Mit kezdtek a folyton elkéső, találkozót későn lemondó vagy egyszerűen meg nem érkező ügyfelekkel?
Te szolgáltató vagy. Te tudodmilyen a vevőköröd, megengedheted-e maganak, hogy ne csak mosolygj mindehhez.
Ha igen, akkor mondd meg a későknek, hogy már nem tudod fogadni, az egyszer nemjövőktől kérj előleget a legközelebbi időpont megbeszélésekor.
Ha ezt nem engedheted meg magadnak, akkor marad a mosolygás
esetleg köthetsz velük szerződést, azaz ne csak bejelentkezés legyen, hanem történjen elő megállapodás, ha személyesen jelentkeznek be előre.
bele kell venni, hogy mondjuk x nap a max amikor még lemondhatja, ha lemondja később, akkor fizetnie kell x %-ot.
Esetleg hirdessed úgy magad, hogy aki előre fizet, vagy előre kifizeti az ár x részét, az kap valami kis pluszt.
hány ügyfeled van havonta és ebből mennyi aki ilyen késő vagy nem megjelenő?
Egyeztess egy időpontra 2 ügyfelet negyed óra különbséggel.
16:00 1.
16:15 2.
Felhívod 1-t, hogy 5 perc késéssel tud csak jönni, és ha telefonban visszamondja, máris ott van a 16:15-s ügyfél.
Ha pedig 1-s jön, akkor felhívod a 16:15-t, hogy ma nem tudtok találkozni. Következőre mikor egyeztetsz vele időpontot, akkor ő lesz az első, akit már nem mondhatsz le és így tovább.
Az itt tanácsot adók nagyrésze is szemmel láthatólag sose dolgozott szolgáltatóként...
Ha te visszamondasz ügyfelet, vagy az óra felénél elküldöd akkor azt sem látod többet, gondolom van konkurencia bőven.
Én a megbízhatatlan ügyfelektől el szoktam kérni pl. egy hónapra előre a pénzt. - persze ezt csak azzal lehet megcsinálni aki rendszeresen jár hozzád.
Tégy ki a falra egy "árjegyzéket", rajta:
- Egészségügyi szolgáltatás pl. 3000.- Ft/szolgáltatás
- Tanácsadás minden megkezdett fél óra pl. 500.- Ft
Az elkésővel közlöd, hogy sajnos mivél késett, a megbeszélt szolgáltatáshoz már nem érdemes hozzákezdeni, mert a következő érkezéséig úgysem tudjátok befejezni, de amennyiben vannak kérdései, azt szívesen megbeszéled most vele. (Tanácsadás).
És ne feledd el vele egyeztetni, hogy a most kimaradt szolgáltatást mikor fogja tudni igénybevenni. Érezni fogja a saját késésének hátrányait a kimarad szolgáltatás miatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!