Csúszás az egyetemen. Mikor kéne ezt megmondani a szülőknek?
A beszólogatásokat kéretik mellőzni, tanácsért jöttem, kösz-kösz.
Adott a helyzet, öt éves a képzés, a szak levelezőn nincs. A szüleim elég jelentős részben támogatnak anyagilag, nélkülük esélytelen, hogy anyagilag megoldhatóak lennének a tanulmányaim. Viszont leszögezték, hogy a csúszás esetében nem támogatnak. Azt nem beszéltük meg, hogy ez pontosan mit is takar, hogy most akkor öt évig hajlandóak támogatni, aztán oldjam meg, vagy ha előre látható a csúszás, akkor ennyi volt, akkor is, ha mondjuk harmadévben látható ez.
Az első évemet nagyon elcsesztem, ráadásul pont a ráépülős tárgyak terén (Kicsit konkrétabban ez azt jelenti, hogy első félévben kilenc kreditnyi bukás, ami három tárgy volt, 2 db 2 kredites, meg egy öt kredites, második félévben 6 kreditnyi bukás, de ez egy tárgy volt). Konkrétan a ráépülős tárgyaimból nem tudtam felvenni semmit másodévben, mert első évben azok a ráépülős tárgyaim lettek meg, amikre a ráépülő tárgyak harmadévben vannak. A mintaterv szerint következő, előkövetelmény nélküli tárgyakat felvettem, amik nem lettek meg, azokat újra felvettem (amúgy ezeket teljesítettem is 4-es 5-ös jeggyel). Viszont így harmadévre maradnak azok a másodéves tárgyaim, amiket nem tudtam felvenni + félévenként 1-1 tárgyat leszámítva az összes harmadéves tárgyam (amennyiben fel tudom venni őket, úgy, hogy gyakorlat gyakorlattal ne ütközzön)
Elméletileg amúgy megoldható, hogy végezzek csúszás nélkül, gyakorlatilag meg kérdésessé teszi a kivitelezést az órarend, mert pont az egymásra épülő tárgyaim azok, ahol 1 időpontot hirdetnek mindig a gyakorlatokból is, tehát ha mondjuk harmadévben úgy járok, hogy a soronkövetkező harmadéves tárgyat, meg a másodévben fel nem vett tárgyat egy időpontra teszik, akkor borulhat az egész, valamit nem tudok felvenni. Ami így elég csúnyán növeli a csúszás esélyét.
A szüleim amúgy nem tudják, hogy milyen tárgyaim vannak, minek mikor kell következnie, nem is értenek ahhoz sem, hogy mondjuk hogy keressék meg a mintatervet a neten, és az eredményeimbe korlátozottan avattam be őket, így nem tudnak arról, hogy előző tanévben mind a két félévben volt bukásom.
Kérdem én, meg kellene mondanom, hogy esélyes a csúszás? Vagy akkor szóljak erről, ha biztosan csúszok? És úgy kb mikor? Ha harmadévben úgy adódik, hogy látható, hogy csúszok akkor mondjam meg, vagy majd ötödévben jöjjek elő azzal, hogy amúgy nem most végzek? Ilyenkor mi a helyes megoldás?
23: Mert nekem nem egyértelmű:
szerintem több értelemben használja a "ráépülős" szót, ami jelenti egyik helyen azt, hogy olyan tárgy, amiRE ráépül valami, és másutt meg abban az értelemben, hogy ami ráépül egy másik tárgyra.
És nekem nem vili, hogy mikor melyik értelemben használja.
És egyeztetek vele erről, hogy pontosan értsem a kérdését.
Mért fáj neked, hogy beszélgetek a Kérdezővel?
Az esetek 95%-ában tisztázásra szorul a kérdés, és ahelytet, hogy tippelgetnénk, érdemes belekérdezni, hogy ARRA válaszoljunk, ami a kérdés valójában.
Valamint rengeteg esetben nem is az a valódi probléma, amire eredetileg kérdeznek.
Pl. szerintem itt egy pszichés túlterhelés sokkal inkább van, mint tanulmányi, és tanulmányilag nem igazán tűnik vészesnek a helyzet.
Majd a válaszaiból rájövök, és ANNAK MegFELELŐEN fűzöm tovább a szót.
De ne haragudj, én a Kérdezőnek szeretnék segíteni, nem neked egy tök más problémára.
Ha neked lelki gondot okoz, hogy emberek beszélgetnek, akkor nyiss erről egy topicot!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!