A cégek miért úgy állnak az üzlethez mintha nem is emberek lennének?










Mondok egy példát:
a sarki fornetti 8-10 féle terméket árult, a vevők nem nagyon voltak oda érte, hogy nem nagyobb a választék. Fő termék a sajtos pogácsa volt.
Mikor megkérdeztem miért, az volt a válasz, hogy azon van a legtöbb haszon, az "biztosítja" a bolt működését. No de a vevő grissini-t is akart enni, sütöttek azt is, nem is volt akkora haszon rajta, később csődbe is ment.
A válasz: azért, mert a vevők meg nem tudnak a vállalkozó fejével gondolkodni (nem, nem minden vállalkozó multimilliomos). A múltkor kérdezte valaki, hogy Debrecenből miért nem megy Koreába (vagy Japánba) gép, pedig igény volna rá?
Na miért, mert ott nem lakik annyi ember, hogy egy légitársaságnak megérné üzemeltetni - hamar csődbe mennének.
Szóval a vevői igény és a vállalkozói lehetőségek nem mindig találkoznak. Mondjuk a McDonalds-os példádnál pont igen.





A nagy cégek rugalmatlanok jellemzően felülről irányított folyamatokkal működnek. A kicsik meg pont fordítva, alulról építkező, résgazdàlkodàst folytatnak a reális helyi keresleti igényekhez igazodva.
Fornetti alapból egy túltelített piaci szegmens.Felülről irányított franchise (ahogy egyébként a mcdonalds is, megmondják mit mennyiért adj és hogy nézzen ki az üzleted, ehhez meg fizetned is kell külön plusz jellemzően magasabb áron szerzed be az adott terméket, mint ha egyénileg intéznéd).





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!