10-15 millió forinttal mit kezdenétek? Mibe vágnátok bele?
Ez semmi pénz ahhoz, hogy oylanba vágjak, amihez nem értek. Így mindenképpen olyan tevékenység kell, amiben a tudást, szakértelmet én adom.
Szóval lefordítva a te esetedre.
Mihez értesz, milyen szinten és hány nyelvet bezsélsz, mennyire vagy mobilis, milyen jellegű dolgot keresel, telephely, jármű milyen, mekkora és hol áll rendelkezésre, ha áll stb stb.
(Gondolom a másik kérdésednél nem tetszett, hogy a többség nem vállalkozna ennyiből)
Egyébként az építkezés az én esetemben elég jövedelmező lenne, mert ennyivel valószínűleg már meg tudnám oldani az építkezést úgy, hogy a lakásomat ne adjam el. Azt pedig jelen helyzetben 150k+ havi bérleti díjjal tudnám kiadni, ergo éves 15% profitot tudnék realizálni rajta minimális kockázattal (természetesen nagyon leegyszerűsítve), ami meg középtávon jobb, mint bármilyen befektetés, vagy vállalkozás
#1
Miért ismeretlen emberektől várod az ötleteket?
Felütsz itt 100 ugyanilyen "mihez kezdjek X millió forinttal" kérdést és elolvasod alatta a válaszokat, ugyanazokat írják mindig.
Bármiről is van szó, az első és legjobb tanács mindig az, amit a legtöbben itt imádnak lepontozni: Képezd magad!
Teljesen mindegy, hogy mennyire zseniális egy mondatos tippet ad neked itt bárki, ha nincs meg a mögöttes tudásod, hogy azt a tippet értelmezni tudd, a helyén kezeld, fel tudd mérni a benne rejlő lehetőségeket, kockázatokat, buktatókat, hátulütőket, enélkül semmit nem érsz a tippel.
Vannak olyan oldalak, mint pl. a Minner, ahol százával ontják a vállalkozási ötleteket magukból. De ha nem ismered az adott területet, nem ásod bele magad a részletek feltérképezésébe, hogy felmérd, mennyi annak az ötletnek a tényleges megvalósíthatósága és milyen módon lehetséges belőle jövedelmező vállalkozást csinálni, anélkül csak egy ötlet.
Nagyon sokan vannak, akik kitalálnak egy egy mondatos tuti ötletet. Aztán évekig, évtizedekig ülnek rajta anélkül, hogy egyetlen lépést is tennének érte, hogy valóra váljon Majd nekiállnak óbégatni, hogy ezt ők találták ki, amikor valaki más csinál belőle egy ténylegesen működő, jövedelmező üzletet. Az ötlet önmagában semmit nem ér, a részletek kidolgozásán múlik minden.
Nem véletlenül mondják, hogy "Az ördög mindig a részletekben lakozik". Mindig a részleteken múlik, hogy valami mennyire és hogyan képes sikeres, eredményes, jövedelmező lenni. A mit csak egy kiinduló kérdés, a hogyan és annak részletei sokkal fontosabbak, mint az alapötlet.
Ha értesz az üzlethez, gazdaság működéséhez, ismered a piaci folyamatokat, tudod, hogyan működnek a különféle marketing megoldások, mit hogyan érdemes csinálni, akkor szinte mindegy, hogy milyen vállalkozást indítasz, bármilyen téren sikeres lehetsz, csak egy az adott terület szakmai oldalát jól űző üzlettárs/beosztott kell hozzá.
Ha nem értesz az üzlethez, nem ismered a piac működését, nem tudod, hogy kell egy vállalkozást működtetni, mitől jönnek be a vevők a terméked/szolgáltatásodért fizetni, fogalmad sincs, hogyan árazd be, amit kínálsz, hogy azt meg is vegyék és meg is érje foglalkoznod vele, akkor fújhatod, mert nem fog jól menni az üzlet.
Lehetsz te a világ legjobb szakembere egy szakmai területen, ha fogalmad sincs, hogyan tudsz ügyfeleket találni, akik fizetni akarnak neked a szaktudásodért és hajlandók is annyit fizetni érte, mint amennyiért neked érdemes azt a munkát elvégezned.
A legtöbb vállalkozás pontosan azért csődöl be 5 éven belül, mert az hogy van egy szerszámod és (akár nagyon jól) tudod használni, még nem elég ahhoz, hogy a vállalkozásod eredményesen működjön és bevételed legyen belőle.
Jó üzlet kávét főzni? Nem olyan őrülten. De azért a Costa, Starbucks, California Coffee, Frei Cafe, Madal és még hosszan lehetne sorolni más kávézó láncokat és egyedi kávézókat, egészen jól megélnek belőle.
Viszont, ha te csak úgy a semmiből nyitsz egy kávézót, akkor igencsak kérdéses, hogy csődbe fogsz menni, vagy sikerül pár év veszteség után nyereségessé tenni. Ez pedig nem önmagában azon múlik, hogy kávézót vagy óra szervizt nyitottál az adott üzlethelységben, hanem hogy mennyire értesz hozzá, hogy azt az adott vállalkozást jól tudd menedzselni. Számít, hogy jó kávét főztök-e, de még inkább, hogy helyileg hol van a bolt, milyen vendégközönségre számíthatsz ott, őket milyen módon tudod megszólítani, mennyire veszed figyelembe az ő anyagi helyzetüket és egyéb igényeiket az árazásnál, marketingnél és egyéb dolgoknál. S, piac ismeret, marketing tudás, ügyfél kommunikáció, stb.
Van ahol és akinek bejön az az üzenet a vendégei felé, hogy "Nincs WiFi, beszélgessetek egymással!" másnak meg az jön be, hogy van WiFi. Egyik sem garantálja a sikert önmagában, de mindkettő képes lehet hozzátenni a sikerhez, ha jól alkalmazod és mindkettő képes elvenni belőle, ha rosszul alkalmazod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!