ki is zárhatnak, eltilthatnak emiatt.
Értem, de a problémái fennállnak, félünk mégsem kapunk rá papírt. Kimondható-e a dyscalculia abban az esetben, ha a gyerek már korábban képtelen volt az IQ tesztekben az aránypáros és ki mennyivel idősebbes (mekkora a hal feje, illetve hány éves géza öccse, nyilván ismeri, ha pszichológus), illetve képtelen, nem tudja megoldani a bonyolultabb sorozatos példákat sem. A gyerek nem fogyatékos, 124-126 os IQ-számmal teljesít úgy is, hogy tudja, hogy ezekre a feladatokra, csak tippelt választ ad. Lányomnak emellett problémái vannak a mértékegységek hirtelen átváltásával, a helyiértékrendszerekkel és a tizedesvesszőkkel. Órákat tököl mire egy törtet más formába alakít. Viszont a motorikus matematikai műveleteket képes elvégezni, ennek is köszönhetjük, hogy eljutott egyáltalán a 2. osztályig. Tehát ami motorikus, logikus és elemekre épül számára átlátható, megoldható, felismeri a behelyettesítéseket, a képleteket, de amikor jön egy ilyen feladat pl: ha óránkénti 50 kilóméteres sebességgel távolodik egymástól két autó egy v alakú úton és a távbeszélőjükkel, csak 10 kilóméteren keresztül tudják tartani a kapcsolatot, hány percig képesek beszélni egymással? Lányom ebben a feladatban képes volt kiszámolni a távolodás sebességét, de problémát okoz neki az arányok és mértékegységek átváltása, ez valahogy úgy néz ki, mint amikor gondolatsokkot kap az agya, hogy most a sebességet kell leosztani a perccel, vagy a percet kell leosztani hatvannal, hogy megkapjam az órát, és akkor óra per sebesség az x és ebből jön ki , hogy hány perc? vagy sebesség per óra? vagy váltsam át méter per szekundumra, és osszam, vagy inkább szorozzam fel hatvannal? És mindig ilyeneken akad le. A nevetségesen egyszerűeken. Próbáltuk, próbálta begyakorolni, nem megy. A sorozatokat még nem vették komolyabban (majd negyedikben) de találkoztak már velük, mert gimnáziumba jár, és itt mindent előre átvesznek. És már most problémát okoz, nem látja a logikát, egyszerűen nem úgy lát egy sorozatot, mint egy szinusz hullámot, amiben el tudja helyezni a számokat, és látja, hogy hol van a kibillenés, vagy a hullám melyik tarajára illik, melyik szám, és milye vonalban halad a hullám. Mint lányom, én sem értettem ezeket, valószínüleg genetikai. Én nem tartom fogyatékosságnak a problémát a számokkal. Egyszerűen nem ilyen a gondolkozása, ő inkább hasznos lehetőségeket mérlegel, mint én is, amikor döntés előtt áll, mintsem a klasszikus módszereket zongorázza végig. Így születnek a legújabb felfedezések. Máig tisztán emlékszek, hogy lányom több bonyolult feladatot megoldott az iskolában dolgozat alatt, hogy nem úgy csinálta meg a feladatot (és több részeredmény, és a végeredmény is kijött neki), ahogy az klasszikus módszerrel adva van, sajátos módszerrel számolta ki, de mindent leírt, nem lesett társairól, a feladatot végignézve egyértelmű, hogy a részfeladatok összefüggőek. A 10 pontos feladatból a tanár mégis 3-at adott. Kettőt a részeredményre és egyet a végeredményre.
KÉRDEM ÉN !!!
Ha kijött neki a pontos megoldás ! És nem kapott rá maximális pontot, mi a matematika? Másolás... nem több mint utánzás, másolás. Nincs benne saját gondolkozás, kreatívitás, vagy felismerés. Előre begyakorolt, már-már rutinszerű motorikus másolás. Na ez az amire sem én, sem a lányunk nem vagyunk képesek.
Nos, azt értem hogy el van keseredve és minden követ megmozgatna hogy ezt a problémát valahogy megoldja. De kérem a kenőpénzt felejtse el, ez a legrosszabb amit tehet.
Higgyje el a tanárok, pszichológusok is emberből vannak, ha a gyeremeke kapcsán vázolt probléma valós, nem légből kapott, hanem megalapozott, akkor ők maguk fogják javasolni a felmentést.
Azok a dolgok, amelyeket leírt, valóban a matematika gondolkodás részképesség zavarára utalnak. Pontosan tisztában vagyok vele hogy a diszkalkulia nem feltétlenül jár együtt értelmi fogyatékossággal, nekem nem kell ezt bizonygatnia.
Én a következőt tudom javasolni: hívja fel az otthonában a területileg illetékes városi vagy megyei Nevelési Tanácsadót. Az lenne a legszerencsésebb ha ezzel a problémával már jártak volna ott korábban, mert így a nevelési tanácsadó előkaparja majd a lányáról örzött anyagokat, ami az önök igazát fogja alátámasztani.
Kérjen időpontot, mondja el ezt a problémát amit nekem is leírt, őszintén mondja el acélját is: szeretné ha a gyermekét felmentenék a matematika osztályzása alól, az említett okok miatt. Kérje, hogy szeretné ha a gyermekét megvizsgálnák, mert úgy látja felmentés hiányában nem fogja tudni a középiskolás követelményeket teljesíteni.
A Nevelési Tanácsadó ezért van, erre találták ki hogy segítsék az ilyen tanuklókat,senkit sem kell lefizetnie, örömmel fognak segíteni.
A nevelési tanácsadó meg fogja vizsgálni pedagógiai és pszichológiai szempontból a lányát hogy a probléma valós-e ha úgy látják hogy igen,a nevelési tanácsadó is adhat felmentést, de az iskolák -főleg középszinten ha az érettségi a tét- valószínű hogy a nevelési tanácsadó papírját nem fogják elégségesnek találni az érettségi alóli mentesítéshez, ezért a Nevelési Tanácsadó kérheti a Szakértői Bizottságot (ami egy nagyobb jogkörrel rendelkező hivatal) hogy ők is mondják ki róla a diagnőzist.
De ez időbe kerül. Ha most lép, októberre valószínűleg ez keresztülmegy a hivatali bürokrácián.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!