A szerződéskötést követően hanyadik naptól tekinthető nem teljesítettnek egy szóbeli szerződés, ha a szerződésben erre nem történt konkrét utalás?
Az eladó mikor mondhatja, hogy visszaadom az előleget, mert a szerződés meghiúsult?
(Gyakorlatiasan gondolkodva a termék "romlandó", nem áll el pl. hónapokig.)
Mi a teendő, ha a vevő nem érhető el?
Mi ilyenkor jogilag a helyes magatartás?
(Értsd, várok x ideig (pl. egy hét) és ezután eladom a terméket másnak, az előleget pedig, ahogy az eredeti vevő jelentkezik visszaadom neki.)
Az a gyanú merült fel ugyanis, hogy a vevő előleget adott, majd maga is további vevőket keres a termékre, miközben az az eladó telephelyén áll. Ha nem talál vevőket magának, visszajön pár hét múlva és visszakéri az előleget. Ezzel kárt okoz, hiszen a termék "öregszik", tárolni kell, különösen vigyázni kell az állapotára, hiszen elvileg "elkelt", a hirdetéseket meg kellett szüntetni, amelyeket újra fel kell majd adni, az előleg összege nem felhasználható, ill. a várt bevétel sem tervezhető! Arról nem is beszélve, hogy az eladó terméke ideiglenesen ki van vonva a piacról!
Te lehetsz az első, aki segít a kérdezőnek!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!