Aki igénybe veszi a szolgáltatásomat, az egy cégnek fizet. A cég pedig ebből valamennyit utal nekem. A vevőnek én a teljes árról adok blokkot és ez a teljes ár kerül bele a KATA-s füzetembe? Vagy a cég által átutalt összeg kerül a füzetembe?
Ezt a leszámlázást nem értem (tudom, menjek könyvelőhöz, de éppen most zavart el az egyik, hogy ő nem ért a kuponos dolgokhoz és ezért kérem a segítségeteket, mert bármelyik pillanatban elindulhat ez a rendszer). Kérlek szépen részletezd nekem, ha kérhetlek erre. (Van blokkom, áfás-s számlám, igaz nem vagyok áfás.) Köszi előre is.
Felhívtam a NAV kp-i számát. Ott kapcsoltak egy hölgyhöz, aki azt mondta, 3000Ft-ról kell blokkot adnom. Viszont érződött rajta, nem igazán tudja, inkább csak tippel. Azt is mondta, írjam meg e-mailban és majd válaszolnak rá. A válasz vagy egy hónap, amire megérkezik...nekem meg most fontos ezt megtudnom.
De az itteni válaszok alapján kiderült, hogy sem 3000Ft-ról nem adok papírt a vevőnek, sem blokkot nem adok.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A vevő megadja az adatait a kuponos cégnek, az leszámláz a vevőnek 5 ezer ft-ot a kuponért, majd átutal Neked belőle 3 ezret, Te pedig a 3 ezerről számlát adsz a CÉGnek.
A vevő, ha nem elégedett a szolgáltatással, akkor reklamál a kuponos cégnél vagy Nálad.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#23
A vevő a kupont adja át a szolgáltatónak - ezért/erre kapja a szolgáltatást.
Mondjuk az más kérdés, hogy a vevő mennyire fogja "preferálni" ezt a formát... hallottam jó pár embert panaszkodni, hogy nem elérhető a szolgáltatás, nem kap időpontot, nem megfelelő volt a szolgáltatás, stb.
Na az lesz még egy érdekes kérdés, ha a vevő kéri vissza a pénzét, mert nem elégedett a szolgáltatással, mert nem tudja valamiért igénybe venni, stb.
Kérdező, erre is felkészültél már?
Hálásan köszönöm. Értem :)
Akkor így stimmelni fog a számlámra utalt 3000Ft is és a füzetembe a bevételhez írt 3000Ft is.
De a cég felé leszámlázott 2000Ft az kerül valamilyen adminisztrációs kategóriába vagy sehová nem kell írni, mert úgysem vagyok áfás?
Amúgy biztosan valamit kitalálok a szolgáltatás igazolásáról, hogy a vevő azt megkapta. Csak még gondolkozom ezen.
Teljesen jogos felvetés, hogy mi történik reklamációkor.
Ezt átbeszéltem a céggel és a vevőnek kedvez az esetleges reklamáció. Ezt én elfogadtam, mert a feltételek megfeleltek a számomra is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Amúgy biztosan valamit kitalálok a szolgáltatás igazolásáról, hogy a vevő azt megkapta. Csak még gondolkozom ezen."
Mit kell ezen gondolkozni? A vevő kapott a kuponos cégtől egy kupont (vagy egy kódot, de ezt nem találom annyira jónak), annak a kuponnak a felhasználásával (Nálad létével) bizonyítod, hogy felhasználta a szolgáltatást.
Azért gondolkodom ezen, mert a vevő a kinyomtatott kupont elhozza ugyan, átadja nekem, de egy órán belül, X időn belül ugyanazt a kupont kinyomtatja és azt mondja, nem kapta meg a szolgáltatást és most kéri.
Esetleg hiába regisztrálom a neten a kódot, ő azt mondja, most írtam be, de szolgáltatást még nem kapta meg.
De valaki más is kinyomtathatja (mert a számítógépet nem zárta le az illető), igénybe veszi a szolgáltatást, majd eljön az eredeti befizető és velem perpatvarozik.
Az a helyzet, nem jól kombináltunk.
A kliens fizet a cég felé, amely összeg befizetéséről lesz igazolása.
Nálam igénybe veszi a szolgáltatást és nekem adnom kell blokkot/számlát a teljes árról.
A cég meg majd valamikor átutalja nekem az összeg egy részét, mert a többi a jutalékuk.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!