Amways vállalkozók! Mitől jó a termékeiket? Akár hol hallok vagy olvasok valamit mindenhol CSAK értékesítési adattal jönnek neki ilyen meg olyan tapasztalata van.
Most kicsit nem az eredeti kérdésre válaszolok (nem vagyok sem MLMes, sem Amwayes).
"közben tudjuk, hogy vannak nála jobb és egészségesebb gyümölcslevek"
Mégis a kólát veszik. Tehát akkor melyik is a jobb?
Kereskedőként szerintem a kóla, mert abból adják el a többet. Lehet bármiféle tesztet mutatni az embereknek, hogy pl a Piri Narancsban mennyivel több a vitamin, ha az emberek a kólát szeretik (ahhoz jutnak hozzá, azt szokták meg, a szomszéd is azt issza - a miért most lényegtelen, ami fontos hogy azt veszik).
Az első hozzászólnak reális képe van a valós piaci keresletről és vásárlói szokásokról. Emellé azért kishazánkban még betenném az ár érzékenységet és a helyettesítő termékek szerepét.
Az hogy mennyi a globális forgalom, miként hat a hazai egyéni értékesítésre?
Mert a hazai számok meg évek óta 25-40%-os forgalom csökkenésről és legutóbbi évben már veszteséges működésről számolnak be...
"Lehet, hogy rosszul gondolom de attól még, hogy valamit sokan vesznek nem biztos, hogy jó vagy egészséges!"
Honnan veszed, hogy sokan veszik? Jellemzően magas árfekvésű termékekről van szó, így az eladási szempontból a darab mennyiség alacsonyabb, mint egy olcsóbb helyettesítő terméké, amit ebből adódóan többen vesznek, de olcsóbban.
Lásd épp a napokban volt kivesézve az icook kés, ahol egy designt kell(?) megfizetned 3szoros áron, nem a kés pengéjét, amilyet harmadáron is veszel más népszerű gyártótól. És hát mivel nem a nyelével vágsz, így nem sok értelme van, azért ennyivel többet adni, mert azon az árfekvésen, már többrétegű damaszt pengére futja hagyományos kereskedelmi csatornán (kicsit ironikusan, de ugyanattól a késtervezőtől). És ahogy a kapcsolódó fórumon is kiderült, hogy a gyakorlott szakemberek nem szeretik az icook késeket, bár nem is ők a célközönség, hanem a háziasszonyok, akinek meg elég szűk rétege fog 30-40 ezret adni darabjáért.
icook: [link]
rozsdamentes, hengerelt acélból
ilyen árban az icook tervezőjének más kése, minőségibb japán pengével:
az icook pengéjével azonos acélból kés, harmad áron:
Lehet félre érthető voltam! Nem én állítóm, hogy sokan veszik hanem ez a cég is csak ilyen indokkal áll elő miért ő a legjobb! Ezért kérdeztem, hogy attól, hogy valamit "elvileg" sokan vesznek még nem biztos, hogy jó.... Ráadásul olyan cégekkel vetik össze magukat akiket itthon Mo. nem is lehet ismerni!
Másodiknak ment a zöld
Vannak, akik hiányolják az összehasonlításokat, vannak, akik szerint "az ilyen osszehasonlitasoknak valodi tartalmi haszna nagyon nincs". Néha ezek ugyanazok az emberek, csak nem tudják, mit akarnak.
Mivel valaminek a minősége a legtöbb esetben szubjektív megítélés kérdése, vagyis hiába mondja az egyik teszt, hogy ez jobb, mint a másik, a másiknak is vannak előnyei, és mindenki dönthet, hogy szerinte melyik a jobb.
Ami tehát neked a legjobban tetszik, másnak nem feltétlenül. A világelsőség azt fejezi ki, hogy a legtöbb ember mit szeret a legjobban.
Az Amway sok esetben világelső, tehát a legtöbb ember szerint a legjobb (vétel), de nem kell, hogy ez alapján döntsön bárki. Mindenki számára adott egy legalább 90 napos megelégedettségi garancia, ezalatt az idő alatt bőven kiderül, hogy valami megfelel, vagy nem, és ha úgy ítéli meg a vevő, hogy nem jól választott, visszakapja a termék árát.
ETTŐL jók a termékek, mutass konkurens gyártót, aki ilyet tud, vagy mer biztosítani.
(Amúgy a kólás példád sántít. Először is az nem márka. Tehát a Coca Colát kellene felhoznod, ha már... Aztán pedig talán nem gyümölcslevekkel kellene összehasonlítanod, hanem üdítőitalokkal.)
Jaj, tipikus -egyébként Amway ügynök - mlm marketing szöveg. Nyilván kell a 90 nap, mivel máshogy nem venné még annyi ember sem meg. Ha magától lenne olyan jó, akkor a "kipróbálás" idejére sem kérne pénzt a cég, ha bízik a termékében és a vásárló elégedettségében.
Mivel a magas ár kevesebb darabszámot eredményez így megint csak mondom nem jelenthető ki, hogy a legtöbben ezt vennék. Hiszen az olcsóbb termékből sokkal többet, nagyobb közönség számára adnak el, egységnyi idő alatt.
Visszatérve a késekhez, a helyettesítő termékekből sokkal többet adnak el globális szinten, mint 11 milliárd dollár, aminek persze cak egy töredéke a késekből származó bevétel.
Ha a minőségre vagy kíváncsi, nézz utána az összetevőknek, tulajdonságoknak és hasonlítsd össze más termékkel amit Te magad jelenleg is meg tudsz vásárolni.Ettől jobbat nem tudsz tenni.
Példának itt van az icook pengéje:
"The blade is made from a German stainless steel called DIN 1.4116. This steel is specially formulated for forged knives."
"As Curtis noted, they're made from 1.4116, which is the standard Solingen formula (Henckels, Wusthof, etc.) Each manufacturer has its own slight variation, but they're pretty comparable. I'd suspect these knives are OEM'd by one of the Solingen firms and are probably heat treated to 52-56HRC. That's a little soft. The manufacturers usually compensate with obtuse factory edges in the 22-25 degree per side range. That's a 50 degree included (total) angle, which is better suited for bludgeoning oxen than brunoise."
"For the price you can do a lot better. Check out JapaneseChefsKnife to get started. "
Német acél penge. Minek kell azt kivinni az USA-ba majd újra behozni, ha vannak német késgyártók is és EU-n belüli importtal elérhető, hogy töredék áron juss, ugyanolyan acéltulajdonságú késhez a háztartásod számára?
A szakmában, meg a fórumon is említett japán vg-10 a leginkább közkedvelt.Így további kérdés, hogy ha vg-10-es japán pengét (amit "2005-ben az év konyhakéséhez" is használt az icook tervezője)lehet ennyiért kapni, miért érnéd be a tulajdonságaiban kisebb minőséggel?
Ugyanígy lehetne sorolni, pl. Nutrilite esetében a fehérje alapú készítményt. A baj vele "csak" az, hogy nem tejalapú fehérje, hanem szója alapú.
Ami persze nem baj, ha vegán vagy. És ha elhagyjuk azt a szempontot, hogy USA-beli termék, ahol a szójabab termék és vetőmag monopol helyzeteben van 90%-ban a Monsanto tulajdonában....
vagy ajánlott film ebben a témakörben az Élelmiszeripari rt.
https://www.youtube.com/watch?v=qSrT5MTmR4g
Visszatérve a globális forgalomra,mert uyge az a másik "állandó indok" a 90 napon túl...
Létezik a "one by one" kampány is, amiben kiemelt támogató az Amway a Sote gyerekklinikának.
Tehát adva van a 11 milliárd dolláros bevétel, mégis hogy ehet az, hogy 2 év alatt nem sikerült összerakni adóból leírható adományt egy 5 milliós gépre?
Eléggé ironikus így a globális bevétellel dobálózni, meg az adományozással.
"Lehet félre érthető voltam! Nem én állítóm, hogy sokan veszik hanem ez a cég is csak ilyen indokkal áll elő miért ő a legjobb! "
Ezt a cég állítja vagy az ügynöke? Nem mindegy!
Cég esetében ilyen esetben gvh bírság van, ügynök esetében meg elhatárolódás..bár az ügynökök fantáziája sokszor nem ismer lehetetlent (úgy általában az mlmben), hiszen érdekeltek az eladásban, de még jobban abban, hogy te is aktív üzlettárs legyél:
"A magyar GDP 30%-át minimum az MLM üzlet adja.
Ha nem lenne MLM a magyar gazdaság már meghalt volna."
Ez meg az első személyes élményem, az Amwayyel kapcsolatban (azóta még 3szor próbálkoztak..):
Ha te egy potenciális vásárlóm lennél, megtalálnánk, hogy melyik termékkör érdekel, és arról beszélnénk konkrétan. Mivel azonban nem vagy vásárlóm, nem is ismerlek, nem is tudom, konkrétan mi érdekel, csak általánosságokat tudok írni.
-Kiváló minőség;
-gazdaságos kiszerelés;
-környezetbarát;
-bőrbarát;
-szennyezőanyagmentes;
-a fenti állításokat a saját tapasztalatomon kívül nagyon komoly klinikai tesztek igazolják;
-ezeket a klinikai teszteket nem állatokon végezték;
-ha mindebben nem bízol, még mindig ott a 90 napos megelégedetségi garancia. Tényleg visszakapod az árát.
De ezek tényleg általánosságok, részletesebb információkhoz akkor jutsz, ha termékbemutatón veszel részt. Ott összehasonlítást is szoktunk csinálni. Nem hasonló minőségű, hanem hasonló kategóriájú termékekkel :)
Ha neked főleg értékesítési adatokat mondtak, akkor feltehetően az üzletet ajánlották. Sokan veszik, tehát van piaca. - Ez nem rossz érv. Vásárlóként viszont valóban nem ez a legfontosabb. Persze itt is van különbség. A koka kólát azért veszik tömegek, mert naponta többször látják a TV-ben, hogy mindenki hepi tőle. Ha hirtelen leállítanák a reklámokat, 5 év múlva már szinte senki sem venné. A Dish Drops mosogatószert viszont nem látod a reklámokban. Arról csak egy direkt értékesítővel való személyes beszélgetésen hallasz. Azt azért veszik, mert (szerintük) jobban megéri mint Jart vagy Purt használni.
Érdekes....
Ezek szerint akkor állításod szerin több háztartás használja jelen esetben a Dish Drops-ot mint az általad hozott Jar-t?? Ezt kötve hiszem nah de mindegy is ki mit hisz. Próbáltuk Dish Drops kb 7hónap alatt fogy el de semmi extra hatást nem vettünk észre, de gondolom mi csináltunk valamit rosszul és majd valaki felvilágosít, hogy mitől voltunk többek és jobbak míg használtuk! A Jar 500ml 300Ft kb 2hónap alatt fogy el és teljesen jó. Nem leszünk tőle rühesek az edények tiszták. Nah most a Dish Drops nagyon baráti 2500Ft áron lehet megvenni, míg 8hónapra a a Jart 1200Ftért! Kérdezem akkor hogy ebben mi az üzlet nekem???!
Gazdaságos kiszerelés ez mókás... Bármire ráírhatom, 100db csomagolt wc papírra is ráírhatom, hogy gazdaságos kiszerelés de csak ezért nem fogják megvenni!
Környezetbarát ezek szerint ami nem nálatok van az mind környezetszennyező??? Ezt ugye TE sem hiszed úgyhogy ez így gyenge érv.
Akkor valamit elrontottál...
A dish drops más helyeken másfél évig tart ki.
Ugyanakkor így viszont az üzleti része hagy némi kívánni valót maga után, mert ugye arra üzlete építeni, hogy tartós fogyasztási cikk kategóriába kerül egy mosogatószer....
Akkor már inkább, ahogy írta az első is üzleti szempontból, egy sokkal keresettebb és gyorsabb forgási sebességű termékkel érdemes üzletelni.
tegnap 13:02
Azt hittem, azért kérdezel, mert kíváncsi vagy a válaszra. Ezek szerint csak kötözködni szeretnél. Két egész furcsa következtetésed is volt a viszontválaszodban, de ez is a te dolgod. A kérdésed az volt, hogy miért jók az Amway termékek. Azért, amiket leírtam. Az enyémmel ellentétes tapasztalataiddal nem akarok foglalkozni. Ha te nem így látod, nem veszed meg, te dolgod. Én nem írtam ki kérdést, hogy ki miért nem vesz Amway-terméket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!