Vízparti büfé nyitása?
Szeretnénk indítani egy büfét, először csak szezonálisan. Kérem akinek bármilyen információja van, hogy hogyan lehet elindulni, milyen papírok szükségesek a nyitáshoz, engedélyek, ezeknek az árai, jogi dolgok stb... Itt is utána olvastam de már elég elavult kommentek vannak.
KÉREM CSAK TAPASZTALAT MEGOSZTÁS, NEM VAGYUNK KÍVÁNCSIAK A NEGATÍV DOLGOKRA!
Attól függően, hogy milyen tevékenységet folytat szüksége lesz:
mosogató medencékre
kézmosó helyekre
előkészítő helyiségekre (zöldség, hús)
raktár helyiségre (száraz áru, hűtött áruk)
fogyasztói edény mosó helyre, szállítóedény mosó helyre
főzőtérre
öltözőre (személyzeti WC-vel, kézmosó hellyel)
Mihez kellünk mi? Mit kell benyújtani a hatóságok felé?
helyszínen ellenőrzött, specifikusan elkészített HACCP rendszer és a hozzákapcsolódó kötelező mellékletek + kötelező oktatás
az Állategészségügy felé benyújtott technológiai leírás
kötelező oktatásokat kell tartani, melyről igazolás kell (higiéniai, munkavédelmi, tűzvédelmi)
veszélyes anyagok bejelentése az ÁNTSZ felé
mozgóbolt esetén befogadó nyilatkozat
30 napnál nem régebbi akkreditált víz minta vizsgálat
takarítási utasítás
Ha éttermet, vagy büfét szeretne nyitni, az alábbi adatok szükségesek az Ön részéről:
Az engedélynek legalább a következő adatokat kell tartalmaznia:
a) az engedélyező hatóság megnevezését és címét,
b) az engedély számát,
c) az élelmiszer-vállalkozó nevét,
d) az élelmiszer-vállalkozó címét (székhelyét),
e) az engedélyköteles létesítmény címét,
f) az engedélyköteles létesítmény engedélyezési számát,
g) az engedélyköteles létesítményben végezhető tevékenysége(ke)t.
A következőekben tudunk segíteni Önnek:
1) HACCP, hozzákapcsolódó mellékletek, oktatások (évente kötelező!)
2) technológiai leírás és folyamatábra
3) technológiai elrendezési rajz
4) anyagmozgatási és személyforgalmi terv
5) gyártástechnológia szerinti gépjegyzék
6) közmű nyilatkozatok
7) melléktermék és a hulladék kezelési és ártalmatlanítási terv (ételhulladék elszállítás)
8) az ivóvíz minőségét tanúsító, 30 napnál nem régebbi vízvizsgálati eredmény (amennyiben átalakítás volt, ill. hozzányúltak a vezetékekhez)
Alapjaba véve a termékkor hatatozza meg, hogy mi kellhet hozzá. El lehet indulni 500.000-bol is bőven, de feltehetoen 3 hónap alatt nem fog megtérülni a befektetés.
1-t kiegészítve első, hogy a helyet azzal a haccp tanácsadóval nézesd meg aki elkészíti rá a kötelező doksiat a termekkoreid alapjan ( hogy kiderüljön, arra egyáltalán alkalmas-e):
Haccp ( 50.000 ft körül)
Kémiai kockázat becslés ( 15.000 Ft)
Ántsz-hez: biztonsági adatlap bejelentés 8000 Ft ( a biztonsagi adatlapok érvényessége 5 év ellenőrizni kell és kéznél tartani kinyomtatva )
-Zarhato -székrenyben vegyszer tárolás, kulin szekreny eladó tér takarito eszközei, külön a kültérre .Csak a kémiai kockazatbecslesben meghatározott és bejelentett tisztító szereket használhatsz.
A Nebih keményebb dió. Mig nincs Nebih kulin engefeky addig pl. Heves megyébe ki se adnak működésit.
Hozzájuk kell a haccpd, ivóvíz minta 3 vagy 5 probas a vízmű laborjától ( kb 25.000 Ft)
e.ü. kiskonyv ,tudoszuro és háziorvosi alkalmassági igazolás ( kb 8000 ft )
rágcsálóirtás fél évente ( 10.000 ft )
Ételmaradék szállítási szerződés, van ahol csak egy céget fogadnak el ( biofilter) van ahol engedellyel rendelkező őstermelőt, állatmenhely befogadó nyilatkozatot vagy ha haza akarod vini a kutyának akkor állatorvosi igazolást.
Ennek a rendelkezésre allasi dija havi 1-2000 ft
Ha bő olajos sütésed is van akkor hasznalt olaj szállítási szerződés szinten van ahol a Molt sem fogadják el átvételi pontnak .Rendelkezésre állási dij 3000 Ft/hó kb.
Hulladékszállítási szerződés 15-20.000Ft/év.
Üzletre vonatkozó előírások:
Előkészítő helyisegek ( -külön hus, -külön zöldség)
vagy időben elhatárolás vagy készáru használata esetleg masik telephelyrol elokeszitobol thermoboxos szállítás.
Szakosított hűtők.Mapi 2-3 kontroll hőmérős ellenőrzési listával. Takarítási napló, olajhasznalati napló, műszaknál ló tuzolto keszulek ellenőrzési napló, porral olto legalabb 6 kg-os utanvilagito tabla lrgalabb 2 méter magasan felette (10-12.000 Ft) mentődőhöz dolgozói létszámtól fughoen a legkisebb is kb 8.000 ft elsősegély nyújtó
hely tábla, 5 nyelvű, dohányozni tilos tábla + 2000 ft.
Szociális helyiségek:
Fehér fekete öltöző ( utcai és munkaruha -külön)
szemelyzeti wc térben elzárt ajtóval ( nem harmonika ajtó, függöny, stb )
Munkaruha ellenőrzési napló.
Alkalmazott esetén:
-Tűz és érintésvédelem ( 50.000 ft)
- Munkahelyi kockázat becslés (15000 Ft)
-Képzési anyag ( 10.000 Ft)
Ha melegkonyhás büfé és egy fajta -ételbol napi 30 adagnál tobb készül akkor ételminta és adaghanyad kalkuláció; gyártmánylap is kell.
Résmentes szilárd mosható padozat, élvédők a bútorokon , polcokon teherbiras feltüntetése, nyitható ablakon szúnyogháló vagy kiluncs le és nem nyithato felirat.Elszívó csak annyi hogy hatekonyan szivja el a parat gőzt stb.Ketmedences mosogató amibe a legnagyobb használt edenyed is elfér, csepegtető, feliratozva a tárolás hekyei pl. tejes hűtő, húsos , készeteles, szárazáru raktár, stb.
A külön engedelyen ha ezt bázis telephelynek akarod és mennel rendezvenyre vagy kitelepülnel, akkor -külön jelezni kell.
Ha helyben fogyasztas is van, 5 fő felett kötelező a vendég wc 10 fő felett meg -külön női és ferfi es egyik srm leheta személyzeti. Ha helyben készíted a kajákat és leülős a hely akkor 5% áfával adod a nyugtát, ha nem akkor 27%-al.
Ha mosogatni kell az evoeszkozt tanyert poharat stb akkor külön fehér és fekete mosogató is kell. Ha eldobhatós akkor nem.
Arra számíts barmit is írtál a haccpbe vagy gondolsz kínálatnak a hely függvénye alapjan a nebih lehuzhatja a listádról és nen ad rá engedélyt. Ha idokozben estedbe jut valami ami akkor nem pl fagyi akkor arra újból bejekentes es szemle meklett engedélyeztetés és haccp módosítás is kell.
Ha megvan a -külön engedély akkor azzal mehetsz bejelentjezhetsz iparűzési adó alá önkormányzatnàl és egy vasarlok konyvevel a kezedben ( 590 ft nyomtatvány boltban ) és 3000 ft illeték mellett bejelentheted a nyitasi szándékot masnap megnyithatsz feltéve hogy van online pénztárgéped amit vehezsz újonnan egy telephelyest 120-150.000-ért változó telephekyre meg gpsest 175.000-ért vagy ugyanezt reszletre 85.000--től eetleg használtan 30-40.000 ért amit 25.000-ért atszemelyesitenek Neked.Ehhez a ptgreg nyomtatvanyon igenyelned kell egy azonosítót a Navtol.
Az önkormányzat ertesiti a vámot ha jövedéki engedelyes terméket is árulnál.Ha azzal kitelepülnél, akkor meg azt minden alkalommal be kell jekentened a nav felé.
A berendezest célszerű árveréseken ( Nav, vatera jofogas, stb) beszerezni töredék áron vagy bezárt üzletektől.
Beszállítókkal tárgyalni pl. italkereskedessel, nagyobb ital cégekkel utólagos elszámolással vagy bizományos áru, sorcsap stb kihelyezéssel.
Ha lehet torekedj a szallitoleveles szállításra 3-5 napos szamlazassal heti beszerzessel ha van hekyed letárolni. De a lenyeg a forgasi sebességednapokban kevesebb legyen mint a halasztott fizetés igy sokat javulhat a likviditasod és nem kell nagyon aruba fektetned -tökèt.
Igaz egy nyár alatt jó eselkyel ez nen térül meg.Inkabb egy fixebb hely mellé jó csak kiegészítőnek a nyári szezonalitás.
Ez alapján ha kell at kell építeni
rágcsálóirtás, fehér fekete öltöző. Ha ülős hely akkor önkormányzatnal bejekentes
Mi egy bérelhető faházon/ büfékocsin gondolkodunk, ebben az esetben hogy módosulnak a dolgok?
NAGYON SZÉPEN KÖSZÖNJÜK AZ EDDIGI KOMMENTEKET!
Bérlőként is ugyanezek kellenek,ugyanígy 0-ról. a haccp-t névre szólóan készítik el, és termékkör függő. Ha változik az üzemeltető, az új üzemeltető nevére ezeket uyganúgy be kell szerezni/engedélyeztetni. Csak max annyiban van előnye, hogy bejáratott, feltéve hogy ugyanazt a termékkört adja ami az előző bérlő ( csak hát ha meg megéri, miért is adná inkább vissza valaki? így sanszos, hogy más termékkör is igényként felmerül...)
Büfékocsihoz/faházhoz/pavilonhoz stb. kell bázis telephely, ahol legalább ezek a feltételek adottak előkészítéshez és ott még meg kell oldani a beszállítást /előkészített áru mozgatást is.
Plusz külön haccp a büfékocsira is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!