Érdemes virtuális asszisztens képzést végezni, és ilyen vállalkozást indítani? Mennyire telített ez a szakma manapság?
Mennyire telített? Ez relatív.
Valahol semennyire, mert nagyrészt megszűnt a szakma. 15 éve a munkahelyemen (talalmas irodaház, több mint 1300 alkalmazott) volt több mint 100 assziszens, minden vezetőnek saját titkárnő, stb. Most van szintenként 2, az egyik az egész szint asszisztenciáját intézi, a másik pedig neki segít, meg viszi azt az 1-2 vezetőt, akinek jár asszisztens.
Ehhez jön, hogy az összes valmailyen piacképtelen diplomával rendelkező ember arra vágyik, hogy valami kényelmes irodában ücsörögjön naphosszat, meg mégiscsak jobban hangzik, hogy xy asszisztens meg z titkárságvezető, így aztán ha netán akad is állás, akkor ölik egymást érte
#1, csak a lényeget nem sikerült megértened: VIRTUÁLIS asszisztens
Szerintem van rá igény, én is gondolkozom rajta, hogy kellene keressek egyet, bár a könyvelőm egy csomó dologra emlékeztet, hogy meg kéne csináljam, pedig nem a dolga
#3, te se cégvezető vagy felsővezető vagy…
Meg az asszisztens nem kávét főz, meg nyomtat, hanem átvesz feladatokat pl riportot olvas/ír, prezentációt készít, emaileket kezel (hogy ne minden vackot kelljen elolvasni), fordít, tolmácsol, utazást szervez
Mondjuk, valószínűleg itthon még nincs nagy igény VAra, külföldön meg ott az indiai konkurencia
Erősen gondolkodom ezen, mert 3 kisgyerek mellett nagyon jó lenne, ha magam oszthatnám be az időmet. Ráadásul az angol tudásomat egyáltalán nem tudom kamatoztatni jelenlegi munkám során, és helyben nem is találok semmi mást, már évek óta.
Ha pl. megtanulok weblapot készíteni (már elkezdtem, és nagyon tetszik), elég jól tudok angolul, igyekszem a német nyelvtudásomat előhívni, újra tanulni, rengeteg adminisztratív munkatapasztalatom van - így vajon lenne esélyem?
Ha legalább havi 200ezret keresnék, már jó lenne!
Köszönöm a válaszokat!
Anglisztika Bsc-m van.
Office-szal úgy állok, hogy feltalálom magam. Excel mehetne jobban is, már elfelejtettem a függvényeket (jártam ECDL start tanfolyamra régebben, munkaügyi központon keresztül). De szerintem egy gyorstalpalóval zöld ágra vergődnék néhány hét alatt.
ECDL szart se ér, meg az elboldogulás sem
Word minimum, hogy normális űrlapokat tudj csinálni, hivatkozások (irodalomjegyzék, ábrajegyzék) korrektúrázás helyesen stb … makrók
Excel pivot, macrok, vba
Powerpoint - normális prezentációk, potx
Sharepoint!!! Legtöbb intranet ezen van
Félve említem meg, hogy MS Project és MS Visio, PowerBI, Power Apps
A virtuális asszisztens szakmában nem igazán lehetséges azt mondani, hogy "telített", vagy "nem telített". Ez egy globális piac.
Szüksége lehet rá egy Karib-tengeri látványhajós cégnek is, egy magyar kistermelőnek is, egy dán bolthálózat vezetőjének is, vagy egy kisebb dél-koreai IT-s cégnek is. (azért írtam ezeket a példákat, mert tapasztaltam, ők jelenleg is ügyfeleim)
Gyakorlatilag lehetetlen betelíteni ezt a piacot, mert annyi féle-fajta apróságban lehet eltérni, jobbnak lenni, vagy csak jobban árazni másoknál, hogy bármikor bárki választhat egy friss VA-t, bármi miatt.
Ami fontos, amit a magyarok nehezen tudnak felfogni (főleg itt a gyakoris emberek), illetve a magyar VA-k is mindig eltévesztenek:
NEM KELL SPECIALISTÁNAK LENNED!!! Te egy Virtual Assistant vagy, nem Specialist!
Ha a megbízás marketing területű, akkor neket a marketing-asszisztensi feladatköröket kell tudnod ellátni. Ha adatelemzés a terület, akkor neked adattisztítást kell tudnod. Ha könyvelési területű, akkor könyvelői asszisztensi feladatokat. Ha HR jellegű, akkor nem generalista, hanem asszisztensi feladatokat.
Egy VA-nak NEM adatelemzőnek, HR menedzsernek, "marketinges"-nek, és egyébnek kell lennie, hanem ASSZISZTENSnek!
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!