Melyik vállalkozásötletben van szerintetek nagyobb potenciál? Melyik a jobb szerintetek és miért?
A szappanra ugyan nagyobb igény van, jobban keresett termék, de már annyira túltelített a piac, hogy ebben szerintem olyan résztvevők mellett mint a Mannaszappan vagy a Yamuna, már nehéz is labdába rúgni, egyedit alkotni.
Autóillatosítóra vélhetően kevesebb igény van, viszont nagyon sokan használnak autóillatosítót, más kérdés, hogy a legtöbbet boltban venné az ember (igaz, ezt a szappanról is el lehetne mondani, de mégiscsak ott a Manna, akik 1500 ft-ért árulnak szappant + szállítási ktg.)
Emellett nagyon minimális innovációt látok az autóillatosító iparban. A legelterjedtebbek a Wunderbaum féle kartonpapírok meg a kis üvegcsék, illetve még amit kreatívnak is tartok, a konzervdobozos gél, de az is kiszárad egy hónap múlva és elveszti az illatát, illetve már boltokban van bőven abból is.
Van olyan ötletünk, ami teljesen eltér minden eddigi megoldástól, mind kialakításban, mind tartósságban, már van egy kész prototípus, amit egy 880 főből álló, 4 városban tartott közvéleménykutatás szerint 94%-ban tetszett a megkérdezetteknek és 87%-a vásárolna is a megadott magasabb áron (maguktól feliratkoztak a hírlevélre és állításuk szerint várják a terméket).
A kb 930 fős online kérdőív is majdnem pontosan ezeket a számokat hozta, viszont mivel ott az illatot nem tudták érezni, ezért azt kevésbé súlyozzuk a döntésben.
Autóillatosító esetében minden városban le lehetne szerződni 1-1 autósbolttal, hogy rakják ki a termékeket, a marketinget pedig olyan autók szélvédőjére tett termékmintával kezdeném, akik láthatóan használnak autóillatosítót (így nagyobb eséllyel vásárolnának, mivel igényt tartanak autóillatosítóra) A termékminta mellé lenne adva webshop cím, + kupon az első vásárláshoz, illetve annak az autós üzlet helye, akikkel sikerült abban az adott városban leszerződni, hogy tegyék ki a terméket.
Így az előzetes információgyűjtés alapján bizakodóak vagyunk, viszont azt sajnos sehogy nem tudjuk kideríteni, hogy mekkorára lehetne nőni ezzel, mégis mekkora potenciál van benne.
A Wunderbaum nagyon nagy cég egy tök egyszerű termékkel. A mi termékünket jelentősen jobbnak ítélték meg a megkérdezettek a Wunderbaum, Ambipurral szemben, így lehetne feltételezni, hogy hozzájuk hasonlóan milliárdos forgalma lehetne a startupunknak, viszont ez a két cég jóval régebb óta van a piacon és feltehetően jóval nagyobb tőkebevonással indultak, mint mi.
Mit gondoltok?
Tudod nagyon jól, hogy az autóillatosító a komolyabb piac, és azt élveznéd jobban. Mi a kérdés?? :D
Annyit toldanék az elgondoláshoz, hogy mindenfajta illatosító és légfrissítő el kell férjen a termékkínálatban, talán akár még egy ruhaszárítógép-illatosító is, ami működik végre (személyes vágy, szerintem vagyunk páran), és a marketingüzenetnek arra kell épülni, hogy autóban 60 fokban vagy -30 fokban változatlan minőségű lesz bármelyik terméketek, és létezzen mindenből minden helyszínre megfelelő kiadás, ne kelljen már kívánságműsort indítani, ha mondjuk snassz Coccolino illatot vágyik a nép a Suzuba.
Senki nem mondta, hogy komolyabb piac, pont ez az, hogy erre nincs rálátásunk. Ileltve a szappant is élveznénk, csak annál kevésbé tudnánk kreatívabbak lenni mint a Manna mondjuk.
A marketingkutatások pedig azt mutatják, hogy a kevesebb több. Azaz 24 termékváltozat helyett kell 6 jól bevált és azokkal nyomulni. Olyan ez mint a fagyi esetén a pisztácia.. mindenki azt keresi, és azzal reklámoz a legtöbb fagyizó, hogy "Van pisztácia!"
"Senki nem mondta, hogy komolyabb piac"
De, pl. rögtön én. De nézhetsz statisztikákat a szappanhasználók arányáról, koreloszlásáról...
Termékskála: nyilván eleinte jobb annyi, amennyit vinni tudsz. Névválasztásnál lehet szempont, hogy a hosszabb távú stratégiát (termékpaletta bővítése, épp az autó mint minőségpróba miatt) ne ássa alá, ill. eldöntheted, hogy adott ponton brandet váltasz, esetleg testvérbrandet hozol létre minden másra, de ebben az esetben is előre kiötlöd, mi lesz a két név, ilyesmi. Ezért írtam erről. Nem kell szegény elefántot egészben lenyelni nyilván. :)
Apropó statisztika:
"Van olyan ötletünk, ami teljesen eltér minden eddigi megoldástól, mind kialakításban, mind tartósságban, már van egy kész prototípus, amit egy 880 főből álló, 4 városban tartott közvéleménykutatás szerint 94%-ban tetszett a megkérdezetteknek és 87%-a vásárolna is a megadott magasabb áron"
Akkor ez szappan vagy autóillatosító?
Hobbinak jó, időtöltésnek lehet érdekes, de komolyabb pénz nincs benne.
Lehetne, de csak nemzetközi piacon, oda meg nem egyszerű kijutni.
Nagyon sok pénz kell hozzá, s ha nem vagy elég profi, buktad az egészet.
Jobb elfelejteni, e keresni mást, ami nem ennyire labilis.
Egyébként minden motivál minket ami illattal kapcsolatos, a szappan ötlete is innen jött és akkor volt a piacfelmérés, a fentebb említett okok miatt hajlunk az autóillatosító mellett, de szerencsére az érzelmi vonal is ide húz. Szappant ugyanis mi magunk ritkán használunk, inkább folyékony szappan, vagy tusfürdő.
Autóillatosítót meg szinte mindig. Ami a piacon jelenleg forgalomban kapható és kedvenc az a konzervdobozos megoldás, a rágógumis és narancsos isteni!
Ezeket az illatokat mi is megakarjuk tartani. Ami viszont egyikőnknek sem tetszik a konzerves megoldásban, hogy felnyitáskor sokszor elpattan a kis húzókája és utána bicskával, vagy egyéb éles eszközzel kell kiszedni, illetve nem egyszer elvágta már a kezünket az éles konzerv teteje és pereme. Ezen kívül elég hamar összezsugorodik és elmegy az illata.
Habár az illatmegőrzéssel még nekünk is kell kutatni és fejleszteni, bizakodóak vagyunk. (sajnos nem könnyű tartós illatot csinálni és ezért nem is hibáztatjuk az autóillatosítógyártó cégeket).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!