Aranyhalak! Kezdő vagyok, lenne pár kérdésem, segítenél?
Kaptam 1 hete egy 10 literes akváriumot 3 aranyhallal, amiből az egyik sajnos már másnap meghalt.:(
Az eladó az üzletben azt mondta, hogy:
ártézi vízben kelk őket tartani
napi egyszer adjak nekik enni, szúnyoglárvát
adott az akváriumba egy növényt
levegőztetőt nem adott, mondván az nem kell
lámpa se volt
én vettem nekik egy kislámpát, még egyszer visszamentem a kereskedésbe, és megintcsak azt mondta a nő, hogy nem kell nekik levegőztető, mert kicsi az akvárium, és a növény termel nekik elég oxigént.
vettem nekik haltápot a szúnyoglárvák mellé, hogy majd felváltva adom nekik, de ebből egyszer ettek, és meghaltak.
Mit csináltam rosszul??
Szerintem kell nekik levegőztető, de a nő határozottan állította, hogy 10 L-es akváriumba nem kell.
Vagy a haltáp nem volt megfelelő. De az volt ráírva, hogy haltáp díszhalaknak.
Te túl sok mindent nem csináltál rosszul. A hibád az volt, hogy hallgattál az eladóra. Nem szabad.
Ha jót akarsz a maradék aranyhalaknak, akkor még holnap elajándékozod valakinek, mert abban a 10 literben sajnos meg vannak számlálva az óráik. legalább egy 20x ekkora akváriumban tartanék aranyhalat, de inkább egy tóban.
Perpill annyit tudsz tenni vasárnap este, hogy engedsz egy kis vizet ki, kavargatod, szellőzteted, aztán 4-5 litert lecserélsz a vizükből. Aztán kb ezt mindennap eljátszani, amíg nem találsz nekik helyet.
De ha esetleg van otthon egy nagy lavór vagy tiszta műanyaghordó, akkor abba tenném át őket. Valami kis szűrőféleséged van? Vagy valamilyen kis vízpumpa? Szobaszökőkutakban is szokott lenni ilyesmi. Állítsd bele úgy, hogy fodrozza a kiáramló víz a vízfelszínt, az segít oxigént beoldani a halaknak.
Most nézem, már mind meghalt?
Hát az a helyzet, hogy igen, mind. :(
A kérdést azért is tettem fel, mert (mivel mind meg is halt, nyilván valamit nagyon rosszul csináltam)..szóval semmiképp nem akarok venni halat, így, hogy csak eddig élnek.
Szóval akkor túl kicsi lenne az akvárium??