Fehér akvárium víz elleni szerek léteznek? (50 l)
Nagyon kezdő vagyok a témában, keresgéltem neten de csak halas akváriumokkal kapcsolatban találtam infót. Egy hónappal ezelőtt indítottam az akváriumot, nincs sem növény sem hal, két pézsmateknős lakhelye. Ők nem igényesek a vízminőségre, teljesen jól vannak, de engem nagyon zavar hogy nem kristálytiszta a víz. Olyan mint a klóros csapvíz a pohárban, de ez a fehérség nem tűnik el.
Vettem egy másik szűrőt 320 l/h, kb 50 l víz van az akiban, a szűrő pedig 60-100 l-re van méretezve, de ez sem oldotta meg a problémát. (Aquael Fan Filter 1 Plus)
Van két 5W-os lámpám, ami az eladó szerint kifejezetten hüllőknek való, napfénypótló. (Zoo-med Nano LED 5W)
Egy vízmelegítőm, ami 26 fokon tartja az akit. (XiLONG AT-700 25w)
Az aljzat apró kavics, amit átmostam legalább 10-szer úgy ahogy az eladó mondta, de nem főztem ki, nem tudtam, hogy kellett volna. Az lehet a baj?
Mivel eteted őket? Valószínűleg fehérje szennyeződés, érdemes "tiszta" dologgal etetni őket, ami nem nagyon szennyez (unokatesóméknál párizsit kapott a teknős, a víz úgy nézett ki, mint valami posvány...).
Illetve nagyon nem mindegy, mennyi víz van: csak az alján egy kevés (ez gyakorlatilag takaríthatatlan, naponta teljesen cserélni kell a vizet), vagy van legalább húsz centi vízoszlop, felnőtt pézsmatekinél legalább 30 cm. Gondolom az előbbi.
Az akvárium egyébként már most kicsi nekik, érdemes lenne lecserélni nagyobbra.
50 l a víz, az aki 86 literes, a víz több mint 20 cm mély, a két teki pedig 2-2 cm-es nagyságú, bébi tekik.
Hallal etetem őket, és bébi teknős táppal.
Bomló anyagok, magas hőmérséklet, sok fény, magas színhőmérsékleten...
ez simán lehet papucsállatka. Infuzóriára keress rá.
A tekik utálni fogják, de egy pár napos totális sötét kúra, és utána egy nagyobb vízcsere állott vízzel segíthet rendbetenni a dolgot.
Amúgy is mindig állott vízzel cserélj, és a szűrő szivacsát sose mosd ki teljesen, és sose klóros csapvízben.