Tul olcso a szolgaltatas, ez lehet az oka?
Van egy kozmetikai vallalkozasom Daniaban, egyelore nem tul sikeres. A napokban ratalaltam nehany mas szalonra, hasonlo szolgaltatassal, viszont majdnem mindenhol haromszoros aron.
Lehet az tenyleg, hogy tul olcson adom a szolgaltatast, es ettol elgondolkozik a vevo?
Igen, lehet!
Viszont normál esetben főleg az ilyen jellegű szolgáltatásoknál a meglévő ügyfélkör építi fel a leendő ügyfélköröd. A legtöbb olyan esetben, amikor az emberek a személyes zónájukba, sőt ennél közelebb engednek másokat, ráadásul viszonylag hosszabb időt töltenek el, beszélgetnek és az eredmény a testükön látszik, ott nem nagyon szeretnek váltani.
Az ilyen helyzetekben elsősorban nem az ár dönt, hanem inkább a bizalom a fontos. Picit ijesztő ez az 1/3 ár, főleg mondjuk annak aki egy háromszor drágább szolgáltatásról azért váltana mert elégedetlen a minőséggel.
Ez az ár több szempontból sem szerencsés, ebbe most nem mennék bele, csak egy számodra most nagyon aktuális dolgot emelnék ki. Egy kicsit csapdába zárt ez az ár. Ugyan is, aki az ár miatt választott téged, nem biztos, hogy nálad marad ha hirtelen árat emelsz, és akkor nem lesz aki ajánljon.
Az is lehet, hogy az elején vagy és ez egy teljesen normális folyamat, ajánlásokból épülne fel az üzleted.
Persze egy vállalkozást nem csak az elégedett ügyfél épít fel.
Hogyan talál rá a ügyfél a vállalkozásodra, hogyan értesül róla ? Mit tud meg arról, hogy számára milyen előnnyel jár a szolgáltatásod ?
Bár ez még az elégedett ügyfélhez tartozik, de mi az a pozitívum amit mindenképpen elmesélnének az ismerőseiknek. Mi az amiről nem szeretnéd ha mesélnének ? Azaz ha valaki éppen kozmetikust keres, akkor ő miért ajánlana téged ?
Aztán valóban elégedettek az ügyfeleid ?
-Ezekre a kérdésekre a válasz nem nekem, hanem neked fontos.
Ilyen helyzetekben azt kell elérni, hogy a meglévő ügyfeleidből egyre több ember ajánljon, illetve marketinggel azt, hogy egyre többen jöjjenek, akik majd úgy szintén ajánlanak. Egyébként lehet, hogy még egyszerűen nem épült ki az ügyfélköröd. Viszont ne ezen az árszínvonalon építsd fel. Mert ahogy az első válaszoló is írta fontos a jó pozicionálás,de az ügyfélköröd is pozicionáltan fog ajánlani.
Ahogy szoktam mondani egy vevő soha nem egyetlen vevő, csak arra kell törekedni, hogy kihozd belőle a legtöbbet.
Viszont azt kevesen tudják, hogy az elején sajnos ez egy folyamat, amíg egy ügyfélkör, vevőkör kiépül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!