Hogyan kell céges számlára vásárolni valamit?
Tök hülye kérdés, de nekem nem evidens. Egyéni vállalkozó vagyok januártól és céges számlára szeretnék venni munkaeszközöket. Ezt mondjuk egy mediamarkt-ban a pénztárnál ha jelzem, akkor ott megoldják, vagy ezt külön kell intézni máshol, nem a "normál" kasszánál? Milyen adatokat szoktak ilyenkor kérni? Simán bemondásra is jók az adatok nekik, vagy vigyem a nyilvántartásba vételi lapom, hogy arról lemásolják az adószámom, székhely címét, stb?
Köszi előre is, ha valaki nem csak kinevet, hanem segít is. :)





Ugyan nem vagyok vállalkozó, de többször vásároltam már cés számlára, hol tankoltam, hol vonatjegyet vettem, hol étteremben fizettem - gondolom, ebből a szempontból ugyanaz.
Ugyanannál a kasszánál fizetsz, mint bármikor máskor, de már mikor sorra kerülsz, szólj rögtön, hogy ÁFA-s számlát fogsz kérni. Nem tudom, a Media Marktban hogy működik, ha vmiért mégse ott/akkor állítják ki a számlát, akkor majd úgyis elmagyarázza a pénztáros (Tescoban meg Lidl-ben pl előre kell regisztrálni magad, és a pénztárnál csak bemondod, hogy a 222-es regisztrációra kérsz számlát - legalábbis én így tudom). Nem kell magaddal vinni semmilyen papírokat, csak név és cím kell, meg az adószámod, ha azt is rá akarod íratni. Ha bonyolultabb az írasmód, én mindig felírtam előre egy cetlire, a pénztárosnak is könnyebb lemásolni, mint visszakérdezgetni, hogy -ts vagy -cs, és kisebb a hibalehetőség is. Remélem, segítettem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!