Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Saját vállalkozás » Számlákkal és székhellyel...

Számlákkal és székhellyel kapcsolatos kérdés?

Figyelt kérdés

Elvileg van olyan lehetőség, hogy a számlák nem a székhelyen vannak. Tehát külön van a székhely és külön a számlaellenőrzési hely, ahol a NAV egy ellenőrzés során megnézheti a számlákat, céges papírokat.

Ez mennyire gyakori megoldás illetve ennek a helynek milyen követelményeknek kellene megfelelni?

Gondolok itt arra, hogy ha nem saját tulajdonban van akkor kérhetnek-e bérléssel kapcsolatosan számlát? Foglalkoznak ott ilyennel vagy csak akkor ha székhelyről van szó?

Fontos lenne!


2015. jún. 9. 16:25
 1/4 anonim ***** válasza:

Egy kft ügyvezetője lehet hogy a mindennapi munkáját egy irodában végzi, vagy telephelyen, amit bérel.


Nyilván akkor nem viii haza aszámláti, attól függetlenül, hogy a saját lakásába van bejegyzeve a cég székhelye, mivel előbb volt az alapítás, mint a telephely bérlése.


Emellett ha nincs saját könyvelő a vállalkozásnak, akkor megbíz egyet, aki eljár a NAV előtt is.


A számlák meg oda kerülnek bejövő és kimenők is egy példányban.


Az, hogy ettől jobban szétdarabolják és még a számlákat, iratokat is külön helyen kezeljék, nem túl gyakori mikro-és kisvállalkozóknál.

2015. jún. 9. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:

KATA-s egyéni vállalkozás lenne. Éppen ezért nem kellene külön könyvelő. A gond itt a székhellyel lenne, ahol egyébként munka nem folyik. Telephely sem lenne.

A székhely esetleg állandó lakcím lehetne, de nem ott lakik az illető. Albérletben lakik, ahol nem kap számlát, viszont az lenne ésszerű ha ott lennének a vállalkozása számlái. Ha a NAV odamegy, akkor foglalkoznak az albérlet dolgaival is vagy csak a vállalkozás papírjait nézik meg?

A székhelyen azért nem lehetnek a papírok, mert van ott olyan személy akinek nagyon nincs köze azokhoz és ne legyen elérhető számára.

2015. jún. 9. 17:33
 3/4 anonim ***** válasza:

A legtisztább, lenne ha ideiglenesre bejelentkezne az albérlaetbe, ehhez az okmányirodában kell tulajdonosi hozzájárulás is.


Nem köteles a bérbeadó számlát adni, adószámot sem köteles kiváltani,így a NAV sem köthetene ezekbe bele, de az más kérdés, hogy ő fizet-e ez után SZJA-t, vagy mondjuk miért nincs mondjuk bérleti szerződés, akár szivességi lakóként is, ahol nem köteles a bérlő bérleti díjat fizetni.


Ha ez nyűg neki, akkor a számlázást megoldhatod elektronikusan is. Annak a helye meg nem függ semmilyen ingatlantól.

2015. jún. 10. 06:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
Még egy észrevétel, amíg nincs felvéve tartózkodási helynek az albérlet, addig a NAV a céges leveleket is az állandóra fogja küldeni nagy valószínűséggel.
2015. jún. 10. 06:36
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!