Kell-e engedély, hogy egyéni vállalkozóként hazai és nemzetközi forgalomban 3,5 tonnás gépkocsival fuvarozzak?
Miért hát feketén szeretnél talán fuvarozni?:O
Ha ezt nem tudod már, akkor bele se kezdj, mert még mennyi minden kell engedély, meg zseton!
van pénzem, ez a része nem gond
Azt tudom, hogy ennél nagyobb járműre kell egy külön hatósági engedély és igen szigorú szabályozása van, hogy valakinek végezni tudja, de ugyan ilyen közlekedési hatósági engedély kellett-e kisteherautókra?
Vállalkozási engedélyt kell kivenned fuvarozásra 3,5 t-ig.
Aztán árubiztosítást kell kötnöd egy biztosítóval, mert ez nélkül egy cég sem áll veled szóba, ha nincs kötve biztosításod az árura.
Ezen kívül CMR papirok kitöltése, lázlap vezetése Németországban és stb.
Az hogy munka lesz az autódra, az egy másik dolog.
Jah meg az is egy xar dolog, ha egy cégnek csinálsz fuvart az csak 2-3 hónap múlva fizet és többi fuvarokat is mind hitelben kell elvégezned, tehát addig saját költségeidet neked kell állnod, ha van miből.
Egy jó rendes fuvar általában 1000 eur költséggel jár, hogy az árut elvidd A pontból a B pontba.
Sok sikert!
én is így sejtettem, ahogy leírtad, kapsz egy zöldet
arra gondoltam, hogyha valakiknek megéri alkalmazottal (aki nem spórol, nem vigyáz és kopja az üzemanyagot) és hitelbe vásárolt kocsikkal dolgozni, akkor nekem is megérné, főleg, hogy én magam vezetném és kp. venném a kocsit.
van egy fuvarszerző oldal, ahol könnyű fuvart találni és ott nyomulnak ezek is, a flottások. le is lehet szerződni a DHL-hez és a postához
mindenesetre abban igazad van, hogyha fél évig próbálkoznék és feladnám, biztosan kerülne 5 millába ami elúszna.
az nem is aggaszt, hogy később fizetnek, csak az hogy nem fizetnek és akkor még nekem kell befizetnek a fuvardíj adóját - úgy tudom. amúgy is kicsi kamatok vannak, nem nagyon számít, hogy a pénzem a fuvaroztatótónál lesz, csak fizesse ki.
És az hogy megy, ha külföldi cégnek fuvarozok és neki számlázok. Akkor kell EU-s adószám igaz? Ezeket tudja egy könyvelő?
Kösz a zöldet!
Azt nem tudom pontosan amit kérdezel, mert én hazai cégnek dolgoztam, pontosabban fuvarszervezőnek /speditőrnek/, mert munkát saját magad keresni az 0 esély.
Az hogy elmész egy céghez és bekopogsz és elmeséled, hogy nekik szeretnél fuvarozni, meg sem hallgatnak és kidobnak az ajtón. Nekik meg van a szerződés nagyob cégekkel, speditőrrel, DHL és lexarják az egyéni vállalkozót.
Jaj ami a neten vannak a különböző weboldalok az mind xar és kamu és az csak alamizsna, mert amikor felteszik a weboldalra egy árut az már harmadiik személy kereskedik rajta, így neked jut a piszkos munka hogy vidd el A -ból a B pontba csekély összegért, meg más is figyeli azt a weboldalt és ha nem vagy ügyes, akkor lecsap rá más, de ez úgy működiki mint egy "melléktermék".
Meg van neked egy rendszeres fuvar mindig és még erről a weboldalról néha néha bedobnak a raktérbe kisebb árut, csomagot csekély összegért.
Elvégre ki fog neked fizetni egy 150 kg-ós áruért hogy vidd el Belgiumba 500 euroért?? Senki.
Állandó fuvarhoz jó bedobni ilyen árut mert legalább fedez valamit az üzemanyag költségnél.
Lényeg az mindig, hogy fuvarod legyen és az autó állandó mozgásban legyen. Ezért kellene kerítened 3-4 speditőrt, akiknek vannak kapcsolatai külföldön is, csak sok a konkurens és utálják a kezdőket!
Én a TimoCom-ra gondoltam, de nyilván speditőr céghez, magyar irányítással jobb lenne.
Azt nem értem, hogy a speditőr cégnél az alvállalkozók akik utálják az ujjloncot, maga a cég nem utálja. Legfeljebb az elején nekem adja a rosszabb melót, de érdeke,hogy szerződjön az ujjoncal.
Te miért hagytad abba? Ilyen speditőr cégekkel kéne akkor felvenni a kapcsolatot és őhozzájuk kéne bekerülni? Ezt javaslod, ha jól értem.
Nincs véletlen egy ilyen listád, akikhez be lehetne farolni egy furgonnal alvállalkozóként?
Azért hagytam abba, mert nem volt egyáltalán fuvarom.:D Volt hogy 2-3 hónapig be sem indítottam a furgont, illetve elmentem vele egy körre a városba és bevásárolni.:D
A költségek meg nőttek és nőttek. Itt az árubiztosításra gondoltam aztán és autóbiztosításra.
Volt hogy csak magánszemélyeknek csináltam fuvarozást, mint költöztetést, vagy lengyelből hoztam zöldséget vagy bútorokat, de ez csak kenyérre volt jó.
Hát hallod, ha tudnék vagy tudtam volna listát akihez be lehetne farolni mint alvállalkozó, akkor eszemben sem lett volna abbahagyni.:P
Mindenféleképpen furakodj be speditőrökhöz meg céghez alvállalkozóként, mert ha csak weboldalra fogsz hagyatkozni, akkor elvagy ásva élve. Ismerem azt a Timo xar oldalt meg volt még pár de már nemjut eszembe.
Én be akartam vágódni a Budapesten a Sprinter futárszolgálathoz a furgonnal és voltam megbeszélésre 2x is és jól megbiztattak, hogy semmi gond így meg úgy, aztán meg minden hónapban feltelefonáltam párszor a végén meg fel sem vették a telefont. Valamilyen Zsuzsa volt ottan az ügyintéző a fuvarszervezésben.
Aztán voltam pár speditőrhöz meg Szlovákiába is meg Csehbe is Brnoba, mind lexart, de előtte jól megbiztattak és ez nagy divat náluk.:P
1,5 évig húztam, aztán elátkoztam őket meg az egész vállalkozást és abbahagytam. Most meg csicskás vagyok 9 személyes mikrobusszal vagy néha furgonnal, mikor hogy.
Így utólag gondolkozom 9 személyes mikrobuszon, de emberekkel dolgozni rohadt nehéz.
Lehet az egészhez nem volt szerencsém, de ennyi emberrel lebeszélni a munkát a végén meg semmi?? Ilyen xar világot élünk...
Az én sztorim se semmi de nekem legalább a pénzem nem sérült:
Nekem is volt egy 9 személyes Peugeot Boxer minibuszom egy vállalati árverésen vettem, nagy szerencsével, olcsón, 100 ezer volt csak benne. Vittem embereket a kocsival ilyen bécsi munkákra, de ilyen droidokat. Ment is 5 évig a buli, semmi papír, semmi adó 250es üzemanyag. Aztán egyszer csak elém álltak az úton a vámosok és elkobozták a kocsit. Pont előtte, akkor akartam venni egy zsír újat, de szerencsém volt, hogy ezt vették el. Volt benne 700 ezer már, teljesen tropa kaszni motor. Mást nem tudtak elvenni.
Most unatkozok mint állat, van "C" jogsim is, de megszoktam már, hogy nincs főnököm.
Két lehetőség lenne, hogy kimegyek Németországba LKW-ra melózni, 1800 euróért, amiből megmaradna 1000 vagy hogy veszek egy új dobozos Sprintert és vállalkozok vele.
Tényleg, - milyen felépítménnyel jobb indítani? A dobozos, vagy a ponyvás tetszik-e jobban ezeknek?
Szóval azt mondod, hogy egy ilyen furgonos egyszemélyes vállalkozásnál az a kulcs, hogy be tudok-e kerülni egy vagy több, nagy speditőr céghez és hogy adnak-e nekem folyamatos munkát? És erre alapból kicsi az esélye a pógárnak. Ami alap, hogy normális autó és tőke a finanszírozáshoz, míg a számlák körbeérnek a fizetéssel.
Egyszerűen nem megy a fejembe, hogy éri meg másoknak alkalmazottal üzemeltetni a lízinges furgont, és miért hogy nem jut munkához, aki megveszi a kocsit a megtakarításából és ő maga vezeti azt. A kettő közt legalább 20 forint van kilométerenkénti költségkülönbség. A saját egyautós, fuvarozó sokkal megbízhatóbb is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!