Kezdőoldal » Családi kapcsolatok » Szülő-gyermek kapcsolat » Mi a véleményetek a 8 osztályo...

Mi a véleményetek a 8 osztályos gimnáziumról? A férjem be akarja iratni a lányunkat.

Figyelt kérdés
Egy helyi gimnáziumról van szó. A férjemnek nagyon szimpatikus az intézmény, ismer több tanárt, illetve az igazgatót is. Tény, hogy maga a gimnázium jó hírnevű, de azt is hallottuk, hogy egy ilyen korú gyermeknek nagyon nehéz, rengeteg tanulnak, szinte nem is marad szabadidejük. Ezt én nem akarom megtenni a 10-11 éves lányommal. Jó képességű, de inkább a humán tárgyakhoz van érzéke és érdeklődése, a reálos tárgyakkal viszonylag sokat bajlódik, ott pedig tartok tőle, hogy ez is sokkal magasabb szinten menne. Nem akarom, hogy gyerekként minden idejét elvegye a tanulás és esetleg teljesen meg is utálja. Valaki, akinek van tapasztalata erről, leírná?
2015. dec. 17. 21:39
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
32%

Nézd az előnyeit:


- helyben van

- van protekció

- jóhírű

- erős


Hátrányai:


?

2015. dec. 17. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
100%

Az én lányom is abba járt, a legjobb döntésnek bizonyult.

Korán kamaszodott, ha akkor kelkett volna felvételiznie, az életben nem jut be normálus helyre. Volt szabadideje, semmiben sem különbözött az óraszám, iskolai elfoglaltság az azonos korú, más suliba járókhoz képest.

2015. dec. 17. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
100%
Van human tagozat? A kislany mit gondol a dologrol? Lenne lehetoseg bemenni megnezni, mirol is lenne szo? A mostani iskolajaban hogy erzi magat?
2015. dec. 17. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
100%

Nyolcosztályosban kezdtem, aztán átmentem hatosztályosba. Humán profilról reál irányultságra, nem túl jó osztályközösségből egy jóba, és mellette zeneiskolába jártam, lehetett bírni, és szerettem. Bár tény, hogy visszagondolva, fiatal voltam talán akkor még a gimnáziumba, de akkor és ott az volt a legjobb döntés.

Ha jó képességű a gyermeked, akkor bírni fogja az emeltebb képzést, aztán hozzászokik, és megtalálja a szabadidőt is a kedvenc elfoglaltságainak. A gimnázium inkább humán vagy reál? Ez sem mindegy ugye. Van, ahol nagyon jó a nyelvi képzés, anyanyelvi tanár, külön dráma szakkör, verset írni tanulnak, stb. Van, ahol meg inkább a reál tárgyakra feküdnek rá, spec. matek, emelt órában és szinten reál tárgyak, vetélkedés iskolán belül és kívül.

Próbálja meg a felvételit, azon nem veszít semmit, és még mindig elgondolkodhat rajta, ha felveszik.

Szereti-e a jelenlegi osztályközösségét, jól tanít-e az iskola? Mi szeretne lenni? Nem kell feltétlenül elszakítani egy jó osztályközösségből, támogató baráti kapcsolatokból, hogy egy még jobba kerüljön-esetleg nem is annyira jóba.

Hogy viselné azt, hogy az addig kitűnő, jó jegyei leromlanának? Elkanászodna, vagy még jobban motiválná, késő estig tanulna? Egyik sem jó véglet feltétlenül.

Hogy viselnétek ti, szülők, hogyha esetleg leromlanának az addig jó jegyei a gyermeketeknek? Csalódnátok benne, vagy támogatnátok ebben a nehezebb időszakban? Az az időszak, ami egy átlagos gyereknél 14-15 évesen jön el, hogy az általánosból a középiskolába kerülve ráeszmél, hogy itt másokkal kell megküzdenie, nagyobb a terhelés, az nála 12-13 évesen jön el. Fel van vajon erre készülve?


Van-e valamilyen hobbija, szeret-e iskolán kívül valamit csinálni? Milyen lehetőségei vannak iskolán kívül képességeit/tárgyi ismereteit fejleszteni: szakkör, magántanár, nyelvsuli...stb.

Számos átgondolnivaló, amire csak ti tudjátok a választ.

2015. dec. 17. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 A kérdező kommentje:
Humán tagozat nincs sajnos, csak a 4 éves képzések között. A jelenlegi iskoláját szereti, de amikor felvetettük ezt neki, azt mondta szívesen menne. Mondjuk nagyon érdeklődő szinte minden iránt, szeret tanulni - ez az, amit semmi esetre sem akarnék, hogy megváltozzon. Viszont elég nehezen barátkozik, ettől is tartok egy kicsit, a mostani osztálya már csak egy összeszokott közösségnek mondható.
2015. dec. 17. 22:24
 6/13 A kérdező kommentje:
Nagyon sok minden akart már lenni, ahogy ez az ilyen korú gyerekeknél lenni szokott, de matematikus még soha. :) Szerintem mindenképp inkább humán vagy művészeti irányba fogja vinni az érdeklődése, jó a nyelvérzéke is, szereti az angolt. Most iskolán után zeneiskolába is jár, zongorázni tanul, de énekelni is nagyon szeret. Egy ideig balettra is jártunk, de az nem jött be neki annyira. Mivel elég érzékeny kislány (és időnként szélsőséges is), így tartok tőle, hogy megviselné, ha leromlanának a jegyei. Mi természetesen mellette állnánk, bármi gond van és próbálnánk segíteni.
2015. dec. 17. 22:31
 7/13 anonim ***** válasza:
87%
Szerintem azt gondold át, hogy 8 osztály után is vannak-e jó gimik a közelben és azt, hogy hány gyereket visznek el a lányod osztályából. Ha csak a bajos gyerekek maradnak, akkor nem hagynám a lányomat köztük, de ha az egész osztály marad és jó a közösség, akkor talán érdemes lehet maradni. Én 4 osztályos gimibe jártam és semmi hátrányom nem lett belőle, nővérem 8 osztályosba és ő is ugyan úgy normális lett. Mindkettő elit gimnázium volt mégsem rokkantunk bele a tanulásba. Szerintem ha most nem ül napi 3 órát a lecke fölött a lányod, mint néhány gyerek, akkor később sem fog. Az elit gimikben nem történik semmi különös gyerekkínzás a közhiedelemmel ellentétben, egyszerűen összegyűjtik az okos, érdeklődő gyereket, akiket nem nehéz tanítani.
2015. dec. 18. 01:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
77%

Én beiratnám. A jobb gimnáziumokban sem történik semmi,csak okosak közé fog kerülni, akik majd felhúzzák egymást. De a tananyag ugyanaz. Viszont benne lesz az érzés, hogy neki később is teljesítenie kell, mert ilyen helyen tanul.


A reál tárgyaktól pedig ne féltsd, csak gyakorlás kérdése.

2015. dec. 18. 08:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
En iratnam.en is 8 osztalyosban kezdtem utana koltozes miatt 6 osztalyosba kerultem...itt baromira leromlottak a jegyeim,3-4es tanulo lettem,de nem a követelmények miatt,hanem mert semmit nem voltam hajlando tanulni..(megviselt a koltozes)viszont mikor megjott az eszem,egy eros osztalyban voltam,nem pedig iakolakerulokkel,stb körülvéve...szóval szerintem nekem ez segitett,hogy ne kallodjak el..
2015. dec. 18. 08:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
75%

Én nyolcosztályos gimiben végeztem, és nem szakadtam bele a tanulásba.

A nyolcosztályosnak nem az a lényege, hogy a gyerekeknek napról napra többet kell tanulniuk, hanem az, hogy nincsenek olyan átfedések a tananyagban, mint az általános iskola felső tagozata és a négyosztályos gimi között. Ezért van idő egyes dolgokba részletesen belemenni. Ez nagyon hasznos, és a gyereknek épülésére válik. Én pl. az egyetem első félévében matekból azzal a tudással vizsgáztam le, amit a nyolcosztályosban magamra szedtem. Szóval itt nem arról van szó, hogy csapágyasra fogják hajtani a gyereket.

Van még két praktikus előnye a nyolcosztályosnak. Az egyik, hogy ott talán kisebb eséllyel kerül rossz társaságba, mint egy sima felső + sima gimnáziumi képzésben. A másik, hogy a későbbi emberi kapcsolatai szempontjából talán jobb, hogy most elhagyja a régi osztályát, és a kamaszkorát nagyjából ugyanazzal az osztállyal tölti, és nem kell 14 éves korában minden osztálytársi kapcsolatát a nulláról építenie. Ebben nem vagyok biztos de úgy érzem, hogy ez nekem jót tett annak idején.

2015. dec. 18. 09:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!