Gyermeket egyedül nevelő anyakönt több elfoglaltságot hozott a szeptemberi iskolakezdés az ovis évekhez képest?
A napirend teljesen átalakult: a délutáni játszótér/közös főzés/barátnőzés helyett tanulás volt. Mivel az olvasás-számolás-írás az alapja később mindennek, így nagyon figyeltünk a tanulásra.
Persze minden este volt játék is, főleg társas meg puzzle.
A főzés maradt el hétköznap, arra már nem jutott idő. Szerencsére az iskolában nagyon jól és változatosan főztek.
Az apjával kapcsolatban nem változott a dolog: heti 2x ment érte ő, ebből az egyik péntek volt amikor általában nála is aludt. Ő is tanult vele, szerencsére ebben egy nézőponton voltunk.
Úgy rémlik, elsőben nem volt sok könyv meg füzet, ez nem okozott gondot.
Ismerősnél úgy van, hogy hétvégente az apa olyan tanulnivalókkal foglalkozik a gyerekkel, ami nem egymásra épülő a tananyag:
Pl: kötelező olvasmányt olvasni, verset megtanulni, olvasónaplót/fogalmazást írni, rajzot készíteni, barkácsolni, levelet préselni stb...
Ezekhez általában elég max. egy könyv, vagy egy füzet, azt anya bepakolja és megcsinálják az adott feladatot.
De olyan házik, ami egymásra épülő tananyag, pl. matek vagy törilecke, ami hétközben többször is van, azt anya csinálja a gyerekkel, mert ő tudja követni, ő tud vele akár minden este leülni, ha kell ill. ő egyeztet a tanárral, hogy Petikének nem nagyon mennek a tizedesjegyek, gyakoroljátok még. Meg ugye van hogy pl. egy matekházinál kell vonalzó/körző, tankönyv, füzet 5 féle színes stb... amennyi energiát rááldoz hogy előkészítse/bepakolja hétvégére annyi energiával már le is ülhet ő is megcsinálni a gyerekkel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!