Mi a véleményetek a 8 osztályos gimnáziumról? A férjem be akarja iratni a lányunkat.
Nézd az előnyeit:
- helyben van
- van protekció
- jóhírű
- erős
Hátrányai:
?
Az én lányom is abba járt, a legjobb döntésnek bizonyult.
Korán kamaszodott, ha akkor kelkett volna felvételiznie, az életben nem jut be normálus helyre. Volt szabadideje, semmiben sem különbözött az óraszám, iskolai elfoglaltság az azonos korú, más suliba járókhoz képest.
Nyolcosztályosban kezdtem, aztán átmentem hatosztályosba. Humán profilról reál irányultságra, nem túl jó osztályközösségből egy jóba, és mellette zeneiskolába jártam, lehetett bírni, és szerettem. Bár tény, hogy visszagondolva, fiatal voltam talán akkor még a gimnáziumba, de akkor és ott az volt a legjobb döntés.
Ha jó képességű a gyermeked, akkor bírni fogja az emeltebb képzést, aztán hozzászokik, és megtalálja a szabadidőt is a kedvenc elfoglaltságainak. A gimnázium inkább humán vagy reál? Ez sem mindegy ugye. Van, ahol nagyon jó a nyelvi képzés, anyanyelvi tanár, külön dráma szakkör, verset írni tanulnak, stb. Van, ahol meg inkább a reál tárgyakra feküdnek rá, spec. matek, emelt órában és szinten reál tárgyak, vetélkedés iskolán belül és kívül.
Próbálja meg a felvételit, azon nem veszít semmit, és még mindig elgondolkodhat rajta, ha felveszik.
Szereti-e a jelenlegi osztályközösségét, jól tanít-e az iskola? Mi szeretne lenni? Nem kell feltétlenül elszakítani egy jó osztályközösségből, támogató baráti kapcsolatokból, hogy egy még jobba kerüljön-esetleg nem is annyira jóba.
Hogy viselné azt, hogy az addig kitűnő, jó jegyei leromlanának? Elkanászodna, vagy még jobban motiválná, késő estig tanulna? Egyik sem jó véglet feltétlenül.
Hogy viselnétek ti, szülők, hogyha esetleg leromlanának az addig jó jegyei a gyermeketeknek? Csalódnátok benne, vagy támogatnátok ebben a nehezebb időszakban? Az az időszak, ami egy átlagos gyereknél 14-15 évesen jön el, hogy az általánosból a középiskolába kerülve ráeszmél, hogy itt másokkal kell megküzdenie, nagyobb a terhelés, az nála 12-13 évesen jön el. Fel van vajon erre készülve?
Van-e valamilyen hobbija, szeret-e iskolán kívül valamit csinálni? Milyen lehetőségei vannak iskolán kívül képességeit/tárgyi ismereteit fejleszteni: szakkör, magántanár, nyelvsuli...stb.
Számos átgondolnivaló, amire csak ti tudjátok a választ.
Én beiratnám. A jobb gimnáziumokban sem történik semmi,csak okosak közé fog kerülni, akik majd felhúzzák egymást. De a tananyag ugyanaz. Viszont benne lesz az érzés, hogy neki később is teljesítenie kell, mert ilyen helyen tanul.
A reál tárgyaktól pedig ne féltsd, csak gyakorlás kérdése.
Én nyolcosztályos gimiben végeztem, és nem szakadtam bele a tanulásba.
A nyolcosztályosnak nem az a lényege, hogy a gyerekeknek napról napra többet kell tanulniuk, hanem az, hogy nincsenek olyan átfedések a tananyagban, mint az általános iskola felső tagozata és a négyosztályos gimi között. Ezért van idő egyes dolgokba részletesen belemenni. Ez nagyon hasznos, és a gyereknek épülésére válik. Én pl. az egyetem első félévében matekból azzal a tudással vizsgáztam le, amit a nyolcosztályosban magamra szedtem. Szóval itt nem arról van szó, hogy csapágyasra fogják hajtani a gyereket.
Van még két praktikus előnye a nyolcosztályosnak. Az egyik, hogy ott talán kisebb eséllyel kerül rossz társaságba, mint egy sima felső + sima gimnáziumi képzésben. A másik, hogy a későbbi emberi kapcsolatai szempontjából talán jobb, hogy most elhagyja a régi osztályát, és a kamaszkorát nagyjából ugyanazzal az osztállyal tölti, és nem kell 14 éves korában minden osztálytársi kapcsolatát a nulláról építenie. Ebben nem vagyok biztos de úgy érzem, hogy ez nekem jót tett annak idején.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!