Kezdőoldal » Családi kapcsolatok » Szülő-gyermek kapcsolat » Szülők ti mi alapján döntöttet...

Szülők ti mi alapján döntöttetek arról hogy a gyereketek milyen gimnáziumba vagy általános iskolába menjen?

Figyelt kérdés
A saját peldam alapján egy falusi iskolaban tanultam gyenge követelmenyek, nem volt választható nyelv sem. Gimiben úgyszintén nem lehetett a szakon sem angolul, sem németül tanulni. Ezek a dolgok a mai napig problémat okoznak. Az ismerős kislány egy hasonlóan rossz iskolában tanult, sok mindent nem tanultak amit az erős gimiben ahova jár követeknek. Ti mi alapján hoztatok döntést arról hogy a gyerek hol tanuljon?
2015. máj. 17. 08:28
1 2 3
 11/27 A kérdező kommentje:
Nem írtam sehol rákényszerítésről nem is értem miért kell idekeverni ezt,meg gyámhatóságot normális szülő-gyerek kapcsolatról kérdeztem. Egy 14 éves sokszor kér segítséget nem nagyon tudja eldönteni, hogy mit szeretne, kell a segítség neki. Ki mással döntsön aki nem tudja mit szeretne, mi a legjobb neki ha nem a szüleivel?
2015. máj. 17. 11:34
 12/27 anonim ***** válasza:
17%

Visszagondolva arra, hogy 24 évesen mit tudtam a középiskolákról, jobb, ha igenis a szülő is benne van a döntésben...

Melyik 14 éves tudja, milyen lehetőségei vannak, ha szakmát tanul, ha kéttannyelvű gimnáziumba megy, hogy érdekli egy szakma, de azt a város legócskább, semmit nem követelő és semmit meg nem tanító iskolájában oktatják?

Igen, figyelembe kell venni az érdeklődést, képességeket, de aki ezt a döntést teljes egészben a gyerekre bízza, az szerintem nem gondolta át ezt eléggé.

2015. máj. 17. 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/27 anonim ***** válasza:
19%
14 évesen, bocsánat.
2015. máj. 17. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/27 anonim ***** válasza:
79%
Én is a szüleimmel együtt választottam iskolát mert kikértem a véleményüket, de tulajdonképpen rám bízták a döntést. Szerintem az a legfontosabb, hogy a szülő és maga a gyerek is fel tudja mérni, hogy milyenek a képességei. Sok példát tudnék arra mondani, mikor a szülő egy nagyon jó, erős középiskolába küldte a gyerekét, de a gyerek csak úgymond bukdácsolt mert nem bírta és ez nyilván senkinek sem jó, de főleg a gyereknek nem. Viszont gyengébb iskolát sem szabad választani mert tényleg elég nagy lehet a kontraszt és nem biztos, hogy megkapja azt a tudást, amire neki szüksége lenne. Viszont nem biztos, hogy ugyanolyan szinten marad gimiben mint előtte, (én is rengeteget javítottam a jegyeimen) sokat számít, hogy a középiskola már valamivel célirányosabb és úgymond az is motiváló, ha tudja, hogy erre és erre szüksége van mert különben nem lehet orvos vagy akármi más, most mondtam valamit. Szerintem érdemes körülnézni több helyen, hogy milyen tagozatok vannak és kiválasztani egyet, ami szimpatikus. A távolság, ha az anyagiaktól nem függ akkor szerintem ez abszolút a gyereken. Engem például nem szívesen küldtek volna kollégiumba mert nem voltam elég önálló és nem is mentem volna olyan helyre, ahol nincsen senki ismerős. Viszont van, olyan gyerek, aki már jobban tud magára vigyázni, megbízható és a szülő el meri engedni egy távolabbi iskolába és ha mondjuk könnye is barátkozik, akkor az sem baj, ha nem megy vele osztálytárs. A legtöbb gimnáziumban van matek, humán, természet tudomány és nyelvi tagozat. A nyelvtanulás nagyon fontos, de én személy szerint nem választanék nyelvi tagozatot. Szerintem sokkal eredményesebb, ha külön tanároz jár (én is így csinálom), mert iskolában szerintem nem lehet megtanulni normálisan. Eleve nincs 20 gyerek, aki ugyanolyan szinten van és így nagyon lassan haladunk, még a haladó szinten is és az emelt sem különb. Mindenképpen érdemes olyat választani, ami érdekli, de azt is szem előtt kell tartani, hogy mi az, ami hasznos illetve mi az, ami a továbbtanuláshoz szükséges. 11.-ben van fakultáció, de azért első két évben sem árt, ha emelt óraszámban tanulja az adott tantárgyat.
2015. máj. 17. 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/27 anonim ***** válasza:
*gyereken múlik
2015. máj. 17. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/27 anonim ***** válasza:
62%

Szerintem sokkal eredményesebb, ha külön tanároz jár (én is így csinálom), mert iskolában szerintem nem lehet megtanulni normálisan. Eleve nincs 20 gyerek, aki ugyanolyan szinten van és így nagyon lassan haladunk, még a haladó szinten is és az emelt sem különb


Két felsőfokot csináltam gimnáziumban (és még csak nem is nyekes), és emelt érettségit nyelvből. Nyolcan voltunk a csoportban angolból és németből is, egy napot nem jártam magántanárhoz, nem is tudták volna miből fizetni a szüleim.

2015. máj. 17. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/27 anonim ***** válasza:
8%
14-es, kinek mi. Vannak, akiknek - mint neked is - kisegítő lehetőségekre, külön tanárra van szükségük, mert az átlag alatti szintet képviselik. Megint másoknak lassú a tempó az iskolában, másnak meg pont jó. Nekem sosem volt szükségem különtanárra nyelvhez, a mi iskolánkban alacsony létszámú (5-8 fős) csoportokra bontották az osztályokat nyelvtanuláshoz, az eredményesség érdekében. A fakultációkon is így volt. Nem minden iskola egyforma.
2015. máj. 17. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/27 anonim ***** válasza:
69%

Kérdező (#11), pusztán azért, mert a #4-es válaszadó írt egy bicskanyitogató valótlanságot a #3-as válaszadónak, ezt muszáj volt rendbe rakni, nehogy valaki a valótlanságot jegyezze meg a tény helyett.

Egyébként nekem 14 évesen pont háborúm volt a szüleimmel a gimi-választásban... nagy harc volt, de én győztem... szerencsére:)

2015. máj. 17. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/27 anonim ***** válasza:

Nálam a szüleim általános sulinál az alábbiakat nézték:

-legyen közel a suli

-milyen tagozatok vannak (anno még volt nyelvtagozat, én 1.-től kezdve tanultam az angolt... ez volt az egyetlen hasonló suli a környéken)

-milyen a híre (pl. volt olyan ált. isk. a környéken, ahova elvből nem írattak volna be, érthető módon)


gimi:

-8osztályosba akartak küldeni, ezért úgy asszem 3ra szűkült le a választék a környéken (max. húsz perc alatt be lehessen érni kocsival vagy tömegközlekedéssel)

-jártam előkészítőre az adott gimibe, és akkor szimpatikusak voltak a tanárok (kár, hogy nem az ilyen aranyos és kedves tanárokból állt a többség a gimiben...)

-jó híre volt a giminek (jó, aztán belegondoltunk, hogy úgy könnyű versenyeket nyerni, ha előre kiválogatják a legjobb képességű gyerekeket...)

2015. máj. 17. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/27 anonim ***** válasza:

Nem tudom, nagyvárosban hogy működik, nálunk van 3 "sima" + 1 egyházi általános iskola. A 3 sima általános közül általában a közelsége alapján döntenek az emberek, nem nagyon szokták a messzebbibe íratni a gyereküket, kivéve ha az egyháziba viszik. Ha jól tudom, nem kötelező a legközelebbibe íratni, de kb ugyanaz a három. Az egyikben mondjuk sok az állami gondozott, akikkel néha vannak gondok... De azért az se lepra hely.

Középsuli van 5, ebből egy gimi, oda semmiképp nem akartam menni, egy szakmunkásképző, oda se akartam menni, meg 3 szakközépiskola, 1 erős és 2 gyengébb, ráadásul az erősben van olyan képzés, ami 5 éves, sima középsuli +1 év mikor kb csak angolóránk volt, meg informatikai szakirányuk is volt, így természetes volt hogy ezt választom, de ezt már inkább közösen döntöttük el.

2015. máj. 17. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!