Kezdőoldal » Egészség » Egészségügyi ellátások » Ha egy orvosi alkalmassági...

Zoltanmi kérdése:

Ha egy orvosi alkalmassági vizsgálatom sikertelen volt, van értelme újra megpróbálni?

Figyelt kérdés
MÁV mozdonyvezető-gyakornok munkakörre jelentkeztem kb. 15 évvel ezelőtt, a felvételi vizsga sikeres volt, az orvosin egy dologban végül megbuktam, szívbillentyű hibám van. Az akkori orvos asszisztense azt tanácsolta nekem, hogy próbáljam meg pár év múlva később, addigra másik orvos lesz. Van értelme újra megpróbálnom, vagy csak vigasztalni akart ezzel?

jún. 26. 21:30
 1/8 anonim ***** válasza:
Miért ne? Én tuti megpróbálnám.
jún. 26. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Az alábbi rendelet vonatkozik erre témára:

Nézd végig a BNO kódokat meg ami a te papírjaidon van a betegségedről, hogy az mire van kódolva.

Ha konkrétan benne van a kizáró okok között, akkor 99,99% hogy kisoroznak megint. Az orvosnak nem nagyon van mérlegelési lehetősége.

Persze nem jelenti hogy ne próbálhatnád meg, hátha... Manapság már elég sokféle népeket felbesznek, egy kis billentyűhiba lehet hogy még bele is férhet.


[link]


2. melléklet, 8. bekezdés


(8) A keringési rendszer betegségei


a) cardiorespiratoricus elégtelenséggel járó kórképek [szív és tüdő transzplantáció] (I3400-I3790; I4200-I4990; I5000-I5090)


b) koszorúér betegségek [tüneteket okozó koszorúér betegség] (I2000-I2380) rheumás carditis utáni állapot [reumás eredetű billentyűbetegségek] (I0000-I0990)


c) ingerképzési, ingervezetési vagy repolarizációs zavar [komplett jobb- vagy balszárblokk; széles és/vagy keskeny QRS komplexusokkal járó tachycardia, endocardiális pacemaker, tartós vagy időnként jelentkező, klinikai tünetekkel járó szupraventrikuláris tachycardia, sinoatrialis diszfunkció, anamnézisben szereplő malignus vasovagalis syncope] (I4400-I4990) pitvarfibrilláció tartósan >100 feletti frekvenciával, Pacemaker beültetés;


d) egyéb eredetű következményes szívizom bántalom [a bal kamra ischaemiás károsodása (EF<50%; MET<7); koszorúér-műtét, angioplastica, illetve koszorúér stenting utáni állapot; a szívburok vagy az endokardium minden betegsége] (I5100-I5280)


e) nem kezelt, vagy nem kellően kezelt magas vérnyomás betegség, másodlagos szervi károsodásokkal (I10H0-I1590)


f) postthromboticus syndroma, kiújuló thrombophlebitisek [szisztémás alvadásgátló kezelés] (I8000-I8090; I8210; I8290; I8700-I8790; Z9210)


g) perifériás verőerek szűkülete [a mellkasi vagy hasi aorta aneurisma] (I7000-I7790)


h) szív- és a nagyerek szájadékának szűkülete vagy elégtelensége [szívbillentyű átültetés vagy plasztika utáni állapot; a szív veleszületett rendellenessége – műtét előtt vagy után; bármilyen klinikai tüneteket okozó szívbillentyűhiba; mitralis prolapsus syndroma] (I3400-I3790)

jún. 26. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:
Mitralis prolapsus syndroma van nekem. De azért is gondolkoztam el ezen (újra), mert múltkor egy olyan elhízott középkorú mozdonyvezetőt láttam, aki alig fért fel a mozdonyra, elképesztő volt látni, hogy ez nem kizáró tényező.
jún. 26. 22:00
 4/8 anonim ***** válasza:
63%

"múltkor egy olyan elhízott középkorú mozdonyvezetőt láttam, aki alig fért fel a mozdonyra, elképesztő volt látni, hogy ez nem kizáró tényező."


Miért lenne kizáró tényező? Százszor inkább oda ülnék fel ahol egy dagadt vezeti a vonatot mint egy olyan akinek abnormális a szíve azt bármikor lepusztul infarktusban menet közben.

tegnapelőtt 01:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 Ypszilon1980 ***** válasza:
Mozdonyokon van ébrenlét figyelő rendszer, de valóban nem az elhízás a legnagyobb gond, lehet neki szervi baja nincs.
tegnapelőtt 08:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Jah hát vannak dagadtak, de az nem kizáró ok. Max kényelmetlen egy mozdony gépterében közlekedni. Meg az sem biztos hogy az előzetes alkalmassági vizsgálaton - 25 éve - is dagadt volt. Lehet később hízott meg ennyire. Az időszakos orvosikon pedig kevésbé alaposak a feltételek.

Az éberségi berendezés pedig nem mindenható. 1,5 kmenként kérdez rá a mozdonyvezetőre hogy él-e még és 40kmh alatt nem is működik. Úgyhogy a Déli pályaudvarró simán átmegy a vonat a Moszkvára egy rosszul lett mozdonyvezetővel.

tegnapelőtt 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
A jogszabályt eddig is ismertem és aszerint kizáró ok, ha a megadott testtömegindexbe nem fér bele, az a mozdonyvezető látszólag bőven túllépte. Ezért is csodáltam.
tegnapelőtt 20:09
 8/8 A kérdező kommentje:

Teljesen megértem indoklásod, kb 15 éve egy háziorvos is így gondolta, mivel nem volt hozzá elég tudása. Német forumon irta vki h ugy engedtek át, hogy egy kardiologus szakvéleményt kellett csináltatnia. Szóval jobb ha németben nem szállsz vonatra, kitudja mivel engedték át :)


Köszönök minden választ, szerintem most már túl lett tárgyalva a téma.

tegnapelőtt 20:46

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!