Mi az az értékesítési tölcsér?










És neked miből telne ráguglizni, te szellemi világítótorony? Ahelyett, hogy megköszönnéd az elsőnek.
Tessék te féleszű, mivel nem vagy képes elolvasni a google találatokból egyet sem, bemásolom neked, mert rohadt rendes vagyok.
Mi az az értékesítési tölcsér?
Röviden egy előre megtervezett, többlépcsős értékesítési folyamat, melynek segítségével az érdeklődőkből vásárlók – egyre nagyobb összegeket költő vásárlók – válhatnak.
Az értékesítési tölcsér nem egy új keletű dolog, elég csak az úgynevezett AIDA modellre gondolnunk. A mozaikszó az angol Awareness – figyelem, Interest – érdeklődés, Desire – vágy és Action – cselekvés szavakból áll össze. Ennek lényege, hogy nem ronthatunk ajtóstul a házba, hanem fokozatosan kell építkeznünk. Ha vásárlásra kívánunk ösztönözni, akkor első lépésben meg kell szereznünk a figyelmet. Ha ezzel megvagyunk, következhet az érdeklődés felkeltése a termékünk, szolgáltatásunk iránt. Ezután át kell alakítanunk az egyszerű érdeklődést vágyakozássá, végül el kell érnünk, hogy a célszemély cselekedjen – jelen esetben a vásároljon – is. Ha ügyesek vagyunk, a „gyanútlan” látogató – hathatós közreműködésünk eredményeként – egyre csak sodródik a pénztár vagy a „megrendelem” gomb felé.





Tulajdonképpen az egész vásárlási folyamat, ami a termékkel (vagy annak reklámjával) való találkozástól indul, és egészen a vásárlásig (vagy még tovább) tart.
Minél inkább a vásárlás felé haladunk, annál keskenyebbé válik (innen a tölcsér alak és elnevezés), mert ugye érthetően csak a reklámmal és termékkel találkozók töredéke vásárol, és ahogy "komolyodik" a folyamat, úgy morzsolódnak le egyre többen.





Milyen piramis?
Már megint miről süketelsz?
Láthatóan fogalmad sincs az egész marketingről.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!