Egy nagyforgalmú vasútállomás vagy repülőtér melletti büfé/szendvicsbár = meggazdagodás?
Végülis, ha rábeszéled az embereket az 1000 forintos
párizsis szendvicsre, hogy inkább azt vegyék, mint
pl elmenjenek a boltba, és emellé az irreális bérle-
ti díjat is kifizeted, akkor egyenes út a Rózsadombra :)
Hiába forgalmas a hely, ha te nem tudsz elég vevőt szerezni. Mert nyilván rajtad kívül van még konkurencia is, és a már említett magas bérleti díj.
Itt is, mint minden más esetben, sokat számít a márka. Ha van egymás mellett két pékség, egyik egy noname, másik bejáratott márka, akkor a bejáratott márkához mennek az emberek, még ha kicsivel drágább is (persze ha nem irreálisan drága).
Pl. megfigyelem a Déli pályaudvarnál, hogy a márka nélküli pékségeknél kevesebben állnak sorba, mint a Lipóti Pékségnél vagy FF Bakerynél. Valószínűleg sokat számít a bejáratott márkanév.
Lehet francishe rendszerben is bejáratott márkát bérelned.
Szóval könnyebb, gyorsabb egy franchise-rendszerben beszállni egy már bejáratott márkába, mint hogy sajátot hozz létre. Persze ha sikerül felfuttatnod a sajátot, akkor azzal többet keresel, mert megspórolod a franchise díjat. De nehezebb dolgod van.
De akkor neked is olyan márkát kell építened, mint pl. mondjuk egy Lipóti Pékség. Ha lát valaki egy Lipóti Pékséget, akkor sokkal jobban bízik benne, mint egy nevenincs sarki pékségben.
Nem feltétlen az (sőt, inkább nem az).
A nagyforgalmú hely az jó, viszont ez azzal is jár, hogy a költségek is magasabbak (magasabb bérleti díj, több ember a kiszolgáláshoz). Mivel verseny van (elméletileg) rajtad kívül más is ki akarja venni a remek helyet, így a magasabbat ajánlóé lehet általában (ha nincs mutyi).
Magas áron meg már csak a profi üzemeltető (aki tudja, hogy mit és hogyan) fogja tudni rentábilisen tartani az üzletet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!