Megoldás lenne a család/testvérek szétválasztása? Hogy boldogan éljen az egészséges testvér és az apuka?
Nagyon köszönöm a tanácsokat, tapasztalatokat, teljesen igazad van. Nem tudom miért gyártok horrorsztorikat, muszáj ezt elengednem, nagyon megijedtem ettől az egésztől, DE... Tisztában vagyok, hogy túltolom, csak még nem jöttem rá, hogyan kezeljem.. és igen, tartok az SNI státusztól, hogy valamitől elesik, megbélyegzik, hátránya lesz, féltem őt. Nyilván valószínűleg elkerülhetetlen, és egyébként is lehet, hogy szükség lesz rá. Pl. felsőoktatásban nem számít az SNI? A többinél tudom, hogy jelentősen szűkül a kör, de ezer meg egy a kérdésem, igyekszem ezekben is megfelelően tájékozódni.
Az önállóságra visszatérve, igyekszem ebben is mindenbe bevonni, már az alapoktól. Legyen az akár az öltözködés, tisztálkodás, testvére körüli tennivalók, stb., nyilván az ő fejlettségi szintjéhez és életkorához mérten. Nagyon köszönöm még egyszer!
Ha így utólag értékelnem kellene a kód hasznosságát, akkor oviban sokat ért, de hozzá kell tennem, hogy sajnos ez nagyon egyedi esetnek számított, szerencsések voltunk, és ott is csak az ovi utolsó évében alakult ki. Azóta sajnos ki is vették az autizmust az alapító okiratból és meg is értem, mert sajnos visszaéltek vele és nem integrálható autistáknak jelölték ki tömegesen, ami kezelhetetlenné vált.
Iskolánál kaptam egy nagyon jó tanácsot: ne iskolát válasszak, hanem tanítót. Az alsós tanító nénink egy csoda volt. A gyógypedagógusokat hagyjuk... Már ha egyáltalán volt. De esküszöm, jobb volt, amikor épp nem volt utazó gyógypedagógus, mert százszor többet ártottak, mint használtak.
Én egy dolgot tudok nyomatékosan javasolni: ha tényleg jót akarsz az autista gyerekednek és a családodnak, akkor nagyon gyorsan húzzatok el külföldre. Még iskolakezdés előtt. Ezt szülőként és tanárként javaslom.
Nem csökkenti a létszámot. A gyakorlat inkább az, hogy ha túl sok a "papíros" gyerek, akkor a fenntartó egy tollvonással megemeli a max. létszámot. Nálunk a suliban évente csinálták meg úgy, hogy minden osztályban volt 5-8 "papíros" gyerek, de ettől még simán lehettek 30+ fős osztályok. Attól, hogy nő a papírosok száma még nem lesz több pedagógus, sőt...
Én nem azt állítom, hogy az állami fejlesztés kevés, hanem azt, hogy sokszor ártalmas. És az még az enyhébbik eset, ha csak felesleges dolgokat csinálnak. Pl. nálunk egy évig az volt az "autizmus-specifikus" fejlesztés, hogy a gyerekemnek másolnia heti 2-3 órában, amíg az osztálytársai pihentek meg játszottak. Neki ilyenkor nulla pihenéssel kellett végigtolni a napot.
És ez volt a jobb! Volt olyan gyógypedagógus, akit többen összefogva fel akartunk jelenteni, mert bántalmazta a fejlesztendő gyerekeket. És amikor ezt jeleztem, meg a gyerekem mindig sírt és nem akart menni, azt mondták, hogy csak lusta és kötelező mennie, ellenkező esetben engem jelentenek fel. Több hónapba telt kimenekítenem a gyerekem ebből a helyzetből és még egy évvel később is rémálmai voltak.
Mert az állami fejlesztés kötelező, akkor is, ha nincs megfelelő szakember és akkora a hiány, hogy még a legrosszabbakat is kénytelenek foglalkoztatni.
Soha nem az auti gyerekekkel van a gond, hanem az oktatási rendszerünkkel! És azóta még romlott is a helyzet...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!