Kínából Rendelt cuccok árusítása? Engedély?
Sziasztok! Szoktam magamnak rendelni kínából mindenféle vackot. Alkatrészeket, Játékokat, szerszámokat ilyesmi. Hivatalosan, legálisan forgalmazhatom őket? Mi kell hozzá?
Esetleg egy forgalmazó kft, vagy elég egy vállalkozói is?
A savazást nem kérem köszi :D mindenkinek zöld kéz. :)
Ha elmúltál 18 éves, akkor egyéni vállalkozói kiváltása szükséges.
Ha nincs főállásod, minimum 50 ezer ft/hó az adó (ha van ennyi bevételed, ha nincs), ha van főállásod, akkor "csak" 25 ezer ft mellékben.
Azt azért ne felejtsd el, hogy ha nagy tételben rendelsz, akkor 27 % áfa és valamennyi vám is jön rá - ami összességében azért nem kevés...
#1: Főként igaz, de van egy tévedés:
Ha kereskedési szándékkal akarja eladni, akkor vállalkozás-
ként kell megrendelni, és ott már 1 ft után lesz vám, áfa,
és a postai szolgáltatás díja (pl posta tizenezer forintot
kér érte, akár egy 20e ft-os tabletről, akár egy 1 dolláros
telefontokról van szó).
Cégként jópár dolgot importáltam már, meg van az ára..
Lehet trükközni, de akkor sem fogod tudni nagyobb té-
telben ezeket a költségeket kikerülni. És akkor még
ott van, hogy ez nem a te pénzed, hanem a vállalkozásé,
kellhet engedély vagy épp pénzügyi képesítésű alkalma-
zott (eladó), vagy bármi. Nagyon nézz körbe, hogy mit
és hogy éri meg...
Jajjj, Istenem, hogy mindig mindenbe bele kell kötni...
Egy szóval nem mondtam, hogy ha kis tételben rendel VÁLLALKOZÓKÉNT, akkor nem kell fizetnie.
A kérdező írta:
"Szoktam magamnak rendelni kínából mindenféle vackot. Alkatrészeket, Játékokat, szerszámokat ilyesmi. "
Erre reagáltam, mintegy a figyelmét felhívva, hogy az, hogy mondjuk rendel egy olcsó játékot magának, az még nem vámköteles, nyilván egy 500 ft-os játéknál elhanyagolható tényező az áfa is, ezért figyelmen kívül hagyja, hogy ha nagyobb tételben rendel, akkor már jelentős lesz az ÁFA és a vám is.
És igen, én is tudom, hogy vállalkozóként bármennyit rendel, áfa + vám a termék ára+postaköltségre felszámítva..
Kérdező, itt alaposan le van írva minden, de a lényeget kimásolom:
"2. EU-n kívüli vásárlás (pl. USA, Kína)
Itt már egy kicsit bonyolultabb a helyzet
Magánszemélyek között (GIFT jelölésű):
0 - 45 € (~12.690 Ft) között vámmentes
45,1 - 150 € (~42.300 Ft) között vámmentes, de 27% ÁFA terheli
150,1 - 700 € (~197.400 Ft) között 2,5% vám és 27% ÁFA terheli
700,1 € felett: kereskedelmi vámtarifa* és 27% ÁFA terheli
Cég - magánszemély között (pl. ebay-ről rendelt áruk):
0 - 22 € (~6.204 Ft) között vámmentes
22,1 - 150 € (~42.300 Ft) között vámmentes, de 27% ÁFA terheli
150,1 € felett kereskedelmi vámtarifa* és 27% ÁFA terheli
*kereskedelmi vámtarifa: jogszabály alapján egyes áruk, árucsoportok külön kategóriát képeznek, a vám mértéke kategóriánként változó 0-12%-ig terjedhet
!!! FONTOS MINDIG A POSTAKÖLTSÉGGEL EGYÜTT SZÁMÍTOTT ÁR SZÁMÍT !!!
(Ez valami írtó nagy hülyeség, de gyakorlatba sajnos így van, azaz ha olyan árkategóriába esik akkor a ptkg.-re is ráfizeted a vám% majd pedig a növelt összegre az ÁFA%-ot)
(ezt e-mailbe "hivatalos" tájékoztatásba kaptam pont 1 hete, így friss - aktuális, viszont esetlegesen hivatkozni rá nem érdemes, csak tájékoztató!)
A vámosokat nem érdeklik a csomagra ráírt alacsonyabb érték, meg GIFT jelölés meg kutyafüle!
Ha megfogják, akkor bekérik a fizetési bizonylatot (PayPal) és az alapján kell fizetni a pluszterheket!
(legrosszabb esetben csomagbontást is végeznek - végezhetnek, így nem érdemes "csalni")
UPDATE 2017:
A Magyar Posta vámkezelés díja: bruttó 2.500 Ft
A futár (DHL) vámkezelési díja: nettó 6.000 Ft
(Ezt minden vámolt - értsd. akár "csak" ÁFA fizetős csomag esetén is fizetni kell!)"
Köszönöm a válaszokat! :)
Ha feltörök vagy ha börtönbe megyek mindenképp jelzek! :D
#5: Nem kötözködés, de nézd meg, mit írtál. Végig a vállal-
kozás, KATA és társai, utána pedig hogy lehet áfát is és
vámot is kell fizetni.
Az értékhatárokat felejtsétek már el. Vállalkozásnál nincs
ilyen.
Ha magánszemélyként veszi, akkor bevinni a vállal-
kozásba nem tudja, mert magánember kereskedelmi mennyisé-
get vesz, rgo üzletszerű, vállalkozáson kívül végzett
tevékenység. Instant bukta.
Ha vállalkozásként vásárol, akkor pedig teljesen más díj-
tételek vonatkoznak rá, nincs értékhatár, minden összegre
vám + áfa + posta vámközvetítési szolgáltatása (míg magán
embernek cca 1000 ft, vállalkozásnak 10.000! ez a nem
mindegy!)
Csak nagy tételnél éri meg, és akkor is másik szolgáltató-
nál. Én személy szerint a DHL-el vagyok leszerződve, ott
nincs vámügyintézési díj (posta 10 rongy), nincs plusz
árutovábbítási díj?!? (amit ugye a postaköltségként kifi-
zettem már, nem?) hanem intézik a vámot és hozzák a csoma-
got. Teszem ezt az Express és teher üzletáguknál is.
Kár lepontozni, amikor csak a valóságot írja le az ember.
Persze lehet trükközni, ismerem is, csak egyszerűen nem
éri meg. Csúnyán leadózott pénzből rendelni kintről, amit
esetleg megfognak a vámon, vagy cégesen, áfát visszaigé-
nyelve futárszolgálattal. Nálam az utóbbi a nyerő :)
Na akkor konkrét példával szolgálok:
Van egy cég. A cég fejlesztéssel, tervezéssel, tanácsadás-
sal foglalkozik elektronika, számítástechnika vonalon.
A cég egyik megbízása az volt, hogy készítsen egy elektro-
nikai eszközt, magát a hardvert és a szoftvert is neki
kellett megcsinálni.
Ehhez kell pár alkatrész: Honnan kellene beszerezni?
Itthon egy ilyen alkatrész ára hivatalosan bruttó 22.000
ft. Kínában az ára cca 3500 ft. Egyértelműnek tűnik, hogy
kintről kell rendelni. Nade ha a posta szállítja, akkor
egyrészt kifizet az eladónak 6-700 ft-ot, plusz a postának
további 11.100 FT-ot a vámkezelés és továbbítás jogcímen.
Ekkor 22 helyett már csak 15e ft egy alkatrész esetén.
Erre jön még a vám és az áfa, olyan bruttó 17e ft lesz a
vége. Így nyert nettó kb 4e ft-ot, viszont több, mint 1 hónapot kell várni a csomag szállításáig és a posta gyors
vámkezelési eljárása miatt.
Jobb megoldás, ha harmadik fél magánszemélytől veszi meg
a cég ezt az egy alkatrészt. Ott vannak az értékhatárok,
ez még az áfa és vámmentes határértékbe esik, vagyis kb
4200 ft-ért bejön a termék az országba, ezt a cég ugyan-
ennyiért megveszi adásvételi szerződéssel. Ez egy esetben,
egy terméknél még működhet is, hiszen egy db-ra még nem
lehet ráhúzni az üzletszerűséget olyan egyszerűen. Így a
cégnek kb 4e ft-jában van a termék (amire sem áfa, sem
vám nincs fizetve).
Tehát egy esetben, amennyiben a cégnek nem a magánszemély
az egyetlen forrása, még kivitelezhető.
Megtörtént a fejlesztés és a tesztelés, kellett egy "na-
gyobb" tétel az alkatrészből. A cégnek kellett belőle 20
db. Ez itthon bruttó 440e ft lenne. Ekkor jön az egyenlet-
be a futárszolgálat. Ekkora csomagot a DHL 10e ft-ért hoz
el, ha a vámkezelés során a megállapított terheket a
vállalkozás vámletéti számlájáról egyenlítik ki. Ekkor
nincs a 4000 ft-os pluszköltség. Itt jegyezném meg, hogy
a posta az első csomagnál már ennél többet felszámolt
volna. Tehát adott a 20db alkatrész, ami kerül összesen
70e ft-ba, erre jön a 10e ft postaköltség, valamint a
vám (esetünkben 1,2%) és ÁFA (27%). Így a végösszeg brut-
tó 102.500 Ftra jön ki. Ami nem 440e. Mivel futárszolgálat
hozza, így Kínából vámkezeléssel együtt 1 hét, max 2 hét
alatt itt van. Ekkora árkülönbségnél, ha az időtényező
nem kritikus, simán megéri ennyit várni.
Ez esetben a termék akár kereskedelmi forgalomba is hoz-
ható a cég által.
Remélem ennyiből sikerül pár dologra rávilágítanom :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!