Mi kell ahhoz, hogy egyéni vállalkozásba kezdhessek?
Mi kell? Egy olyan ország ahol az adó szabályok és a hozzájuk tartozó végrehajtások nem ölnek meg. Ahol figyelembe veszik,. hogy termelsz. azaz nem fojtanak meg.
Egy olyan ország, ahol megtermelt javakat utakra, hidakra, kórházakra azaz fejlődésre költik nem emlékművekre, nem a sáska hadra integráció néven és ahol nem kell hollo kárpótlást fizetni a végtelenségig az egyre több és sokasodó, növekvő túlélőknek.
#3 Van egy olyan sejtésem, hogy nem te leszel a leghasznosabb válasz, pfff... =_=
Kedves kérdező, keress fel egy könyvelőt!
Ugyanis ahhoz, hogy tudd mire lesz szükséged, tudnod kell pl. hogy hogyan kell adóznod, illetve engedélyköteles-e, amivel szeretnél foglalkozni, céget érdemes-e alapítanod vagy egyéni vállalkozóként dolgoznod, stb..
Ügyfélkaput érdemes csináltatni. Nekem nagyban megkönnyítette a papírügyek intézését.
Kedves kérdező! Az első lépésed legyen hogy ügyfélkaput csináltatsz. Én is végig jártam mindent úgy hogy tapasztalatból beszélek. Könyvelő minden féle képen kell! A további lépések:
Ha megvan az ügyfélkapu hozzáférés, akkor a következő: „KÉRELEM EGYÉNI VÁLLALKOZÓK RÉSZÉRE” nevű elektronikus űrlapot kell kitölteni és elektronikus úton eljutatni az Okmányiroda részére az ügyfélkapun keresztül. A megfelelően kitöltött és elküldött űrlapot feldolgozása után, a nyilvántartást végző szerv (Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala, továbbiakban: KEK KH) a nyilvántartásba vételről igazolást (az igazolásban szerepelnek a vállalkozó adatai, pl. adószám, nyilvántartási szám) ad ki, melyet az Okmányiroda az ügyfél ügyfélkapu tárhelyére továbbít, a nyilvántartásba vétellel alakul meg az egyéni vállalkozás.
Tehát a vállalkozás elektronikusan jön létre és nem kell, hogy igazolással rendelkezünk. A visszaküldött adatokon szerepelnek a vállalkozás adatai, ami kinyomtathatunk és például számlatömb vásárlás esetén használhatjuk a vállalkozói igazolvány helyett.
Az ügyfélkapu első ránézésre elég bonyolultnak tűnik, de rövid idő alatt ki lehet ismerni. Az elektronikus űrlapok kitöltését pedig az úgynevezett ÁNYK elektronikus nyomtatványkitöltő program segítségével írhatjuk, amihez nem árt egy kis technikai ismeret, habár a program előnye, hogy nem engedi a nyomtatványokat rosszul kitölteni.
Ha valakinek túl bonyolultnak tűnik vagy csak egyszerűen nincs kedve bíbelődni az elektronikus ügyintézéssel, akkor érdemes lehet fizetni pár ezer forintot egy könyvelőnek, aki valószínűleg gyorsan el tudja intézni az EV kiváltását.
Az igényléshez szükséges nyomtaványokat és kitöltésükhöz szükséges programot az alábbi oldalon [link] lehet megtalálni, ahol további hasznos leírások is vannak.
Hagyd a francba a könyvelőt, az még ráér. Fél pec alatt le tudsz akasztani egyet a szögről, amikor már odáig jutottál, hogy szükséged lesz rá.
Első,- tizedik helyen a sorrendben neked egy olyan értéket kell találnod, amire tudod, hogy van valós, fizetőképes kereslet a piacon. Az egyéni vállalkozás már csak a jogi kereteket adja ahhoz, amit te üzletszerűen "szállítani" akarsz más idegen embereknek, amiért cserébe ők hajlandóak lesznek kompenzálni téged a szakismereteidért, idődért fáradságodért pénz átadásával.
Amíg nem találod ki, nem dolgoztad ki aprólékosan, hogy mi az hasznosság, aminek létrehozására fel vagy készülve üzletszerűen, addig még ne is foglalkozz azzal, hogy milyen bürokratikus herce-hurcával jár egy egyéni vállalkozás.
Inkább írd le itt, hogy mi az ötleted, amire a vállakozás tartalmát építed. Úgy már értelmes válaszokra is számíthatsz.
Véleményem szerint aki itt kérdezi az első lépéseket, az ne nagyon vállalkozzon.
Miért?
Mert 0 önállósággal vajon mennyit jósol a t. olvasóközönség ennek a vállalkozásnak?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!