Hogy kell a szülőket rábeszélni, hogy töltsenek le egy játékot?
Köszönöm a pro és kontra válaszokat. A válaszom kicsit pesszimistára sikerül, de azért én sem látom mindig ilyen borúsan a dolgot.
Amúgy néha programozást(pl.scratch) is szoktam tanulni vele, az angol nyelven kívül ez is pozitív dolog lehet a gépezésben.
Szerintem a mértéket kell betartani, mint mindenben.
#8-as válaszolón nem tudom, röhögjek-e vagy sírjak. Mikor beoltja a kérdező kisfiú helyesírását azzal a szóval, hogy "tölcsenek" :DDD
Egyébként adj nekik ajánlatot. Mondjuk, naki egy órát játszol a gépen, és cserébe mindig rendet tartasz a szobádban, vagy ilyesmi.
Én sem vagyok egy őskövület, nyolc évesen folyamatosan Simseztem, amit - kapaszkodjatok! - az akkor hat éves öcsém tett fel a családi gépre egy valahonnan kunyerált és lemásolt telepítőcd-ről. Nem lettem őrült. Az a játék konkrétan egy virtuális babaház. A gyerek úgy született benne, hogy sokat kellett csókolózni.
A helyesírásról annyit, hogy én magamtól tanultam meg olvasni öt évesen, azt hitték, csodagyerek vagyok - mégis, mikor visszaolvasom a 11-12 éves koromban írt naplóimat, csak fogom a fejem, hogy hogy ejthettem ekkora hibákat az írásban. Úgyis rengeteget fog még fejlődni az írása, bár megjegyzem, már most jobb, mint némely felnőtté (sajnos).
Nekem személy szerint sokat fejlődött az angolom a videojátékoktól. Nem az ördögtől való dolgok ezek, csak nem kell velük túlzásba esni, de a szülők úgyis észreveszik, ha túl sokat játszik.
Off: eszméletlen cuki, ahogy ilyen indirekt módon vezeti rá az apukáját, hogy mit szeretne :)
21/L egyébként, nincs még gyerekem, csak véleményt írtam.
10 éves a gyermekem, és az a tapasztalatom, hogy akkor szippantja be a játék, ha nincs MÁS alternatíva. Ha felkínálom, hogy társasozunk, sétálunk, vagy sütünk együtt valamit, akkor soha nem választja a számítógépet/tabletet ezek helyett. Úgyhogy nálunk gyakorlatilag nincs korlátozva a játék, hogy napi x óra és hasonlók. Ha soknak érzem, felkínálok valamilyen más tevékenységet és ugrik. De ez már automatikussá vált, sokszor ő maga jön és közli: most tartok egy kis szünetet a játékban, csinálok valami mást. Akár még a leckéjét is megírja "pihenésképpen".
Azt pedig egyáltalán nem érzem problémának, ha egy gyerek stratégiákat gyárt arra vonatkozóan, hogyan oldjon meg egy feladatot a játékban. Ez rengeteg kompetenciát fejleszt egyidejűleg, észrevétlenül. Az ilyen kis stratégák később a munkájukban is hasonlóan fognak eljárni, így jönnek létre a legjobb ötletek!
Az is fontos, hogy a játék mellet a gyerek másra is használja a számítógépet. Ebben fontos a mintaadás: ha valamiben bizonytalan vagyok, akkor a gyerekem előtt guglizom ki. Így már ő is automatikusan használja a keresőt, ha valamilyen információra van szüksége. (Szótárakat, képkeresőt is.) Néha kap "feladatokat", segít a munkámban, hobbijaimban a maga módján - roppant lelkesen! Pl. megkérem, hogy keressen nekem állatos képeket bizonyos szempontok alapján.
A "mai gyerekek" létezni sem fognak tudni a digitális ismeretek nélkül, szóval minél előbb fel kell készülniük rá.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!