Lószállításhoz mi kell? Először megyünk versenyre.
én mindig szénát rakok eléjük, hogy lefoglalják magukat az úton
kanyarokban vigyázni kell nagyon
Megfelelő jogsi, és megfelelő kocsi, amivel lehet vontatni.
Takarni nem kell őket, nem fognak megfázni, ha nem mentek hosszú útra, én nem vennék kamáslit, csak egy alátétes fáslit (ne szorítsd meg nagyon), de ha van kamáslid, az jól fog jönni. A farkukat tekerjétek be, beakadhat... Hosszabb útra javasolni szokták, hogy vetessétek le a patkót, én verseny előtt nem szedetném le, ha nem muszáj, hogy utána ott meg visszatetessétek...
Nagyon rövid útra nem kell széna, de tehettek, ha tesztek, legyen előttük 1-1, ne legyen belőle balhé. Illetve figyeljetek a lovak kikötésére, ne tudják kioldani a csomót véletlenül se!
Ezen kívül óvatosan kell vezetni mert a ló hátul áll és egyensúlyozik, vigyázni kell rá, mert ha sebességi rekordot akartok dönteni, durván veszitek a kanyart, stb., akkor az nagyon durván megviselheti őket... Először menjetek pár kört a szállítóval ló nélkül, teszteljétek, hogy fordul, hogy tudtok menni vele egyenes úton, stb., ha már megy, akkor lehet lovakat tenni a futóra.
A kamáslit nem mindegyik ló tűri... Nekem nem egy lovam van, amelyik addig rúgja magát amíg le nem jön róla a kamásli. A kamáslit érdemes felrakni előbb a lóra, hogy ne a lószálltóba kezdjen hisztizni miatta hanem addigra szokja meg. De őszintén szólva én sose használom, mert az ideges lovainkon csak baj ha van, mert hisztisebbek lesznek tőle, lecsúszik, beleakad stb. A nyugodt lovakra (könnyen futózható lovakra) meg fölösleges.
Ha mindenképp szeretnél valamit akkor pl pataharang az amit nem hülyeség felrakni, mert a patáit sokszor összeveri a felrakásnál (ellenszegül, na meg a futóban is), a farkár érdemes befáslizni hogy ne dörzsölje ki a futó. És ha nagyon akarsz valamit a lábra rakni akkor felejsd el a fáslit, és rakj rá in védőt és (hátsó lábra való invédőd.. Ha az nincs akkor esetleg a hátsó lábát alátéttel fáslizd vagy bokavédő).
A fásli azért hülyeség, mert az a húzósásoktól védi meg a lovat, fásli alátét meg a melegen tartásra és arra szolgál hogy ne tudd megszorítani túlzottan a fáslit, de ütéstől, sérüléstől NEM véd, és veszélyes is mert lejöhet, elszakadhat. Elterjedt baromság hogy alátétes fásliban kell szállítani a lovat.
Akkor láthatod ezt a megoldást, hogy igy szállitják, ha az a cél hogy melegben tartsák a versenylovak lábát. Termlszetesen ezek a lovak "profi futósok", nincs baj velük szállitásnál, ezért használnak rájuk fáslit és alátétet. De egy olyan lóra ami keveset volt szállitva, sokkal célszerübb az ütésekből védeni a lábát, ezesetben in és hosszitott hátsó invédőt+ pataharangot használnak (vagy kamáslit).
Szénaháló érdemes beszerezni, minnél nagyobbat annál tovább tart, csak jól kell felrani, hogy ne jöjjön le, mert abbol is csak baleset lehet ha belelép a ló.
A kamásli nem hülyeség, sőt, még a nyugodt lovakra is jó, ha tudsz tenni, de ha nincs, akkor egy fél órás útra bőven elég az alátétes fásli. Alátét kell, hogy ne szorítsd meg nagyon a fáslit, nem cél, hogy elszorítsd az ereket... Az sem hátrány, hogy melegen tartja a lábát, de van azért mechanikus védelme is (nem egyszer kell körültekerni), az ínvédő rosszabb, azt nem véletlenül munkához teszik fel, abban állítani a lovat a lehető legrosszabb, ha pedig lazán teszed fel, akkor annyit is ér. A hátulsó ínvédő sem fogja megvédeni a csánkját amúgy, ellenben elég drága holmi az a fajta, ami a hátsó lábszárát is végig védi, a csánkját meg ugyanúgy nem védi...
Max félórára én nem venném meg a létező legnagyobb szénahálót, jó, ha van szénaháló persze, de ekkora távra nem létszükséglet.
Nyugodtan állhat in és bokavédőben a ló a futóban fél órát, logkisan sokkal nagyobb védelme van mint egy fáslinak... Ha csak átgondold rájössz, ha a láb védelme a cél akkor nem fásliznak. Láttál már millitary lovat fásliban cross szakaszon? Kétlem... pedig ott tényleg a védelem a fontos ! A csánkját a fásli sem védi, (bár nem tudom te milyen extrém mosón fáslizol), arra mindenképp külön védő kell, ha szükséges.
A farkát úgy kell fáslizni, hogy vissza hajtasz a farkából egy tincset, hogy ne csússzon le. Bár farokvédővel egyszerűbb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!