Saját, normális MLM üzlet. Aki utálja az MLM-et, légyszíves ne olvassa! Tehát, egy olyan üzlet, ahol normális termékek vannak (Mondjuk ismert, magyar árukról legyen szó! De márkás, csakis ismert termékek! ). Lehet ilyet?
Lehet ilyet csinálni.. csak nem működik.. Az MLM-ben lévő árukat pont azért ilyen rendszerben árulják (csak nem valják be, de aki kicsit is mögé tud nézni a kereskedelmi folyamatoknak, az egyből észreveszi), mert normális kereskedelmi keretek között a termék értékesíthetetlen, életképtelen. Az aloa vera termékeket kutya nem venné le egy hipermarket polcán pl.. az Amway takarítószerek pedig mennyiségi verseny során imageromboló módon maradna alul a Henkel termékei mögött pl...
Madách is megmondta, sok az eszkimó, kevés a fóka. Tehát nem lehet túl nagy az értékesítő kör ha a vásárló kör kicsi. MLM pedig arra törekszik, hogy nem csak a vásárló kört bővíti hanem az eladói kört ami csak arra jó, hogy mindig csak azok járnak jól akik az értékesítési piramis csúcsán vannak (max az alatta levő 1. szint)
Igen, ezt értem. Viszont ha már Henkel és társai.. Henkel terméket nem lehetne ugyanazon az áron értékesíteni mlm-ben, mint boltban? Elvileg a bolt rátesz elég nagy árrést... Aminek egy részét a tagok közt lehetne szétosztani.
PL mondok egy rossz példát, de durva példa.
Tescos 1L-es energiaital.
Tescoban: 295Ft
Egy éjjel nappaliban, tescotol 300m-re: 125Ft.
Ugyan arról a termékről van szó. És nem akciósan 125Ft, mindig, hónapok óta ennyi. Ha jön új rendelés, akkor is. Nyilván a tesconak is valaki gyártja a termékeit, beszállítja és a kisbolt megveszi tőle nagyker áron...
Nem lejárt, semmi különbség, ugyan olyan, mint a Tesco-ban 295-ért...
És itt jön a kérdés. Ha az éjjel nappali 125-ért adja ugyanazt, amit a tesco 295-ért, vajon mi a beszerzési ár?
De sok helyről hallottam én már ennél jóval kacifántosabb dolgokat is, viszont ezt én tapasztaltam személyesen!
Pl olyan is hallani, egy 10Ft-os termékből ( a termelő. üzem, gyár ad el a tesconak 10Ft-ért), hogy lesz 90-100Ft-os termék a polcokon...
Hogy is van ez?
Ez egy kicsit bonyolultabb, mert az összes marketing kts, logisztikai kts is bele ban építva az árba amit a boltban kapsz.
Minél nagyobb a bolt minél több féle cikket árul, minél nagyobb mennyiségben, annál lejebb tudja szorítani az árakat. Ezért olcsóbb pl a Tescoban a nagybevásárlást intézni mint a sarki kisboltban.
Mivel te csak néhány terméket forgalmaznál, kis árkülönbözet kontra két helyen kell intézni a bevásárlást (franc megy két helyre amikor egy áruházban mindent megkapok..., nem biztos hogy beválik.
Henkelnek nem érné meg MLM rendszerben árusítani a termékeit. Mivel nagy gyártó kapacitási vannak, és a jelenlegi rendszerben sok-sok ezerszer nagyobb mennyiséget értékesítenek Henkel pl mosóporból mint Amwayből. Nekik biztosítaniuk kell a gyártály folyamatos nagy mennyiségét.
"Ugyanis az egy nagyon jól hangzó duma, hogy hűűűűűű de az mlm, mert mennyi marketingköltséget spórol vele a cég. Csak ez simán nem igaz. "
Nnna, te aztán tudod. Egy a lényeg, a vevő jó áron jó minőséget kapjon. Ahol ez teljesül, az sikeres. Úgy is mondhatjuk, hogy amelyik termék/gyártó hosszú távon sikeres, az jó terméket ad jó áron. Ahol nem teljesül, és a vevők átverésén alapul, az meg hosszú távon nem lehet sikeres. (Ezért sem értem, miért előny egy MLM-nél, hogy "most indul"..:)
Fentiekből kiindulva gyakorolhatna némi önkritikát az, aki magát okosabbnak gondolja adott esetben sok évtizedes tapasztalattal rendelkező sokmillió vásárlónál..
Tehát akkor az Amway sikeres, a Henkel meg döglődik :D
Csak a helyzet az, hogy egy óra alatt több mint 1000x annyi Henkel mosószert adnak el mint Amwayt. A többi termékről nem is beszélve.
"Tehát akkor az Amway sikeres, a Henkel meg döglődik :D"
Ez egyrészt nem vicces, másrészt nem tudom, miből következtetted ki.
"Csak a helyzet az, hogy egy óra alatt több mint 1000x annyi Henkel mosószert adnak el mint Amwayt."
Felesleges odaírni, hogy egy óra alatt, mert valószínűleg ez igaz egy nap alattal és egy hét alattal is.
Ez ráadásul az égvilágon semmit nem árul el az említett két cég jövedelmezőségéről, valamint arról sem, hogy melyik termékének vásárlói járnak jobban. Pedig ezek számítanak, úgyhogy nem is értem, miért hoztad fel ezt a példát és ezt a két céget. Vagy amiből több fogy, az jobb? A volkswagen polo jobb, mert több fogy, mint a 7es bmwből? Vagy az android jobb mint az iphone? Vagy fordítva? Vagy hogy gondolod?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!