Milyen a jó, elég jó anya, mik miket csinál, mik a "feladatai" a gyerekkel kapcsolatban, ismérvei az első kb 14 évben?
Oké, ne bántódj meg, de az érvelésed naiv, érzelmeskedő, relativizáló. Nagyon aranyos amúgy, meg pozitív, talán a személyeskedést leszámítva.
Egyben remekül összefoglaltad az összes divatos tévhitet és önmentegetést. Nem cáfolnám tételesen, de egyet muszáj: nyilván a képernyők elburjánzása előtt is voltak zűrös gyerekek. Az én iskolámban is volt egy. Ma osztályonként van kettő. Ez egy romló folyamat.
Három dolgot tehetsz:
1. Elhiszed nekem, amit mondok, annak ellenére, hogy ellenszenves vagyok.
2. Élsz tovább a tévhiteidben, mert egy ellenszenves ember tapasztalatait kellene mérlegelned.
3. Megkérdezel a dologról mondjuk 10-12 pedagógust és fejlesztőt, pláne gyermekorvost, idegorvost, és utánanézel a valóságnak tök függetlenül attól, hogy én ellenszenves vagyok-e.
17-es a kisfiút mennyire érdeklik a kreatív tevékenységek? Mennyi éves?
Csak azért kérdem, mert pl. kreatív tevékenységgel lehet lehetne segíteni. Pl. Amikor anyának van ideje készíthetnének házilag készíthető gyurmát pár perc alatt kész, bár nem biztos, hogy jó ötlet ha a gyerek még alsótagozatos bár a sorokból nem ezt következtetem, már nagyobb lehet, ha egyedül van otthon. Csak ha kisebb akkor nem ajánlom a házi készítésű gyurmát, bár környezetbarát a házi gyurma, mert nehogy önállóan neki lasson gyurmat kesziteni ha elfogyott. Inkább anya vehetne neki gyurmát, amit még sütni se kell?
És érdeklődésének megfelelően tudna készíteni pl. autómakettokat, vagy ami nagyon érdekli, amivel még játszani is tud, vagy sablon alapján anyának ékszert.
Vagy pont a függőségét kéne kihasználni és egy-egy érdekes dokumentum mese kapcsán aktív játékot játszani vele, amikor anya szabadságon van. Vagy a gyurma kapcsán anya keresne neki egy-egy oktató videót a youtube-on, hogy megpróbálják elkészíteni együtt, és akkor a gyerek összeköti a kellemeset a hasznossal, és megtanulja helyesen kezelni a tv-t és a technológiát.
Akkor jól értelmezem, hogy apukától elvállt vagy egyéb amit remélünk nem, nagyszülők élnek még?
Azért kemény lehet ennek az egyedülálló anyának és a gyerekének is.
Amúgy van egy mese animáció, talán lehet ez is oldaná. Az a címe,hogy Kívánságsárkány.
Anyukával megnézhetnék közösen, és anyuka mondaná neki, hogy 1 hét alatt írja le ő mit kívánna 3-at, ha bármit kívánhatna és ő is leírja, hogy ő mit kívánna 3-at, ha bármit kívánhatna.
A lényeg, hogy anya próbáljon bemenni az ő világába, magyarán hetente egyszer mikor otthon van 1 animációt, vagy filmet nézzenek meg közösen, az lehet 30 perces is, ha pl. sorozat, és kezdjen el beszélgetni vele erről, vagy legyenek feladatai ezeknek a filmeknek vagy vígjátékoknak kapcsán. Egyik héten anya választ, másik héten a kisfiú, és mikor a kisfiú választ akkor anyának kell valamilyen apró feladatot készítenie, pl. mint ahogy a Kívánságsárkány című film után a kisfiúnak, akkor ne csak a kisfiú írja le, hogy mit kívánna, hanem anya is.
Pl. anya kezdeményezhetné, hogy nézzék meg Az egyszer volt hol nem volt az élet című francia animációs mese sorozat minden részét, hetente egy rész, így a kisfiú az ő szakmájába is belép, így jobban fogja érteni anyukája munkáját.
Egy-két ötlet csak, de hátha segít.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!