Hogyan biztosíthatok automatikus részletfizetést a vásárlóimnak?
És miért jó az ha neked tartozik, vagy épp nem fogja kifizetni a terméked/szolgáltatásod? Max peres alapon tudod behajtani rajta a pénzt, mi jó pár év lesz.
Vegyen fel áruhitelt, számlahitelt a bankjától, fizesse ki a terméked és tartozzon a banknak, ne neked.
Vagy ne vegye meg a terméket, mert nem engedheti meg magánka.
* max úgy, hogy utalással fizet és szerződésbe beleírod, hogy hány hónapi részlet. Majd imádkozol, hogy a következő hónapban befizesse.
Nekem volt tanfolyam amit részletekbe fizettem 6 hónapig, Az úgy ment hogy én mint vevő utaltam át, mikor kaptam az adott havi díjbekérőt. Persze simán megtehettem volna azt is, hogy nem fizetem aztán pereskedjen az eladó.
Kérdező vagyok.
1: Biztos nem. Annyi részletben kérem az árat, amennyiben akarom.
2-3: Olyan megoldást keresek, ahol a szolgáltató automatikusan vonja le a kártyájáról/számlájáról a pénzt, nem a vevő utal egyesével. Az összeg viszonylag nagy (80-100 e Ft), úgy gondolom, hogy sokaknak könnyebb lenne részletben fizetni.
4: Egyszeri szolgáltatás (tanfolyam).
@Kérdező
És ha valakinek mégis tartozása lesz, mert időközben mondjuk új bankkártyát igényel és esetleg SimplePayen keresztül a régebb rögzített kártyaadatokról már nem tudsz levonni hiába akarnál?
5k forint egy új kártyáért mondjuk jó deal, ha a 80-100ezerből 60-80ezer fentmaradt...
Mivel fogod ezt számontartani? Mit csinálsz, ha aktív hiteltartozás mellett a vásárló kéri, hogy töröld az adatait? GDPR miatt compliantnek kell lenned, de a kártyadatokra szükség van a fizetésteljesítéshez...
Tényleg megéri ennyi plusz munkával ilyen szolgáltatást biztosítani? Mert még csak nagyon utána se néztem, szóval ez a két lehetőség is csak a jéghegy csúcsa a problémáknak, ami ilyennel felmerülnek.
#7
Ennek azért jogszabályi keretei vannak. Ha üzletszerűen végzi, akkor a kiállított számlákat be kell tudnia mutatnia és nem csak egy rongyos füzetet, hogy a Bözsi itthagyott 10-20 ezret.
Ha belföldi a vállalkozás, akkor pedig online adatszolgáltatási kötelezetsége is van NAV felé. Ha a vállalkozás külföldre van bejegyezve akkor aztszem nem, viszont a számlakiállítás magyar jogszabályi kötelezetségei akkor is érvényesek.
Magyarán akkor részszámlákat kell kiállítania a befizetésekről számvitelileg. Jobban mondva nem is részszámlákat, mert ahhoz egy szerződés kellene, hanem minden egyes befizetésről egy külön számlát.
Ezt viszont bajosan lehetne automatizálni mikrovállalkozási keretek között szerintem.
6: Nem valószínű, hogy a vevőim ilyet csinálnának, de ha néha előfordul, benyelem. Ha tévedek, és többen visszaélnek vele, akkor megszüntetem a lehetőséget.
A fizetési adatok nyilvántartása jogos érdek, annak hiába kéri a törlését. Egyébként olyan megoldást szerettem volna, ahol nem én tartom nyilván ezeket, hanem a szolgáltató.
7: Havi 10 emberrel már megérné, havi 20-nál nem számítok többre, úgyhogy az adminisztráció nem túl nagy.
8-9: Ez a másik lehetőség, szerződéssel és részszámlákkal. Ezt akartam elkerülni az automatizálással.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!