Milyen szoftver kell egy masszőr vállalkozáshoz?
én meg pont, hogy felpontoztam. Hány ügyfeled van jelenleg? max. hány ügyfeled lesz valaha is?
Főleg ha kezdő vagy, ne kövesd el a hibát, hogy mindenfélére elkezdesz költeni nagy tervekkel. Eleinte jó lesz az ingyenes is. Majd ha van 500 kliens, akkor elég ezen gondolkozni.
Ha van eleinte néhány, tényleg bármilyen ingyenes megoldás jó, akár Excel. Vagy pl: www.trello.com
Ebben tudod követni az ajánlatkéréseket is. Ingyenes.
Először legyen bevételed, aztán költs extrákra.
Én kajak nem tudom hány ezer ügyfeled van, de szerintem ez egy nagyobb szalonnak is tökéletesen marhára elég egy normálisan felépített Excel munkafüzet, meg ugye jó lenne megtanulni az alap függvényeket.
Mégis mit várnál el egy ilyen szoftvertől? Ügyfelek adatainak tárolása és ennyi? Ez egyetlen egy SQL táblával megoldható, erre felesleges külön szoftvert írni (2 délután alatt). Vagy mit kéne még tudnia ezen kívül?
Ha meg hírlevelet akarsz küldeni az ügyfeleknek, akkor a Mailchimp.com ingyenes 2000 címig.
De nézd meg a trello.com oldalt is, ahhoz van naptár is, amiben tudod kezelni az ügyfelekhez kapcsolódó teendőket, ingyenes!
Ez egy speciális terület és nem is találtam hirtelen rákeresve ilyen szoftvert.
Általános munkalap és ügyfélnyilvántartó létezik de az se kifejezetten ehhez a területhez ezért azok nem lesznek teljesen jók.
Ilyen munkalap és CRM nyilvántartóból van ingyenes is de ez a mézesmadzag effektus ami azt jelenti hogy pár hónap után fizetned kell a további teljes verzió használatért (csak ezt elfelejtik előre közölni - ez egy bevett marketing fogás egyes kevésbé gerinces szoftvercégeknél).
Megbízhatsz egy fejlesztőcéget is egy egyedi nyilvántartó szoftver elkészítésével. De akkor arra számíts hogy egy egyszerűbb szoftver fejlesztéséért el fognak kérni félmilla plusz áfát (ez még baráti ár). Összetettebb szoftver esetén már milliótól indul és a határ az ég. Mert az egyedi szoftverfejlesztés ilyen drága. Sok munkával (és idővel) jár és ugye a programozók nem épp bolti eladó bérért dolgoznak hanem sokkal drágábban. Ezeket az árakat úgy kell érteni hogy a copyright jog marad a fejlesztőnél - te nem értékesítheted tovább az engedélye nélkül. Ha vállalod a fejlesztési költségeket akkor keress meg egy fejlesztőcéget és vágjatok bele.
Akkor úszod meg a legolcsóbban ha Excelezel. De még az is pénzbe kerül csak ugye mivel tömegértékesített szoftver ezért sokkal olcsóbb mint egy kis példányszámú vagy egyedi szoftver. Össze lehet rakni Access-ben is egy home-adatbázis szoftvert ha értesz hozzá. Mert az MS Access direkt azért készült hogy a laikus amatőrök is tudjanak adatbázis kezelő szoftvert készíteni maguknak csak ez is időt és egy minimális tudást igényel. Ha ehhez nem értesz akkor ismét csak marad az Excel. Vagy az egyedi fejlesztés.
Ezek a lehetőségek. A döntés a te kezedben van.
Igen én is javasolni akartam az Access-t, de szerintem ide még az is sok. Illetve ha nem tudja egyszerűen Excelben megvalósítani, akkor Access-ben sem fogja tudni.
De ha a kérdező leírja, hogy pontosan mi kéne neki, akkor akár még akad is valaki itt aki megírja olcsóbban.
Nem akarok a kérdező nevében írni de szerintem úgysem akarná megfizetni az egyedi programot. Most egy tapasztalatlan és csak 1-2 éve programozó szoftverfejlesztő lehet hogy elvállalná olcsón - de akkor utána kérne el nagyobb pénzeket mert az egyedi munkák (legyen az IT vagy építőipar stb) el szoktak húzódni mert hisz a végén még jönnek átalakítási/módosítási kérések és csúszások mindenféle problémák miatt. A végén mindig drágák az egyedi dolgok. Egy profi programozó meg előre megmondja hogy pl fél milla de akkor abban minden benne van (ahogy írtam az olcsó is ennyi lesz a végére) és emiatt elriad az egyedi fejlesztéstől mert az átlag magyar vállalkozónak nincs erre pénze. Mert a magyar vállalkozások nagy része 1-2 fős kis büdzsével.
Eldöntendő az is hogy pénztárgépes vagy számlaadó lenne. A masszőr tevékenység pénztárgépköteles de kiváltható számlázó programmal. Egyszerű számlázó programból van ingyenes is (ami mint írtam a végén szintén nem ingyenes mert be fogják gyalulni az árát - az ingyenesség csak reklámfogás és mézesmadzag). Gondolj bele ingyenes hivatalos szoftverért senki nem vállal semmilyen felelősséget. Ez a hivatalos kiadása már mindenképpen meglesz és ezen felül akar még egy betegnyilvántartást (ami egyedi és a számlázó programok ilyet nem tudnak). Ezért is keresett már kész szoftvert azt gondolnám - mert arról úgy gondolta hogy úgyis kész és ezért olcsóbb. Nekem az a tapasztalatom hogy ha már eleve így kezdődik a dolog akkor abból úgysem lesz semmi. Kap egy árajánlatot ami már eléggé a minimális árat tartalmazza és akkor elretten. Nem tudom mi a baj az Excellel. Olyan szépen fel lehet programozni hogy ihaj. Ráadásul az Excelnek van egy ingyenes alternativája az Openoffice.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!