A marketing az, amikor konkrétan reklámoznak valamilyen terméket, vagy promóciós anyagokat terítenek.
A PR pedig amikor a cég vagy termék image-ét építik pl. olyan újságcikkben, ahol a cég vagy termék előnyeit mutatják be.
Nem.
Marketing - a szó az angol "market" piac szóból ered, és lényegében mindent magába foglal, ami segít számodra, hogy a piacon eredményesebben, hatékonyabban működj, a termékfejlesztéstől kezdve az árazáson át a kommunikációig.
A PR is egy marketingeszköz (bizonyos szemléletmód szerint), melynek célja az, hogy magáról a vállalatról alakítsunk ki jó képet, nem pedig a termékről. Gondolj pl. arra, hogy van két joghurtgyártó cég, X és Y. X rendszeresen épít játszótereket, támogatja a beteg gyerekeket, stb. Ettől jobb lesz maga a termék? Nem. A joghurt ugyanaz, az ár ugyanaz, mégis szívesebben vesz a nagy többség X márkát, mert milyen kedvesek, rendesek. Na, erről szól a PR.
Természetesen a PR-nak vannak nem vállalati, marketing területei, hiszen hasonló eszközöket használnak pl. politikusok vagy civil szervezetek is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!