Miért baj, hogy tesiből is akarok javítani? 15l
Idén lettem középiskolás, nulladik évfolyamos vagyok.(nem nyelvi tagozat) Csak négyeseim lettek meg egy ötösöm komplex humán alapismeretekből.(Magyarul töriből)
Év végére javítani akarok az összátlagomon, ami ugye félévkor 4.13 lett. Elsősorban angolból és irodalomból akarok, mert az csak pár századon múlott, főleg az utóbbi. Meg talán a nyelvtan, ami sikerülhet. A természet meg a matek szinte biztos nem. Viszont a tesit is ki akarom javítani, mert az tök könnyű lenne bármennyire is rossz vagyok belőle. Ugye a tanár fél évkor annak, akinek megvolt átlagban a 4.1 annak megadta és lehet, hogy év végén is ez lesz, ahogy mondta. Ugye nem rég volt egy osztályzás, ami nekem négyes lett és mondta a tanár, hogy bármikor jelentkezni és javítani, én meg fogok jelentkezni, mert ez olyan, hogy ezt még lehet én is meg tudom csinálni.
Ezt említettem otthon és anyám tökre kiakadt, hogy nem erre kéne koncentrálni, meg vannak fontosabb dolgok is. Nem mintha a kollégiumi tanszobából venne el bármilyen időt az, hogy tesin újrapróbáljak valamit, ami megy csak akkor éppen elrontottam...
Valaki el tudná magyarázni, hogy miért probléma az, hogy javítani akarok? Anyám szerint "mert csak" vagy "vannak fontosabb dolgok is"
Vagy erre létezik logikus magyarázat? 15l
Pont így magyaráztam el. Az összes tárgyam a törin kívül négyes. A természetet meg nem céloznám meg, mert most egybe ez biosz,földrajz,kémia és fizika egyben és az utóbbi kettő nem megy, a földrajz épp csak a biosz meg egész jó és ha pont olyanokat veszünk, ami nem megy akkor úgysem lesz meg, azt meg erősen kétlem, hogy végig csak biosz lesz.
Igazából viszont számít az össz átlagom, mivel valami támogatás cucc van ahhoz mérten (AJTP program) és senkit nem érdekel az, hogy most valakinek az átlagát pl a matek vagy a tesi rontja. Jó messze vagyok a 3.75-ös alsó határtól ami a minimum, de azért na.
Én azon akadok fenn, hogy még mindig ott tart a magyar oktatás, hogy a tesit osztályozza. Kitűnő voltam végig általános iskolában, utána középiskolában is, simán vettek fel az egyetemre nehéz szakra, de egész életemben kísérteni fog az, amikor a többiek játszottak tesin, én meg 15. alkalommal is futhattam a focipálya körül a köröket az X lábammal és 10 kilós túlsúlyommal, hogy megkapjam azt a tetves négyest... Nagyon sikerült megszerettetni velem a mozgást, vagy 10 évig sport közelébe sem mentem, futni a mai napig gyűlölök.
Ebből következően egyetértek anyukáddal, ne csinálj belőle ügyet és ne görcsölj rajta. Koncentrálj a lényegre.
Anyád fogyatékos szülő, aki sokat vár a gyerekétől, de nincs képben azzal, hogy a gyerek mit is csinál pontosan, csak hajtogatja h TANULNI!! Utálom az ilyet... Édesanyám is megpróbálta, fél évig "háboru" volt koztunk, végül a lázadás győzött: a békében kimondtuk, hogy Anyám nem szolhat bele abba hogy hogyan tanulok és mennyit ( 4,5 felett vagyok, hahó!)
Mondjad neki h azért kéne belole javitani mert lerontja az össz átlagot. A mi tanarunk akkor felfele kerekit ha már akarunk javitani. Azért attol hogy tesi "nem is igazi tantargy", attol lehet komolyan venni legalabb annyira, hogy ha lehetoseg van ra akkor javitunk belole.
Azért őszintén: mi az ami nem megy a földrajzon? Kb semmit nem kell érteni, nem kell számolni, csak leülni és bes.ggelni az anyagot... biosz kb dettó, annál ugyan vannak bonyolultabb részek, de megtanulható, főleg középiskola elsőben.
Az nem baj hogy javítani akarsz, de a tanulást ne akard megúszni :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!